|
Post by khkkrille on Sept 22, 2015 13:54:38 GMT 1
Vad har han bevisat? Han är ju här just för att han INTE bevisat tillräckligt Hur många spelare i vår trupp har bevisat mer? Gör man NHLmatcher så borde man ha en potential som är högre än att lira i SHL.
|
|
|
Post by khkkrille on Sept 22, 2015 13:55:46 GMT 1
Du har väl varit med ett tag och borde veta att det inte alltid är så även om man önskar att de vore det. Riley är ju trots allt den mest meriterade spelaren i truppen och har bevisat sej på högre nivå än vi befinner oss så tycker man ska ha mer tålamod med honom än tex Andersson. För mig är det en självklarhet att man kan kräva mer utav dom som är meriterade. Han har ju såklart större press på sig än Andresson i mina ögon. Jag tycker inte det är en självklarhet att han ska bänkas. Men kan väl vara ett sätt att väcka honom? Oavsett så har vi en duktig spelare i Cruseman som dessutom vet vart målet står. Visst är pressen större, är inte säker på att det är rätt att bänka honom dock. Håller med dig om Cruseman.
|
|
|
Post by Zäta on Sept 22, 2015 14:02:35 GMT 1
Vad har han bevisat? Han är ju här just för att han INTE bevisat tillräckligt Hur många spelare i vår trupp har bevisat mer? Gör man NHLmatcher så borde man ha en potential som är högre än att lira i SHL. Han har vad jag vet inte spelat någon match i NHL?
|
|
|
Post by time on Sept 22, 2015 18:42:57 GMT 1
Cruseman kan väl i dagsläget inte så långt utanför truppen? Bör ju stå före både lövet och Larsson i kön. Varken Andersson eller Holzapfel har väl rosat marknaden direkt. Hade väntat mig mer av Kähkönen. Men men bara 2 omg spelade. Holzapfel var den jag var mest tveksam över när han kom. Speciellt iom att det sas att han värvades som 1e center. De matcher jag såg honom förra säsongen (4 st mot fbk plus nån mer) så visade han inte mycket. Men som jag sa i våras. Han kanske var svag i just de matcherna.
|
|
|
Post by khkkrille on Sept 22, 2015 20:17:46 GMT 1
Hur många spelare i vår trupp har bevisat mer? Gör man NHLmatcher så borde man ha en potential som är högre än att lira i SHL. Han har vad jag vet inte spelat någon match i NHL? Ber om ursäkt, jag var bensäker på att han gjort matcher i NHL. Är väl miljöförstöring efter alla timmar med NHLspelen till diverse konsoler
|
|
|
Post by Zäta on Sept 22, 2015 20:38:33 GMT 1
Cruseman kan väl i dagsläget inte så långt utanför truppen? Bör ju stå före både lövet och Larsson i kön. Varken Andersson eller Holzapfel har väl rosat marknaden direkt. Hade väntat mig mer av Kähkönen. Men men bara 2 omg spelade. Holzapfel var den jag var mest tveksam över när han kom. Speciellt iom att det sas att han värvades som 1e center. De matcher jag såg honom förra säsongen (4 st mot fbk plus nån mer) så visade han inte mycket. Men som jag sa i våras. Han kanske var svag i just de matcherna. Hade nog med väntat mig mer utav honom. Men det kanske är så att det tar några matcher till innan dom kommer loss.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 22, 2015 23:26:10 GMT 1
åter igen...de är här, för att de inte gjorde större väsen av sig förra säsongen. Mkt talar ju för att de inte är bättre numera...och jag tror att vi kunde hittar spelare i HA, både billigare och bättre! Inte för att jag väntade mig några stjärnor, men att de åtminstone skulle vara bäst i laget, räknade jag med... När jag såg Kähkönen i Tingsryd, trodde jag han var från en annan planet. Hur kan man tvärdö efter en match?
|
|
|
Post by time on Sept 23, 2015 7:37:37 GMT 1
åter igen...de är här, för att de inte gjorde större väsen av sig förra säsongen. Mkt talar ju för att de inte är bättre numera...och jag tror att vi kunde hittar spelare i HA, både billigare och bättre! Inte för att jag väntade mig några stjärnor, men att de åtminstone skulle vara bäst i laget, räknade jag med... När jag såg Kähkönen i Tingsryd, trodde jag han var från en annan planet. Hur kan man tvärdö efter en match? Nu såg jag inte matchen mot TAIF. Men är nog en viss skillnad att briljera i första träningsmatchen mot HA-motstånd än i tävlingsmatcher i SHL. Men denna tråd handlar ju om Cruseman ! Hade LIF's match på inspelning o såg delar av den i efterhand. Av det jag jag såg av Cruse så började han piggt men blev sedan mer anonym. Någon som såg hela matchen? Känns dock bra att någon som inte riktigt platsar hos oss går in i en 2aline i ett lag vi kan få möta i ett kval i mars ...
|
|
|
Post by vsn on Sept 23, 2015 7:57:56 GMT 1
åter igen...de är här, för att de inte gjorde större väsen av sig förra säsongen. Mkt talar ju för att de inte är bättre numera...och jag tror att vi kunde hittar spelare i HA, både billigare och bättre! Inte för att jag väntade mig några stjärnor, men att de åtminstone skulle vara bäst i laget, räknade jag med... När jag såg Kähkönen i Tingsryd, trodde jag han var från en annan planet. Hur kan man tvärdö efter en match? Nu såg jag inte matchen mot TAIF. Men är nog en viss skillnad att briljera i första träningsmatchen mot HA-motstånd än i tävlingsmatcher i SHL. Men denna tråd handlar ju om Cruseman ! Hade LIF's match på inspelning o såg delar av den i efterhand. Av det jag jag såg av Cruse så började han piggt men blev sedan mer anonym. Någon som såg hela matchen? Känns dock bra att någon som inte riktigt platsar hos oss går in i en 2aline i ett lag vi kan få möta i ett kval i mars ... Jag såg hela matchen. Tycker att din analys stämmer ganska bra. Han kom lite fel i uppspelsfaserna och hade ganska mycket felpass, (missade en del passningar tillbaka till back i anfallszon). Sånt som händer när man inte är samspelt med kedjekamraterna. Tror att Sjur gav honom instruktioner om att stå framför kassen inför andra perioden. I första stod varken Knuts, Montpetit eller Cruseman i närheten av den. Han blev lite stillastående i en del byten, särskilt när spelet böljade i mittzon. Hade en väldigt bra målchans på en retur (i princip öppet mål), men blev effektivt bortplockad av backen i skottögonblicket. Där vägde han ganska lätt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 26, 2015 13:06:23 GMT 1
Verkar väl inte ha varit någon större succe i Leksand..?
|
|
|
Post by khkkrille on Sept 26, 2015 15:36:30 GMT 1
Verkar väl inte ha varit någon större succe i Leksand..? Är nog inte så lätt att kastas in i ett lag i en negativ spiral..
|
|
|
Post by noll1 on Nov 21, 2016 17:13:39 GMT 1
|
|