|
Post by khkkrille on Aug 25, 2014 8:27:53 GMT 1
Jag personligen hade inte några problem medCepis..kanske för att jag inte hade så höga förväntningar på honom. Egentligen ska man inte ha det på Walters heller då han kommer från en dålig liga men här gick man ut och så att man hittat sin förstecenter och då är det annorlunda. Walters kan nog med ta en tredjecenter roll men det är inte därför han är här. Walters är en av de dyraste spelarna med så..njae.. bort med han
|
|
|
Post by time on Aug 27, 2014 14:35:02 GMT 1
Av de som sett alla matcher har jag förstått att vi denna säsong verkar ha tre vassa tekare (vår akilleshäl förra säsongen).
Nämligen Walters, Lihagen och Kellman.
|
|
|
Post by time on Aug 31, 2014 19:43:09 GMT 1
Moyer o Linder gör en kanonmatch idag. Likaså Cruseman.
|
|
|
Post by Zäta on Aug 31, 2014 19:47:34 GMT 1
Moyer tyckte jag va riktigt bra idag. Tog stort ansvar över hela banan. Kul att se.
|
|
|
Post by 31an on Sept 3, 2014 21:37:31 GMT 1
Träningsmatchandet är över och vad drar vi för slutsatser av det vi sett? Kanske vi inte ska dra några men det är svårt att låta bli...
1) Walters är INTE den förstacenter vi behöver 2) Backarna MM och RM kommer ge mig minst en hjärtattack denna säsong 3) Samma backar är INTE 2a och 3e backar i laget enligt mig. Som bäst 5e 6e... RMs passningsspel går på 80% på chans 4) På plussidan har vi Wiklund, Larsson, Jimmie S, Pudas, Ekelund som gör det bra
Tror på ett par lån, ffa på backsidan, ganska så snart!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 3, 2014 22:51:21 GMT 1
Backsidan är ett stort problem...som väntat. Moyer är visserligen ganska bra, men hinner inte med ibland, därav mängder med utvisningar. Maksim...ingen höjdare någon gång egentligen. Mycket felpass... Och framåt fortsätter kylan att lysa med sin frånvaro. Därtill ett fruktansvärt odugligt pp. Någon som ser NÅGON tanke med vad som ska göras? Ren improvisation verkar det som
|
|
|
Post by khkkrille on Sept 4, 2014 6:42:36 GMT 1
Träningsmatchandet är över och vad drar vi för slutsatser av det vi sett? Kanske vi inte ska dra några men det är svårt att låta bli... 1) Walters är INTE den förstacenter vi behöver 2) Backarna MM och RM kommer ge mig minst en hjärtattack denna säsong 3) Samma backar är INTE 2a och 3e backar i laget enligt mig. Som bäst 5e 6e... RMs passningsspel går på 80% på chans 4) På plussidan har vi Wiklund, Larsson, Jimmie S, Pudas, Ekelund som gör det bra Tror på ett par lån, ffa på backsidan, ganska så snart! Bara att hålla med. Tycker fortfarande inte om sättet man spelar på
|
|
|
Post by time on Sept 4, 2014 7:14:11 GMT 1
Backsidan är ett stort problem...som väntat. Moyer är visserligen ganska bra, men hinner inte med ibland, därav mängder med utvisningar. Maksim...ingen höjdare någon gång egentligen. Mycket felpass... Och framåt fortsätter kylan att lysa med sin frånvaro. Därtill ett fruktansvärt odugligt pp. Någon som ser NÅGON tanke med vad som ska göras? Ren improvisation verkar det som Håller inte med om RM. Definitivt top4-back.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 4, 2014 8:09:44 GMT 1
ja...topp 4 håller jag med om, men skulle han inte vara minst topp 2..?
|
|
|
Post by beaverblogg16 on Sept 4, 2014 9:21:13 GMT 1
|
|
|
Post by matse on Sept 4, 2014 17:57:00 GMT 1
Av det lilla jag sett så här långt, så är jag övertygad om att vi behöver förstärka. Vi känns lite trubbiga framåt, även om spelet är rätt ok ibland. Tror vi kommer att skrika oss hesa efter målskyttar efter ett par omg.
Som jag ser det så är ingen av de vi tappat riktigt ersatta. Det kommer naturligtvis att märkas.
|
|
|
Post by time on Sept 4, 2014 19:44:54 GMT 1
Om det blir vikande publiksiffror så finns inget utrymme för förstärkningar. Går inte att sabba ek en gång till.
I så fall med hjälp av en supporter och eller sponsorinsamling som lär komma.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 4, 2014 21:39:13 GMT 1
problemet är...hur sent ska förstärkningen då komma? Ska man hinna slåss om 8:e platsen, så ska han ju vara här NU. Ska det undvikas att slåss i botten, så kan det vänta LITE
|
|
|
Post by time on Sept 16, 2014 22:03:22 GMT 1
Cruseman leder målligan i HA. Pudas bäst +/- I KHK
Positivt ; Tekningarna
Negativt: Boxplay o powerplay
|
|
|
Post by time on Sept 20, 2014 8:15:04 GMT 1
Viktigt att vi nu äntligen fått två st riktigt bra tekare. Walters o Lihagen