|
Post by kaffe on Jul 4, 2013 11:18:46 GMT 1
Jag misstänker att det kommer bli en hel del fler sålda. Jag har själv inte förnyat ännu men avser göra det efter löningen denna månad. Vet också ett antal till som ämnar göra likadant.
Det är väl klart att det inte är någon våldsam rabatt man får med säsongskort kontra lösa biljetter. Speciellt inte om man missar några matcher. För min egen del är det ju inte direkt för att spara pengar som jag ska skaffa säsongskort dock. Då tycker jag att bekvämligheten med att ha sin plats bokad för säsongen är mer lockande.
|
|
|
Post by GermanBastard on Jul 4, 2013 11:25:23 GMT 1
Håller inte med riktigt om att det är den sportsliga kräftgången som orsakar tappet(Kanske lite), men som utomstående och följer laget på distans på nätet. Ser jag följande tendenser inget nytt, men kommunikationen har blivit mycket svalare, ingen hype omkring laget tidigare så var det nedräkningar för nya spelare, reportage från klubben och intervjuer. Allt det som skapar intresse har blivit mindre, KHKTV? det finns fler alternativ. Allt det här sammantaget gör att intresset minskar. Det i samband med höga priser på säsongkort och inte direkt något mervärde för köparen gör intresset svalare. Ytterligare en orsak tror jag är att nu är nyheten KHK´s framgång svalare de åskådare som lockades av nyhetens behag när klubben klättrade genom seriesystemet inte lika intresserade längre, då måste det till nya grepp för att behålla dessa åskådare i form av en show vid match eller ett andra mervärden som behåller intresset uppe för dom som inte är genuint intresserade av ishockey utan ser det som ett familjenöje eller de framgångsupportrar som vi inte kan blunda för, de finns.
KHK måste inse att varumärket inte är starkt nog för att sälja sig självt!
|
|
|
Post by gloriel64 on Jul 4, 2013 11:28:08 GMT 1
Håller inte med riktigt om att det är den sportsliga kräftgången som orsakar tappet(Kanske lite), men som utomstående och följer laget på distans på nätet. Ser jag följande tendenser inget nytt, men kommunikationen har blivit mycket svalare, ingen hype omkring laget tidigare så var det nedräkningar för nya spelare, reportage från klubben och intervjuer. Allt det som skapar intresse har blivit mindre, KHKTV? det finns fler alternativ. Allt det här sammantaget gör att intresset minskar. Det i samband med höga priser på säsongkort och inte direkt något mervärde för köparen gör intresset svalare. Ytterligare en orsak tror jag är att nu är nyheten KHK´s framgång svalare de åskådare som lockades av nyhetens behag när klubben klättrade genom seriesystemet inte lika intresserade längre, då måste det till nya grepp för att behålla dessa åskådare i form av en show vid match eller ett andra mervärden som behåller intresset uppe för dom som inte är genuint intresserade av ishockey utan ser det som ett familjenöje eller de framgångsupportrar som vi inte kan blunda för, de finns. KHK måste inse att varumärket inte är starkt nog för att sälja sig självt! MYCKET bra sagt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jul 4, 2013 11:48:13 GMT 1
Kunde skrivit detta själv...
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 4, 2013 13:00:01 GMT 1
Det är väl bredd vi pratar om här? Låt oss säga att det är 1500 som är som oss, dvs väldigt intresserade. Resten är måttligt intresserade och där tror jag inte en nedräkning (känns enbart som en löjlig grej på denna nivå) eller någon intervju på hemsidan varken gör från eller till. De är där för eventet, vill se ett vinnande lag, köpa sina strips i pauserna..för dem är inte klubben så viktig i sig. Nu köpte ju 2100 kort förra säsongen men tyvärr övertygade inte laget.
