|
Post by Sverker on May 29, 2014 18:06:35 GMT 1
Tror ingen av backarna kan ersätta Angell, tyvärr. Tror inte heller att ngn av fw kan ersätta Jensen, Jordan eller Per L. Nöjd? Hoppas verkligen jag har fel. Men är det någon av nyförvärven du tycker det är bra värvningar? Du får vänta och se mitt tips hur HA slutar. Första säsongen tippade jag oss näst sist (utifrån den trupp vi hade), nu överraskade Asplöven (iaf på mej) så vi kom sist. Förra säsongen tippade jag KHK 7:a (utifrån den trupp vi hade), det blev bättre än så. När truppen är satt, ska jag tippa och utifrån det får du avgöra vad jag tyckte om nyförvärven och laget. Nöjd? Vill inte utmålas som en negativ KHKare, vill bli betraktad som en realistisk KHKare.
|
|
|
Post by time on May 29, 2014 18:25:05 GMT 1
Men är det någon av nyförvärven du tycker det är bra värvningar? Du får vänta och se mitt tips hur HA slutar. Första säsongen tippade jag oss näst sist (utifrån den trupp vi hade), nu överraskade Asplöven (iaf på mej) så vi kom sist. Förra säsongen tippade jag KHK 7:a (utifrån den trupp vi hade), det blev bättre än så. När truppen är satt, ska jag tippa och utifrån det får du avgöra vad jag tyckte om nyförvärven och laget. Nöjd? Vill inte utmålas som en negativ KHKare, vill bli betraktad som en realistisk KHKare. Så bra. Var bara nyfiken vad du tycker om de enskilda nyförvärven (Du prickade ju in Jimmy o Per). Själv tippade jag att Per skulle bli en flip. Jimmy var jag dock tveksam på. I alla fall att han skulle bli en ledande spelare. Glad att jag hade fel ang Jimmy.
|
|
|
Post by time on May 29, 2014 18:35:05 GMT 1
otroligt vad lite man får för samma budget...priserna måste ha gått upp rejält. Nu har truppen dessutom t o m minskat med någon gubbe, mot vad mannen som säger ett och gör ett annat, tidigare sagt. Och sparar han halva budgeten, för att först se hur det går, så vore det skönt om han sa det Tror inte han sparar halva budgeten. Men kanske en mille? Så truppen som startar kommer nog att vara billigare än förra säsongen. Sen får vi hoppas att publiken strömmar till som tidigare. Framförallt att man köper säsongskort. Sen vore det kul om vi kunde utmana SSK på deras mobilisering. 1,5 mille nu tecknat nu.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 29, 2014 19:13:10 GMT 1
det är ju just ett problem med publiksidan. Det är ju otroligt grått på papperet och det är givetvis lättare att sälja säsongskort med Angell, Smotherman och Jensen, än nu! Bör vara det i alla fall. Skulle bara en mille vara sparad, när vi tänker på vilka svindyra spelare vi släppt!? INGEN av de nya bör tillhöra övre skiktet i HA... Varför säger inte SB att vi sparar? I st f säga att nu ska stjärnor in...som aldrig kommer... En av frågorna jag inte fick svar på förra gången
|
|
|
Post by gloriel64 on May 29, 2014 20:02:50 GMT 1
Maksim Matushkin - Minns jag väl från Nybrotiden. Väldigt offensiv då. PP-back i KHK!? Henrik Nilsson - ingen koll på Mattias Granlund - ingen koll på Niklas Lihagen - inte lika vass som innan hjärtproblemen. Men kan nog höja sig ytterligare jämfört med förra säsongen. Kan nog bli en bra 2a center. Victor Löfstedt - hade ett mellanår. Kan förhoppningsvis blomma ut igen. Erik Thorell - Stor potential. Lossnar det för honom har KHK gjort ett klipp. Mina tankar om dessa: Maksim Matushkin: Stark i offensiven, något sämre i defensiven, kan ha svårt att sätta första passet ur egen zoon, har sett han i drygt 30 matcher. Hade hellre sett Ekgärds i KHK. Henrik Nilsson- spelar enkel hockey tycker jag, vilket är bra. Niklas Lihagen- Blir starkare och starkare efter sin sjukdom, gillar han enormt, sett han i 30 matcher också. Mattias Granlund- Har pratat med IKO supporter, slitvarg, jobbig, envis, lossnar? Victor Löfstedt- Jag tror han ersätter Jensen utan problem. Erik Thorell- Jag tippar att han blir stjärnan i laget, har alla möjligheter om han får vara hel.
|
|
|
Post by time on May 29, 2014 20:46:53 GMT 1
det är ju just ett problem med publiksidan. Det är ju otroligt grått på papperet och det är givetvis lättare att sälja säsongskort med Angell, Smotherman och Jensen, än nu! Bör vara det i alla fall. Skulle bara en mille vara sparad, när vi tänker på vilka svindyra spelare vi släppt!? INGEN av de nya bör tillhöra övre skiktet i HA... Varför säger inte SB att vi sparar? I st f säga att nu ska stjärnor in...som aldrig kommer... En av frågorna jag inte fick svar på förra gången 1 mille en ren gissning från mig. Men tror SB vill ha en summa att använda längre fram. Just nu är det förstås mer kvar i budgeten iom att åtminstone 2 backar o en förstecenter ska in. Av de som lämnat är nog Nick i särklass dyrast följt av Jordan. Jensen tror jag inte var så väldigt dyr.
