|
Post by Zäta on Mar 29, 2014 11:54:20 GMT 1
Så ni tycker att klubben ska bryta med en Karlskronason?
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 29, 2014 12:23:17 GMT 1
Om Karlskronasonen inte håller måttet så ser jag inga problem akls med de
|
|
|
Post by oneandonly on Mar 29, 2014 12:56:49 GMT 1
Det kommer en längre intervju med Bengtzen på KHKaren.se i veckan. Vi ska träffas och prata silly förstås och vad som är på gång.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 29, 2014 23:04:09 GMT 1
Så ni tycker att klubben ska bryta med en Karlskronason? Det är knappast välgörenhet vi håller på med, givetvis roligt att ha många ifrån närområdet i laget, men Jimmie har gått ner sig de senaste säsongerna och förra så spelade han knappast. Det finns ett liv efter hockeyn för Jimmie också.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 30, 2014 10:05:20 GMT 1
Så ni tycker att klubben ska bryta med en Karlskronason? Det är knappast välgörenhet vi håller på med, givetvis roligt att ha många ifrån närområdet i laget, men Jimmie har gått ner sig de senaste säsongerna och förra så spelade han knappast. Det finns ett liv efter hockeyn för Jimmie också. Jag har aldrig påstått att det är välgörenhet klubben håller på med. Dom flesta har nog ett liv efter hockeyn skulle jag tro. Jag tror inte jimma är speciellt nöjd med förra säsongen och vill köra en till om han håller. Men den som lever får se......,
|
|
|
Post by Rocket on Mar 30, 2014 11:02:19 GMT 1
Det är knappast välgörenhet vi håller på med, givetvis roligt att ha många ifrån närområdet i laget, men Jimmie har gått ner sig de senaste säsongerna och förra så spelade han knappast. Det finns ett liv efter hockeyn för Jimmie också. Jag har aldrig påstått att det är välgörenhet klubben håller på med. Dom flesta har nog ett liv efter hockeyn skulle jag tro. Jag tror inte jimma är speciellt nöjd med förra säsongen och vill köra en till om han håller. Men den som lever får se......, #77 håller tyvärr inte längre så enkelt är det. Frågan är väl om supportrarna och klubben tillåter en säsong till.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 30, 2014 15:56:39 GMT 1
Tror inte det är supportrarnas tillåtelse Bengtzen väntar på...
|
|
|
Post by 31an on Mar 30, 2014 18:13:14 GMT 1
Kommer väl inte som en chock men både Luleå och Skellefteå drar i Lindholm. Han har visat prov på klokhet tidigare i karriären då han tog ett steg ner och gjorde nystart i 1an efter skada. Gör han det igen stannar han en säsong till hos oss.
|
|
|
Post by Rocket on Mar 31, 2014 15:33:07 GMT 1
Kommer väl inte som en chock men både Luleå och Skellefteå drar i Lindholm. Han har visat prov på klokhet tidigare i karriären då han tog ett steg ner och gjorde nystart i 1an efter skada. Gör han det igen stannar han en säsong till hos oss. De lär säkert dra i honom. Problemet är att han inte håller i SHL över en hel säsong. Bättre han spelar en säsong till i KHK
|
|
|
Post by Zäta on Mar 31, 2014 16:32:56 GMT 1
Kommer väl inte som en chock men både Luleå och Skellefteå drar i Lindholm. Han har visat prov på klokhet tidigare i karriären då han tog ett steg ner och gjorde nystart i 1an efter skada. Gör han det igen stannar han en säsong till hos oss. Ja, Luleås intresse har jag känt till ganska länge. Tyvärr känns #41 verkligen som en Luleå värvning Men han har ju spelat i SAIK tidigare..... Men vi får ju hoppas han fullföljer sitt avtal. Förr eller senare lär han ju spela i SHL. Han behöver nog inte stressa.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 31, 2014 17:03:09 GMT 1
Olsson Trkulja är enligt mrmadhawk på g till en del allsvenska klubbar..dock nämns inte KHK. Tråkigt! Att han lirar allsvenskt nästa säsong är ju ganska klart men att KHK inte är med och hugger vad det verkar tycker jag är märkligt!
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 31, 2014 17:22:54 GMT 1
Jag har lite dålig magkänsla inför hur spektakulär årets "Silly" ska bli. Tror att ekonomin kommer att spela mycket större roll än vad man vill ge sken av utåt, om inte beloppsmässigt i slutänden så för starttidpunkten av de riktiga "spelarinvesteringarna". Det som ändå känns hoppfullt är väl att två tredjedelar av kostnadsbudgeten verkar vara utanför truppen, så jag hoppas verkligen att man hittar besparingsmöjligheter där "utanför". Dessutom så har ju SB namn om sig att kunna vaska fram guldkorn ur sand så vi får väl se Hur som så tror jag inte på några större värvningar förrän man tydligare ser att man har kostnadsbesparingar som ger önskad effekt.
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 31, 2014 17:28:04 GMT 1
Olsson Trkulja är enligt mrmadhawk på g till en del allsvenska klubbar..dock nämns inte KHK. Tråkigt! Att han lirar allsvenskt nästa säsong är ju ganska klart men att KHK inte är med och hugger vad det verkar tycker jag är märkligt! Självklart spelar han i sin moderklubb om de åker ur SHL. Vi får nog inrikta oss på spelare ingen vill ha, typ Asplöven.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 31, 2014 18:36:11 GMT 1
Olsson Trkulja är enligt mrmadhawk på g till en del allsvenska klubbar..dock nämns inte KHK. Tråkigt! Att han lirar allsvenskt nästa säsong är ju ganska klart men att KHK inte är med och hugger vad det verkar tycker jag är märkligt! Självklart spelar han i sin moderklubb om de åker ur SHL. Vi får nog inrikta oss på spelare ingen vill ha, typ Asplöven. Jadå de kan jag köpa..dock inte att vi inte ens tycks vara bland de intresserade
|
|
|
Post by Rocket on Mar 31, 2014 20:30:25 GMT 1
Olsson Trkulja är enligt mrmadhawk på g till en del allsvenska klubbar..dock nämns inte KHK. Tråkigt! Att han lirar allsvenskt nästa säsong är ju ganska klart men att KHK inte är med och hugger vad det verkar tycker jag är märkligt! Å andra sidan så var det inte många spelare som KHK förknippades förrän de var klara förra säsongen SB är ju en mästare på att mörka vilka spelare han har på G. Olsson Trkulja och ex. Palmebjörk kanske till och med är klara plus att dialog förs med ytterliga 7 st. INGEN mer än Bengtzén vet!
|
|