Jag är väldigt övertygad att om khk överraskar positivt och låt oss säga hugger på en sjundeplats..ja då är de mäniskorna tillbaka säsongen efter.
|
|
|
Post by GermanBastard on Jul 4, 2013 13:22:33 GMT 1
Det är väl bredd vi pratar om här? Låt oss säga att det är 1500 som är som oss, dvs väldigt intresserade. Resten är måttligt intresserade och där tror jag inte en nedräkning (känns enbart som en löjlig grej på denna nivå) eller någon intervju på hemsidan varken gör från eller till. De är där för eventet, vill se ett vinnande lag, köpa sina strips i pauserna..för dem är inte klubben så viktig i sig. Nu köpte ju 2100 kort förra säsongen men tyvärr övertygade inte laget. Jag är väldigt övertygad att om khk överraskar positivt och låt oss säga hugger på en sjundeplats..ja då är de mäniskorna tillbaka säsongen efter. Först jag är PRO KHK men det som är farligt är en negativ spiral, det är just det som är grejen med en hype mer och mer folk lockas av hypen det pratas, diskuteras i positiv bemärkelse. Nu känns det nästan tvärtom att diskutionerna som förs är negativa och det måste KHK vända med att skapa intresse hos den breda massan. Hur gör man det jo genom att visa sig i positiva sammanhang och bjuda på sig själv delge information till de som man vill dra till sig. En liknelse om du vill ha en ny vän måste du delge information om dig själv för att skapa nyfikenhet och intresse hos den andra du måste investera något för att få något tillbaka! Och det är här jag personligen anser att KHK mer defensivt. Helheten!
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 4, 2013 13:34:15 GMT 1
Vill du ge några exempel på var och hur man ska synas? Hemsidan köper jag inte som svar.
|
|
|
Post by jompa on Jul 4, 2013 13:54:51 GMT 1
Vill du ge några exempel på var och hur man ska synas? Hemsidan köper jag inte som svar. Som jag skrev innan, mer öppet tider för försäljning, låt spelarna vara med och sälja så kan man snacka lite hockey med dom när man handlar sitt kort.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 4, 2013 14:05:44 GMT 1
Ja det är ju ett sätt men hur skulle det locka folk som är tveksamma att köpa??
|
|
|
Post by GermanBastard on Jul 4, 2013 14:08:56 GMT 1
Vill du ge några exempel på var och hur man ska synas? Hemsidan köper jag inte som svar. Du missar hela poängen, det jag menar delar man med sig mer oavsett var så läses de av de mest intresserade och de pratar med andra som inte är så intresserad det skapas nyfikenhet och intresse. Finns det intresse vill media var med och bidra företag vill vara med och synas en positiv spiral skapas. Som jag sa helheten. Någonstans måste man börja och hemsidan är billig och effektiv för de som ska sprida budskapet vidare. Men andra forum länka till Facebook, event på stan, signing av tröjor, återkopplande till tidigare årskortsköpare, att det 2000: de kortet är gratis. Finns hur mycket som helst.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 4, 2013 14:12:26 GMT 1
Har du funderat på att mrjla KHK om detta? Jag menade inte att vara typig innan utan jagville höra mer om dina iidéer och det tror jag khk med vill!
|
|
|
Post by GermanBastard on Jul 4, 2013 14:20:44 GMT 1
Har du funderat på att mrjla KHK om detta? Jag menade inte att vara typig innan utan jagville höra mer om dina iidéer och det tror jag khk med vill! Det är okej, debatt är bra bara den är saklig och konstruktiv.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 4, 2013 15:00:42 GMT 1
Precis, inte alltid det är så här annars
|
|
|
Post by jompa on Jul 4, 2013 15:08:19 GMT 1
Det är flera lag som har tagit hjälp av spelarna för att sälja kort. Dom sitter och ringer upp folk och pratar med dom. Man borde kunna sälja någon annan stans. t ex inne på mat kult på helgerna.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jul 4, 2013 15:31:12 GMT 1
Helt klart borde man dra ut försäljningen på stan i st f grottan i hallen. Gärna ihop med spelare. Då det bara säljs några dagar, så skulle väl "säsongskortsevent" kunna vara smart? Men jag tror fortfarande att priset är mest avgörande. Vi fick "ingenting" för det förra säsongen och ambitionen tycks inte heller denna vara alls i paritet med priset.
|
|