|
|
|
Post by time on May 29, 2014 20:48:55 GMT 1
Maksim Matushkin - Minns jag väl från Nybrotiden. Väldigt offensiv då. PP-back i KHK!? Henrik Nilsson - ingen koll på Mattias Granlund - ingen koll på Niklas Lihagen - inte lika vass som innan hjärtproblemen. Men kan nog höja sig ytterligare jämfört med förra säsongen. Kan nog bli en bra 2a center. Victor Löfstedt - hade ett mellanår. Kan förhoppningsvis blomma ut igen. Erik Thorell - Stor potential. Lossnar det för honom har KHK gjort ett klipp. Mina tankar om dessa: Maksim Matushkin: Stark i offensiven, något sämre i defensiven, kan ha svårt att sätta första passet ur egen zoon, har sett han i drygt 30 matcher. Hade hellre sett Ekgärds i KHK. Henrik Nilsson- spelar enkel hockey tycker jag, vilket är bra. Niklas Lihagen- Blir starkare och starkare efter sin sjukdom, gillar han enormt, sett han i 30 matcher också. Mattias Granlund- Har pratat med IKO supporter, slitvarg, jobbig, envis, lossnar? Victor Löfstedt- Jag tror han ersätter Jensen utan problem. Erik Thorell- Jag tippar att han blir stjärnan i laget, har alla möjligheter om han får vara hel. Det jag höjer på ögonbrynen för är ditt omdöme om Löfstedt. Visst han var vass förrförra säsongen. Men hoppas du har rätt.
|
|
|
Post by khkkrille on May 29, 2014 20:53:15 GMT 1
Löfstedt ersätta Jensen?? Hur många groggarvar tagna när de orden skrevs? Jag är ingen fan av Jensen men Lövet går inte att jämföra med honom. Trevligt Time att du drar till med en siffra..men den är fel, riktigt fel. Här gör jag som du brukar och argumentera inte för varför utan bara konstaterar att den är jättefel
|
|
|
Post by time on May 29, 2014 22:06:35 GMT 1
Löfstedt ersätta Jensen?? Hur många groggarvar tagna när de orden skrevs? Jag är ingen fan av Jensen men Lövet går inte att jämföra med honom. Trevligt Time att du drar till med en siffra..men den är fel, riktigt fel. Här gör jag som du brukar och argumentera inte för varför utan bara konstaterar att den är jättefel Hur kan du veta att min gissning är helt fel när truppen inte är klar än?
|
|
|
Post by hockeyfarsan on May 30, 2014 11:15:25 GMT 1
Löfstedt ersätta Jensen?? Hur många groggarvar tagna när de orden skrevs? Jag är ingen fan av Jensen men Lövet går inte att jämföra med honom. Trevligt Time att du drar till med en siffra..men den är fel, riktigt fel. Här gör jag som du brukar och argumentera inte för varför utan bara konstaterar att den är jättefel Vad är rätt siffra då ...eller "mindre fel"?
|
|
|
Post by khkkrille on May 30, 2014 11:49:03 GMT 1
Löfstedt ersätta Jensen?? Hur många groggarvar tagna när de orden skrevs? Jag är ingen fan av Jensen men Lövet går inte att jämföra med honom. Trevligt Time att du drar till med en siffra..men den är fel, riktigt fel. Här gör jag som du brukar och argumentera inte för varför utan bara konstaterar att den är jättefel Vad är rätt siffra då ...eller "mindre fel"? Jag gör bara som Time och skriker feeeel så fort någon nämner en siffra..och då behöver man som time inte ha någon egen siffra utan det är bara att konstatera att det var feeel.
|
|
|
Post by khkkrille on May 30, 2014 11:57:21 GMT 1
För att svara på din fråga dock så är jag övertygad om att budgeten är lägre denna säsongen, varför de för oss supportrar bakom ljuset på detta vis förstår jag inte. Jensen var inte billig vilket Time tycks tro, Smotherman kostade en hel del och Angell var såklart allra dyrast..för Angells lön kan man få4 Löfstedt och det torde ihop med Lihagen vara de dyraste ntfönyförvärvet..så om man ska ta efter förra årets budget så " sparar " man 2.5-3 mille till senare förvärv som antagligen inte lär komma.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 30, 2014 12:43:19 GMT 1
precis...känns troligt. Erkänn för fan VARFÖR värvningarna är på nivån de är
|
|
|
Post by hockeynorden12 on May 30, 2014 13:00:58 GMT 1
Härligt med två riktiga ekonomer här, borde jobba för KHK. Skulle vara intressant och veta vad ni tror att spelarna i laget tjänar... Denna och föregående säsong.
|
|
|
Post by time on May 30, 2014 13:44:53 GMT 1
För att svara på din fråga dock så är jag övertygad om att budgeten är lägre denna säsongen, varför de för oss supportrar bakom ljuset på detta vis förstår jag inte. Jensen var inte billig vilket Time tycks tro, Smotherman kostade en hel del och Angell var såklart allra dyrast..för Angells lön kan man få4 Löfstedt och det torde ihop med Lihagen vara de dyraste ntfönyförvärvet..så om man ska ta efter förra årets budget så " sparar " man 2.5-3 mille till senare förvärv som antagligen inte lär komma. Verkar som du missförstår vad jag menar. Med att jag gissar att SB sparar en mille menar jag att han sparar pengar för att kunna plocka in spelare längre fram. INGET annat.
|
|