|
Post by khkkrille on May 30, 2014 14:27:16 GMT 1
Det var det jag också menade fast jag tror han sparar mycket mer än en miljon och att budgeten aldrig kommer att utnyttjas alt får inte utnyttjas
|
|
|
Post by veteran on May 30, 2014 15:30:49 GMT 1
Tycker det är mycket tjat om vem som ska ersätta vem. Nu är det ny säsong och nya förutsättningar. Men för att återkoppla då så tycker jag att Lövet mkt väl kan ersätta Jensen under förutsättning att vi plockar in en center för 100k/mån istället för Jordan. Lövet har inte Jensens spetsegenskaper, men heller inte de egenskaper som gör Jensen "mindre" bra i vissa moment. Lövet är dessutom rightare och bra i PP vilket saknades något oerhört i våras.
|
|
|
Post by Zäta on May 30, 2014 23:19:20 GMT 1
Vem sa att Lövet skulle ersätta Jensen? Stor humor. Ni som tycker det, va så vänlig att motivera...............
|
|
|
Post by hockeyfarsan on May 31, 2014 8:51:05 GMT 1
Vem sa att Lövet skulle ersätta Jensen? Stor humor. Ni som tycker det, va så vänlig att motivera............... Både vem och motiveringen var ju i inlägget över ditt. Jag förstår tanken där, tycker också att Jensen var i stor utsträckning beroende av Jordans närvaro.. Det ska bli spännande att se vilken miljö Rögle sätter Jensen i och hur han lyckas i år. Det skulle också vara intressant att se hur Lövet skulle te sig i en "Jordan-miljö", men jag tror kanske inte att vi får se det. Jag tror nte att Lövet ersätter Jensen anno 13-14 men skulle inte bli jättepaff om han med rätt omgivning hotar Jensen 14-15 i tabellen (också beroende på omgivning).
|
|
|
Post by Zäta on May 31, 2014 14:27:47 GMT 1
Lövet är en duktig hockeyspelare. Men att påstå att han skulle ersätta Jensen kan jag inte köpa. Jensen är i mina ögon en utav seriens absolut bästa playmaker. En pålitlig poänggörare. Hans svaghet är väl eg tekningarna. Lövet kommer väl dessutom från en ganska kass säsong.
|
|
|
Post by time on May 31, 2014 15:05:20 GMT 1
Lövet är en duktig hockeyspelare. Men att påstå att han skulle ersätta Jensen kan jag inte köpa. Jensen är i mina ögon en utav seriens absolut bästa playmaker. En pålitlig poänggörare. Hans svaghet är väl eg tekningarna. Lövet kommer väl dessutom från en ganska kass säsong. Kass var ett starkt ord. Mindre bra än säsongen innan. 27 p mot François Bouchards 33. Då spelade han inte alls lika mycket pp som Bouchard Jensen center så honom ersätter han inte. Dock större lagspelare än Jensen.
|
|
|
Post by veteran on May 31, 2014 15:30:55 GMT 1
Lövet är en duktig hockeyspelare. Men att påstå att han skulle ersätta Jensen kan jag inte köpa. Jensen är i mina ögon en utav seriens absolut bästa playmaker. En pålitlig poänggörare. Hans svaghet är väl eg tekningarna. Lövet kommer väl dessutom från en ganska kass säsong. Vi tycker olika helt enkelt och jag skrev inte att Lövet ensam skulle ersätta Jensen eller hur? Jag tycker dessutom att Jensen är medioker som playmaker vilket hans 2 år i vårat första-pp bevisat nog. En playmaker är för mig en spelare som kan växla tempo i passningsspel, hålla ifrån, skapa tid för medspelare och sig själv, styra upp ett pp mm. Jensen är däremot grym i omställningsspelet, farten genom mittzon och i förstavågsattackerna. Med sina starka uppsidor borde han väl ha någon liten svaghet mer än tekningarna? Det är ju annars en gåta att denna gudabenådade playmaker vid 27-års ålder fortfarande harvar i HA?
