|
Post by qALLAHAN on Aug 5, 2014 13:02:47 GMT 1
Yes...jämförde med BIK för länge sedan...ett lag som skördar segrar, men aldrig tas på allvar. Jag har i alla fall aldrig velat ha ett lag som vinner på BIKs sätt, utan hellre på sättet VI vann på förra säsongen
|
|
|
Post by oneandonly on Aug 5, 2014 14:20:44 GMT 1
Yes...jämförde med BIK för länge sedan...ett lag som skördar segrar, men aldrig tas på allvar. Jag har i alla fall aldrig velat ha ett lag som vinner på BIKs sätt, utan hellre på sättet VI vann på förra säsongen Jag blev lite nyfiken och måste därför fråga: Då tyckte Du inte om USA's OS-lag 1980?
|
|
|
Post by Sverker on Aug 5, 2014 14:51:19 GMT 1
Skulle KHK vinna sina matcher likt BIK, skulle jag vara mer än nöjd.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 5, 2014 15:36:42 GMT 1
Yes...jämförde med BIK för länge sedan...ett lag som skördar segrar, men aldrig tas på allvar. Jag har i alla fall aldrig velat ha ett lag som vinner på BIKs sätt, utan hellre på sättet VI vann på förra säsongen Jag blev lite nyfiken och måste därför fråga: Då tyckte Du inte om USA's OS-lag 1980? hur mycket minne har jag av det..? Och är inte Sovjets fantastiska spel trevligare att se i längden...än en hög kämpar? Inget kämpaspel i världen, slår finliret
|
|
|
Post by matse on Aug 5, 2014 20:09:28 GMT 1
Nu duger det tydligen inte att vinna matcher längre. Utan nu ställs krav på hur de ska vinnas, för att det ska vara godkänt. Herregud! Kom ner på jorden för fan. Vi är Karlskrona HK, som med guds försyn och minsta möjliga marginal fått förmånen att lira i Allsvenskan ännu ett år.
|
|
|
Post by time on Aug 6, 2014 11:38:41 GMT 1
Nu duger det tydligen inte att vinna matcher längre. Utan nu ställs krav på hur de ska vinnas, för att det ska vara godkänt. Herregud! Kom ner på jorden för fan. Vi är Karlskrona HK, som med guds försyn och minsta möjliga marginal fått förmånen att lira i Allsvenskan ännu ett år. ja man undrar ibland ... För övrigt så tror jag BIK-supportrarna är rätt nöjda med hur deras lag vinner matcher. När man kollar på deras trupp så finns inget som tyder på att de ska vinna matcher på annorlunda sätt denna säsong. Sen tror jag vi tappar en del (medgångs)handbollsupportrar som börjat tro/hoppas på Hästö igen
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 6, 2014 11:44:48 GMT 1
Det handlar ju om varför ändra ett vinnande koncept..som hela hockeysverige rosade...om det nu kostar lika mycket med ett "tråklag"!? "Jensen, allsvenskans bästa center", "Angell, allsvenskans bästa back"...ett par citat... Är det verkligen så mkt bättre med bredd än spets? Menar bara att jag hellre vinner med teknisk hockey, än grishockey. Vi har f ö fortfarande ingen speciellt bred trupp, väl?
|
|
|
Post by time on Aug 6, 2014 11:51:48 GMT 1
Men är det någon av nyförvärven du tycker det är bra värvningar? Du får vänta och se mitt tips hur HA slutar. Första säsongen tippade jag oss näst sist (utifrån den trupp vi hade), nu överraskade Asplöven (iaf på mej) så vi kom sist. Förra säsongen tippade jag KHK 7:a (utifrån den trupp vi hade), det blev bättre än så. När truppen är satt, ska jag tippa och utifrån det får du avgöra vad jag tyckte om nyförvärven och laget. Nöjd? Vill inte utmålas som en negativ KHKare, vill bli betraktad som en realistisk KHKare. Truppen klar sedan länge ...
|
|
|
Post by Sverker on Aug 6, 2014 13:45:57 GMT 1
Du får vänta och se mitt tips hur HA slutar. Första säsongen tippade jag oss näst sist (utifrån den trupp vi hade), nu överraskade Asplöven (iaf på mej) så vi kom sist. Förra säsongen tippade jag KHK 7:a (utifrån den trupp vi hade), det blev bättre än så. När truppen är satt, ska jag tippa och utifrån det får du avgöra vad jag tyckte om nyförvärven och laget. Nöjd? Vill inte utmålas som en negativ KHKare, vill bli betraktad som en realistisk KHKare. Truppen klar sedan länge ... Du får vänta lite till innan du får mitt tips. Kan du det?
|
|
|
Post by time on Aug 6, 2014 15:50:04 GMT 1
Truppen klar sedan länge ... Du får vänta lite till innan du får mitt tips. Kan du det? Tills du sett de "ointressanta" träningsmatcherna? Ska komma med mitt tips innan dem om du vill han nåt att gå på?
|
|
|
Post by Sverker on Aug 7, 2014 8:43:51 GMT 1
Du får vänta lite till innan du får mitt tips. Kan du det? Tills du sett de "ointressanta" träningsmatcherna? Ska komma med mitt tips innan dem om du vill han nåt att gå på? Jag går inte på träningsmatcher.
|
|
|
Post by time on Aug 13, 2014 15:42:55 GMT 1
Tills du sett de "ointressanta" träningsmatcherna? Ska komma med mitt tips innan dem om du vill han nåt att gå på? Jag går inte på träningsmatcher. Nu har jag tippat sluttabellen innan träningsmatcherna
|
|
|
Post by time on Aug 13, 2014 15:46:00 GMT 1
Inför förra säsongen utnämnde jag Per Lindholm till FLIP.
Nu satsar jag på Erik Thorell som FLIP.
(Skulle vara spännande att få höra hur Sverker ser på truppen/nyförvärven nu.)
|
|
|
Post by Sverker on Aug 13, 2014 17:41:34 GMT 1
Inför förra säsongen utnämnde jag Per Lindholm till FLIP. Nu satsar jag på Erik Thorell som FLIP. (Skulle vara spännande att få höra hur Sverker ser på truppen/nyförvärven nu.) Är lite frågande hur man ska kunna ersätta våra 3 bästa backar och våra 3 bästa fw från förra säsongen. Så är ff lite tveksam. Tror också mycket på Erik, så där är vi överens! Trot också mycket på Kellman.
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 13, 2014 21:34:32 GMT 1
Årets flip kommer bli Emil Larsson Floppen står Moyer för mest med tanke på att han är värvad som nr 1
|
|