|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Feb 3, 2014 22:04:11 GMT 1
Utan att egentligen gå på ngt annat än magkänslan tror jag det blir 100 000 i arslet den 26:e... Då har vi tre veckor på oss att ändra den magkänslan;) Anmälda till enkronan/öringen 2014 just nu: 153 företag 87 privatpersoner Anmäl dig här: t.co/4bWMtWlUt4
|
|
|
Post by Zäta on Feb 3, 2014 22:11:47 GMT 1
Utan att egentligen gå på ngt annat än magkänslan tror jag det blir 100 000 i arslet den 26:e... Då har vi tre veckor på oss att ändra den magkänslan;) Anmälda till enkronan/öringen 2014 just nu: 153 företag 87 privatpersoner Anmäl dig här: t.co/4bWMtWlUt4Jo, så är det så klart. Men för egen del har jag tröttnat på att klubben haft så satans svårt att få det att gå runt med alla förutsättningar som funnits. Jag har gett klubben vad jag ska denna säsongen. Men jag tycker ni gör ett jättebra jobb med "10öringen" för dom som vill ge.
|
|
|
Post by Bart on Feb 6, 2014 14:21:44 GMT 1
Troja fick ihop 198 företag , 58 privatpersoner till sin enkrona. Karlskrona är större än Ljungby så det bör man slå.
|
|
|
Post by Zäta on Feb 6, 2014 14:25:28 GMT 1
Troja fick ihop 198 företag , 58 privatpersoner till sin enkrona. Karlskrona är större än Ljungby så det bör man slå. Vita hästen hade väl under 50 företag. Norrköping är större än Karlskrona.
|
|
|
Post by time on Feb 6, 2014 18:22:28 GMT 1
Troja fick ihop 198 företag , 58 privatpersoner till sin enkrona. Karlskrona är större än Ljungby så det bör man slå. Men Ljungby är som Tingsryd. Går du inte med så kan du lika gärna stänga butiken ...
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 6, 2014 20:04:34 GMT 1
Bara inse att KHK inte är "stans" lag..hade det varit så hade uppslutningen varit mycket större framförallt bland företagen! Känns som att en del företag inte är nöjda med vad KHK har att erbjuda tillbaka
|
|
|
Post by Back to Front on Feb 6, 2014 20:39:41 GMT 1
Det som klubben "ska" ge tillbaka har väl inte alltid funkat till 100% Vet att det funnits/finns ett viss missnöje där...
|
|
|
Post by ksoze on Feb 6, 2014 20:53:21 GMT 1
Bara inse att KHK inte är "stans" lag..hade det varit så hade uppslutningen varit mycket större framförallt bland företagen! Känns som att en del företag inte är nöjda med vad KHK har att erbjuda tillbaka Tror nog att KHK är stans lag, men jag tror att många kanske är lite trötta på ishockeyklubbar och en icke fungerande ekonomi? Jag har full förståelse om lag som OIK, Troja och andra lag från mindre "byar" får problem med att hänga med i en allt kommersiell hockey. Men KHK har hela tiden tjatat att vi har sååå bra koll på ekonomin och har miljoner på banken, sen visar det sig att klubben är på randen till konkurs om inget görs. Personligen känner jag att när i helvete ska ishockeyklubbar lära sig?? Hur svårt kan det vara liksom? Har man ingen kostym för att satsa till Allsvenskan, nä då kanske man får avstå denna satsningen! I KHK känns det som om ishockey inte har varit prio nummer 1 utan allt jävla trams runt omkring! JAG går dit för ishockey och kan inte bry mig mindre om allt runt omkring, jag ser hellre att ishockeyn är bra än att det är paus underhållning och häftiga intron på en asdyr jumbotron! Visst vi kanske lockar några hundra extra för allt lull-lull runt omkring, men vad kostar det då att locka hit dem? Bär de den kostnaden och gör så att man helst går med vinst på dessa extra besökare? För mig är det helt otroligt att vi har försatt oss i denna situationen, KHK har enormt mycket bättre förutsättningar än många andra lag. Ändå skiter man bort detta, det är helt fantastiskt gjort! Jag beundrar er som drar igång supporter insamlingar och annat, all cred till er! Men jag har lagt mina sista surt förvärvade pengar på säsongskort(för 7:e året), korv, parkering och annat! Tycker jag har gjort tillräckligt för att bidra med en god ekonomi.. Är trött på inkompetenta och oansvariga i klubbar.. trodde dock inte KHK var en av dem! KHKs ekonomi är något jag har varit stolt över, men så grundlurad man blev!
