|
Post by Zäta on Aug 14, 2014 10:26:37 GMT 1
#49 blir blommar ut till en fullbordad flipp. #11 tror jag inte kommer leva upp till förväntningarna.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 14, 2014 11:55:41 GMT 1
Årets flip kommer bli Emil Larsson Floppen står Moyer för mest med tanke på att han är värvad som nr 1 Moyer såg bra ut! Kändes som etta igår i alla fall, men konkurrensen är ju inte stor...kallingekillen var helt vilse, Mingotti likadan som vanligt, Matuschkin ganska osynlig, men gjorde väl det han skulle
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 14, 2014 11:56:50 GMT 1
#49 blir blommar ut till en fullbordad flipp. #11 tror jag inte kommer leva upp till förväntningarna. Kan insämma. Har ännu inte sett något "trolleri" från Löfstedt, även om målet var kanska snyggt
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 14, 2014 15:21:11 GMT 1
Tom Linder är vårt klart bästa back..lär inte bli så många poäng men oj vad han kommer bli nyttig och dominera. Hade vart kul att se han framför mål i PP. Att man inte sett så mycket magi efter en träningsmatch tycker jag är acceptabelt. Ska man dock gå efter vilka spelare nyförvärven ska ersätta så kommer nog Moyer (Angell) Lövstedt (Smotherman) och Walters (Jensen) få det tufft. Lihagen kan dock va en bättre andrecenter än vi hade förrasäsongen
|
|
|
Post by 31an on Aug 14, 2014 15:35:58 GMT 1
Årets flip kommer bli Emil Larsson Floppen står Moyer för mest med tanke på att han är värvad som nr 1 Moyer såg bra ut! Kändes som etta igår i alla fall, men konkurrensen är ju inte stor...kallingekillen var helt vilse, Mingotti likadan som vanligt, Matuschkin ganska osynlig, men gjorde väl det han skulle Bra sammanfattning av backarna. Fast ser nog Linder som 1a back.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 14, 2014 16:02:09 GMT 1
Hm...precis som min bänkgranne, sa jag att Linder var segare än sirap igår. Gick för högt, då han inte orkade backchecka. Ska stanna "hemma" och utnyttja räckvidden. Moyer mkt bättre totalt sett
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 14, 2014 16:06:04 GMT 1
Hm...precis som min bänkgranne, sa jag att Linder var segare än sirap igår. Gick för högt, då han inte orkade backchecka. Ska stanna "hemma" och utnyttja räckvidden. Moyer mkt bättre totalt sett .Igår kanske..i serien blir det annat..
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 14, 2014 16:15:09 GMT 1
Tom Linder är vårt klart bästa back..lär inte bli så många poäng men oj vad han kommer bli nyttig och dominera. Hade vart kul att se han framför mål i PP. Att man inte sett så mycket magi efter en träningsmatch tycker jag är acceptabelt. Ska man dock gå efter vilka spelare nyförvärven ska ersätta så kommer nog Moyer (Angell) Lövstedt (Smotherman) och Walters (Jensen) få det tufft. Lihagen kan dock va en bättre andrecenter än vi hade förrasäsongen Given förstacenter, som det känns nu...fick inte den tilltänkta förstacentern förra säsongen och när Walters namn kom upp, kändes det ganska säkert att det inte skulle bli någon denna heller...Stefans märkligaste värvning, i mina ögon. Hur kunde han "veta" att han skulle bli allsvensk toppspelare? Han hade dessutom tidigare sagt att "Stefan ska inte göra såna värvningar" (som Somma och Cepis)
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 14, 2014 17:01:07 GMT 1
Fast att jämföra Walters med somma och cepis är inte riktigt rättvist då ju Walters varit i Sverige innan och bevisat vad han kan..tredje säsongen i HA och tredje säsongen utan en riktig förstacenter. Hoppas Lihagen kan överraska
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 14, 2014 17:05:04 GMT 1
Vet inte om EN halvhyfsad säsong i Sverige, innebär att han bevisat att han är en av Sveriges bästa centrar!? För ska vi sikta mot toppen så behövs ju NÅGON sån spelare, mitt i det grå. Borde inte Sommas CV f ö varit ett större bevis på klass...känns som ett säkrare kort på papperet, än Walters
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 14, 2014 17:42:39 GMT 1
Vad jag menade var att SB med största sannolikhet har sett honom in action och i om att han varit i svenska lag tidigare kanske han är lättare att kolla upp? Somma var en stor gåta..måste haft jäkligt bra spelare runt sej för att få till de poängen i DEL
|
|
|
Post by veteran on Aug 14, 2014 20:38:32 GMT 1
Tycker förra säsongens bästa fw fortfarande spelar i KHK. Dock hade han lite problem med mjölksyra igår=)
|
|
|
Post by time on Aug 24, 2014 20:11:24 GMT 1
Efter att ha följt hockey i många år har jag till sist lärt mig att träningsmatcher är något helt annat än tävlingsmatcher när man ska betygsätta lag o enskilda spelare
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 24, 2014 21:17:43 GMT 1
Efter att ha följt hockey i många år har jag till sist lärt mig att träningsmatcher är något helt annat än tävlingsmatcher när man ska betygsätta lag o enskilda spelare Bävern som borde veta hur saker går till sågarrredan Walters och det med all rätt..nån förstecenter är han inte.
|
|
|
Post by time on Aug 24, 2014 22:10:20 GMT 1
Efter att ha följt hockey i många år har jag till sist lärt mig att träningsmatcher är något helt annat än tävlingsmatcher när man ska betygsätta lag o enskilda spelare Bävern som borde veta hur saker går till sågarrredan Walters och det med all rätt..nån förstecenter är han inte. Med all respekt för Bävern som jag känner väl. Men även han kan ha fel - Circelli sågades på försäsongen ;-) MIF's sportchef höjde Cepis till ett fynd förra säsongen under försäsongen ...
|
|