|
Post by hoackii on Aug 21, 2013 18:18:46 GMT 1
En klok man sade att det är jävligt gott om försäsongs Gretzky. Visst är det väl kul att spekulera utifrån prestationer i träningsmatcher, men de indikationer man får är djävligt begränsade både i positiv och negativ riktning. Speciellt för de lite äldre spelarna, men även bland de yngre så är det fruktansvärt individuellt hur lång startsträcka man har. Så spekulera på ni men var medvetna om att det inte betyder ett skit. Det ör när det dragit igång igen på riktigt som det är intressant att börja värdera prestationer.
Jag såg inte heller några lysande framträdande av de andra lagens stjärn transor om det nu säger något...
|
|
|
Post by Zäta on Aug 21, 2013 18:26:49 GMT 1
En klok man sade att det är jävligt gott om försäsongs Gretzky. Visst är det väl kul att spekulera utifrån prestationer i träningsmatcher, men de indikationer man får är djävligt begränsade både i positiv och negativ riktning. Speciellt för de lite äldre spelarna, men även bland de yngre så är det fruktansvärt individuellt hur lång startsträcka man har. Så spekulera på ni men var medvetna om att det inte betyder ett skit. Det ör när det dragit igång igen på riktigt som det är intressant att börja värdera prestationer. Jag såg inte heller några lysande framträdande av de andra lagens stjärn transor om det nu säger något... Självklart ska man inte hänga upp sig för mycket på träningsmatcherna, det är nog alla överens om. Men jag tycker inte det är speciellt konstigt att man ha åsikter även under försäsongen.....
|
|
|
Post by time on Aug 22, 2013 8:15:52 GMT 1
Jag tror man ska vara väldigt försiktig med att såga eller hylla spelare i träningsmatcher överhuvudtaget. Det bästa är nog att vänta tills det gäller nåt, dvs när HA drar igång. Finns ju en anledning till varför träningsmatcher är mer eller mindre helt ointressanta. Verkar ju som Janne tycker likadant, när man inte ens kör speciella PP formationer. Instämmer till 100% efter 10 omg i HA vet vi mer
|
|
|
Post by Zäta on Aug 22, 2013 10:01:35 GMT 1
Jag tror man ska vara väldigt försiktig med att såga eller hylla spelare i träningsmatcher överhuvudtaget. Det bästa är nog att vänta tills det gäller nåt, dvs när HA drar igång. Finns ju en anledning till varför träningsmatcher är mer eller mindre helt ointressanta. Verkar ju som Janne tycker likadant, när man inte ens kör speciella PP formationer. Instämmer till 100% efter 10 omg i HA vet vi mer Ett alternativ är ju att vänta tills efter sista omgången. Då har vi ju facit.
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 22, 2013 12:02:04 GMT 1
Man såg ju ifjol hur missvisande träningsmatcher kan va. Fast tex fart på rören, hastighet i skottet, spelsinne förändras ju inte så mycket. Att Cepis Smotherman och Somma missar en del har väl med tajming och skärpa att göra? Det blir mao bättre ju längre tiden går. I Sommas fall är jag lite osäker på vart han spetskompetens ligger i men det får man antagligen svar på några omgångar in i serien. Spännande ska de bli hur som!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Sept 1, 2013 17:26:34 GMT 1
Går rätt bra för Somma ändå, eller vad säger du mrQ?
|
|
|
Post by Zäta on Sept 1, 2013 19:50:07 GMT 1
Poängmässigt har det ju tydligen gått riktigt bra. Dock trodde jag han skulle vara "bättre" i spelet över hela banan.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 2, 2013 10:17:02 GMT 1
Av det man sett spelmässigt, så är det otroligt...men en del gör poäng utan att synas i övrigt
|
|
|
Post by Zäta on Sept 20, 2013 20:43:26 GMT 1
Det är ju knappast att gnälla på ngt i detta läge. Men är jag ensam om att kräva mer utav Mr Somma? Grym på att checka, men jag ser inga andra kvaliteter direkt...........
|
|
|
Post by Zäta on Sept 20, 2013 20:43:36 GMT 1
Det är ju knappast läge att gnälla på ngt just nu. Men är jag ensam om att kräva mer utav Mr Somma? Grym på att checka, men jag ser inga andra kvaliteter direkt...........
|
|
|
Post by khkkrille on Sept 20, 2013 20:46:56 GMT 1
Absolut inte..i stort sett den ende som spelar under mina förväntningar medan de flesta andra spelar långt över!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 20, 2013 21:29:19 GMT 1
Cepis ser ut ungefär som Ruiz...åker och jagar utan att det händer särskilt mycket...och ramlar om man blåser på honom...inte ett dugg imponerad. Och Jordan...var han med idag? Långt ifrån vår bästa spelare, någon match! Knasigt, just de tre som väl ska leda laget, är inte imponerande. Däremot alla andra gör MER än man vågat drömma om
|
|
|
Post by Zäta on Sept 20, 2013 21:46:46 GMT 1
Cepis ser ut ungefär som Ruiz...åker och jagar utan att det händer särskilt mycket...och ramlar om man blåser på honom...inte ett dugg imponerad. Och Jordan...var han med idag? Långt ifrån vår bästa spelare, någon match! Knasigt, just de tre som väl ska leda laget, är inte imponerande. Däremot alla andra gör MER än man vågat drömma om Idag gjorde väl inte Jordan något större avtryck. Men jag tycker att han gjort en bra arbetsisats dom andra matcherna. Dessutom bra med poäng. Cepis är väldigt glad i att hålla pucken, men jag tror han kommer anpassa sig. Men i Somma ser jag ingen spets över huvudtaget.................Mycket hellre #9 istället.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 21, 2013 10:52:20 GMT 1
jag sa inte att Jordan inte gjorde någonting, bara att han inte är den stjärna jag tyckte jag såg i TAIF. Vad gäller Somma, så såg jag honom mer än Jordan...rätt han skulle vara extraforward...
|
|
|
Post by khkkrille on Sept 21, 2013 11:43:57 GMT 1
Kan de va så att i TAIF så märktes Jordan mer då hans lagkompisar höll en lägre nivå än vad de gör nu? Nu sprutar ju varenda killa av självförtroende!
|
|