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 6, 2014 21:37:43 GMT 1
Kzose// Jag håller med dig om allt förutom det du kallar lulllull. Hade det enbart varit en avskalad hockeyprodukt så tror jag de inte vaeit över 2000 i snitt på matcherna..en del går dit för lulllullet och blir sedan frälsta i spelet. Att ta dit Glimmefors och låta han sjunga i pauserna eller låta några av våra framgångsrika juniorlag få visa upp sej kostar inte så mycket men kan säkert locka.. På helgmatcherna kunde man göra något bättre än vad man gör = ingenting! Sätt upp ett öltält , kör lite publiktävlingar eller vad som..som det är nu är hela arrangemanget åt helsike för platt och statiskt! Ha en säsongskortsutlotrning på helgmatcherna..låt folk få köpa en lott där vinsten är ett säsongskort för kommande säsong..fast då på helgmatcherna..detta hade inte kostat klubben ett skit då lotteriet helt hade bekostat sej själv.
Att vi tappar intresse feån både företag och privatpersoner tror jag beror på den falnande "vikänslan" som tidigare varit mycket stark..vid tidigare motgångar har alla knutit näven i fickan men nu litar man på att grannen ska fixa de. Den största boven i det tror jag vår förre klubbchef är..
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Feb 6, 2014 21:39:52 GMT 1
Du har kunnat vara stolt länge, men "någon" drabbades av högmod och räknade kallt med att "framtida" intäkter skulle svälja så mycket mer...
|
|
|
Post by ksoze on Feb 6, 2014 22:08:34 GMT 1
khkkrille// Absolut, håller med dig! Gärna "lull-lull" i form av mindre kostsamma saker gör mig ingenting.. Det jag tänkte på i första hand var restauranger och heltidsanställa folk till höger och vänster.. Glimmerfors och ett öltält har jag absolut inget emot, men en jumbotron för 300.00/år(tror jag det var) är helt fantastiskt korkat! Tyckte bäverns marshaller var fantastiskt vackert och en kanongrej!
OM man nu ska ha kostsamma saker så ska det vara en "lyx" man kan unna sig, INTE något man köper in och hoppas att det ska löna sig. Så gör man knappast med sin privatekonomi, men sköter man en idrottsförening så är det (verkar det som) mer regel än undantag.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 6, 2014 22:34:43 GMT 1
khkkrille// Absolut, håller med dig! Gärna "lull-lull" i form av mindre kostsamma saker gör mig ingenting.. Det jag tänkte på i första hand var restauranger och heltidsanställa folk till höger och vänster.. Glimmerfors och ett öltält har jag absolut inget emot, men en jumbotron för 300.00/år(tror jag det var) är helt fantastiskt korkat! Tyckte bäverns marshaller var fantastiskt vackert och en kanongrej! OM man nu ska ha kostsamma saker så ska det vara en "lyx" man kan unna sig, INTE något man köper in och hoppas att det ska löna sig. Så gör man knappast med sin privatekonomi, men sköter man en idrottsförening så är det (verkar det som) mer regel än undantag. Aha du menade så Nä konstigt att ha heltidsanställda till restaurangen! Jag är med på att det kan vara en del jobb med det , att beställa och organisera men det borde kunna ske på en halvt ideel basis.. Har för mej att jag läste att när Mats fick gå så var det någon inom restaurangen som sa upp sej eller tog tjänstledigt..bara det låter som att de inte är hundra rent i påsen. Jumbotronen utnyttjas ju för jäkla dåligt idag..där kan man tex se och lära lite av IKO ( den enda bortamatch jag vart på i år) de visar matchsekvenser och mycket reklam..på våran varvas de med resultat i andra matcher, lite statistik och en tomte som knackar på rutan. Själv tycker jag den kunde utnyttjas till att visa målsituationer när det blir avblåsningar tex, varva chanser i powerbreaken, kör intervju med Tobbe eller Janne och kanske någon spelare i periodpausen..här skulle det ju även gå att stoppa in inslag från Sunes hörna. Reklam borde också kunne ske mer effektivt där! Resultat från andra matcher kunde man med lätthet haft som förut dvs på en filmduk ovanför handikapphyllan..funkade alldeles utmärkt!
|
|
|
Post by Micke "pålle" Pålsson on Feb 7, 2014 8:14:22 GMT 1
Många bra förslag och en del jobbas det med. Maila in era idéer till Höök eller Elof det brukar jag göra och en del blir verklighet. Ni hittar deras mail på hemsidan. Bra idéer får vi aldrig för mycket av!
|
|
|
Post by time on Feb 7, 2014 8:27:31 GMT 1
Javisst kan man sätta upp en extra projektor och visa matchresultaten separat. Trodde det skulle sparas pengar ...
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 7, 2014 9:00:35 GMT 1
Javisst kan man sätta upp en extra projektor och visa matchresultaten separat. Trodde det skulle sparas pengar ... Tror du att lösningen vi hade innan skärmarna i taket var dyra? Det skulle ju inbringa mer pengar då det skulle bli mer ledig tid på en av arenans bästa reklamplatser. Pålle// kanske ska göra det
|
|