|
|
|
Post by time on May 31, 2014 16:26:14 GMT 1
Lövet är en duktig hockeyspelare. Men att påstå att han skulle ersätta Jensen kan jag inte köpa. Jensen är i mina ögon en utav seriens absolut bästa playmaker. En pålitlig poänggörare. Hans svaghet är väl eg tekningarna. Lövet kommer väl dessutom från en ganska kass säsong. Vi tycker olika helt enkelt och jag skrev inte att Lövet ensam skulle ersätta Jensen eller hur? Jag tycker dessutom att Jensen är medioker som playmaker vilket hans 2 år i vårat första-pp bevisat nog. En playmaker är för mig en spelare som kan växla tempo i passningsspel, hålla ifrån, skapa tid för medspelare och sig själv, styra upp ett pp mm. Jensen är däremot grym i omställningsspelet, farten genom mittzon och i förstavågsattackerna. Med sina starka uppsidor borde han väl ha någon liten svaghet mer än tekningarna? Det är ju annars en gåta att denna gudabenådade playmaker vid 27-års ålder fortfarande harvar i HA? Han var ju grym i egen zon. Alltid i skottlinjen och offrade sig hänsynslöst för laget.
|
|
|
Post by hockeynorden12 on May 31, 2014 16:46:01 GMT 1
Väntar fortfarande på svar från de "stora" qALLAHAN och khkkrille om lönerna på spelarna denna och föregående säsong. Med tanke på att de kallar folk lögnare... Men man kanske inte har en aning om dessa, utan måste som vanligt spy galla på KHK...
|
|
|
Post by khkkrille on May 31, 2014 17:05:48 GMT 1
Vi tycker olika helt enkelt och jag skrev inte att Lövet ensam skulle ersätta Jensen eller hur? Jag tycker dessutom att Jensen är medioker som playmaker vilket hans 2 år i vårat första-pp bevisat nog. En playmaker är för mig en spelare som kan växla tempo i passningsspel, hålla ifrån, skapa tid för medspelare och sig själv, styra upp ett pp mm. Jensen är däremot grym i omställningsspelet, farten genom mittzon och i förstavågsattackerna. Med sina starka uppsidor borde han väl ha någon liten svaghet mer än tekningarna? Det är ju annars en gåta att denna gudabenådade playmaker vid 27-års ålder fortfarande harvar i HA? Han var ju grym i egen zon. Alltid i skottlinjen och offrade sig hänsynslöst för laget. Oj, här var nån som behöver byta optiker
|
|
|
Post by khkkrille on May 31, 2014 17:08:27 GMT 1
Väntar fortfarande på svar från de "stora" qALLAHAN och khkkrille om lönerna på spelarna denna och föregående säsong. Med tanke på att de kallar folk lögnare... Men man kanske inte har en aning om dessa, utan måste som vanligt spy galla på KHK... Jag är stor ja! På gränsen till fet eller tom överden enligt vissa! Vad är det för siffror du vill ha? Varför vill du att qallahan ska svara dej då det enda du sagt till honom är hur förbannat dum han är?
|
|
|
Post by hockeynorden12 on May 31, 2014 17:28:53 GMT 1
Väntar fortfarande på svar från de "stora" qALLAHAN och khkkrille om lönerna på spelarna denna och föregående säsong. Med tanke på att de kallar folk lögnare... Men man kanske inte har en aning om dessa, utan måste som vanligt spy galla på KHK... Jag är stor ja! På gränsen till fet eller tom överden enligt vissa! Vad är det för siffror du vill ha? Varför vill du att qallahan ska svara dej då det enda du sagt till honom är hur förbannat dum han är?[/ Siffrorna på varje spelares lönekuvert denna och föregående säsong, annars har ni ju ingen aning om hur budgeten utnyttjas och kan på så sett ej anklaga SB för att ljuga...
|
|
|
Post by khkkrille on May 31, 2014 19:05:21 GMT 1
Jag är stor ja! På gränsen till fet eller tom överden enligt vissa! Vad är det för siffror du vill ha? Varför vill du att qallahan ska svara dej då det enda du sagt till honom är hur förbannat dum han är?[/ Siffrorna på varje spelares lönekuvert denna och föregående säsong, annars har ni ju ingen aning om hur budgeten utnyttjas och kan på så sett ej anklaga SB för att ljuga... Realistiskt tänkande och en del bra kontakter kallas de...
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 31, 2014 23:28:31 GMT 1
räcker väl att använda hjärnan och ren logik! Finns det NÅGON, mer än han som ber mig hålla truten, som kan påstå att årets trupp ser ut att bli lika dyr som förra årets? Vilka spelare ska då in? Det är ju nästan fullt. Den än mer tydliga lögnen, är att SB för länge sedan sa att BARA spets skulle in...varpå ett par oprövade div 1-spelare värvas. Fortfarande har inte en enda allsvensk toppspelare värvats. Efter varje värvning sägs samma sak
|
|
|
Post by hockeynorden12 on Jun 1, 2014 7:16:12 GMT 1
Alltså med andra ord har ni gentlemen ingen aning om, hur ekonomin för truppen ser ut...
|
|