|
Post by khkkrille on Jan 31, 2015 12:16:11 GMT 1
Ska man gå efter detta, vilket jag håller med om, kommer de gå åt helvete för Malmö
|
|
|
Post by aloviak on Jan 31, 2015 12:25:18 GMT 1
En riktig sanning som Sanny skriver om, gäller oss mycket också. Man kan bara se Tessiers ankomst till laget, bra hockeyspelare som producerade i Rögle (spelade i en bra lina). Alla var nöjda med värvningen det bästa vi kunde få inom vår budget. Hans ankomst har skickat Joel till dödens lina, Jimmy o Cryseman har bytt plats vilket gör att plötsligt får inte Jimmy sina favo lägen utan måste lära sig nya uppgifter/åkvägar. Joel är vår mest alrond/lättast att flytta och lyfter plötsligt dödens lina nu när Slava kommit. Slava värvningen gillade jag inte alls (trodde han var en "stjärna") men oj vad jag hade fel, titta på han, snackar förklarar o driver på sina kedjekamrater (en Bergström) perfekt för Joel och nu kanske Löfstedt har kommit rätt . Dödens lina håller på att bli en fungerande enhet . Någon vill flytta Slava till första linan men funderar inte på vad som händer med Thorell som gör en kanon säsong. Vi tog in Nevalainen, Hånberg hade full koll Widerström tillhör gruppen genom sina gästspel och är perfekt som inbyte i vilken lina som helst nu kanske vi får behålla han lite mer eftersom det stundar viktigare matcher för Frölunda. Man kan ju tro att det är någon som tänker i vår "odugliga förening"
|
|
|
Post by time on Jan 31, 2015 12:54:04 GMT 1
Ska man gå efter detta, vilket jag håller med om, kommer de gå åt helvete för Malmö Ja, stor risk för det. Har senaste veckan börjat tvivla på att de når SHL
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Jan 31, 2015 13:16:30 GMT 1
Han hoppas få spela kvar om vi går upp. Han har också (tidigare innan jul) klart deklarerat att han vill till SHL eller utomlands. Vi kan ju inte skriva SHL-kontrakt med spelare redan nu, eller? Vet inte hur man tolkar detta? Jag har inte hört han säga det någonstans! Bergströms kontrakt går ut till våren, och just nu är det stiljte i förhandlingarna om en fortsättning i Karlskrona. - För två månader sedan var klubben i kontakt med mig och sa att de ville behålla mig. Men efter det har jag inte hört något. Jag hoppas få spela kvar här och i SHL, säger Alexander Bergström som enligt uppgifter till Kvällsposten har ögon på sig från flera SHL-klubbar. www.expressen.se/kvp/sport/alexander-bergstroms-framtid-i-khk-ar-oviss/
|
|
|
Post by aloviak on Jan 31, 2015 13:35:53 GMT 1
Fast han säger att han inte stängt dörren för KHK o nästa gång säger han att han hörde av KHK för 2månader sedan me att det är helt tyst nu faan bara ge han en 3års kontrakt så viktig är han för oss. Klart hör han inget så söker han ju så klart annat i min värld
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 31, 2015 13:52:13 GMT 1
Kyllington är ju en våt dröm. Hade varit riktigt häftigt att se han i vår tröja men gör kanske mer skada än nytta denna tiden på säsongen..är ute på marknaden iaf
|
|
|
Post by Zäta on Jan 31, 2015 14:01:57 GMT 1
Jag hade hellre sett en defensiv klippa faktiskt. Oliver är riktigt bra såklart. Men Maksim och Pudas tycker jag sköter det offensiva utmärkt här!!
|
|
|
Post by Zäta on Feb 6, 2015 14:02:49 GMT 1
Från afterice.se
"Och Jimmy Andersson? Utgående kontrakt och intressant för Vita Hästen. Men Fredrik Jensen tror att SHL-klubbar är intresserade också, men själva har man inte pratat med Jimmy med tanke på respekt mot KHK - nu när säsongen fortfarande är igång. Istället väljer man att kolla med agenter. Man tar den vägen. Själv har jag hört att Jimmy Andersson ska vara klar för Vita Hästen. Men dessa uppgifter får man ta hur man vill."
|
|
|
Post by Back to Front on Feb 6, 2015 14:05:33 GMT 1
Är ju uppenbart att så är fallet.. GHelt iskall sedan jul... Upp på läktaren och se om det hjälper! In med #77!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 6, 2015 14:30:13 GMT 1
En bänkning vore inte fel...men tyvärr för få spelare för att skapa konkurrens
|
|
|
Post by Sverker on Feb 6, 2015 14:55:38 GMT 1
Nu är vi väl inne på Silly 2015/2016, för denna säsongen blir det väl inte mer.
Ser heller Jimmy även om han så vore halvskadad än 77!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 6, 2015 15:02:35 GMT 1
inte just nu. Senast var Jimmy snudd på katastrof. Blev han av med pucken, bara struntade han i den. Jimmy jobbar i alla fall stenhårt hela tiden
|
|
|
Post by Zäta on Feb 6, 2015 15:11:57 GMT 1
Nu är vi väl inne på Silly 2015/2016, för denna säsongen blir det väl inte mer. Ser heller Jimmy även om han så vore halvskadad än 77! Visst är det 15/16. Men kändes tidigt att starta den tråden redan nu.
|
|
|
Post by Sverker on Feb 6, 2015 15:12:59 GMT 1
inte just nu. Senast var Jimmy snudd på katastrof. Blev han av med pucken, bara struntade han i den. Jimmy jobbar i alla fall stenhårt hela tiden Må så vara, men vi vet att han kan producera iaf. 84: 12 mål 15 ass 77: 1 mål 2 ass
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 6, 2015 20:07:51 GMT 1
Varför sänka sig själv? Skicka #84 åt hrlvete och låt han stanna där. En omotiverad spelare är inte bättre än en motiverad #77..kan förstöra för hela laget men ändå vill du spela honom, Sverker? Hur går tankebanorna då??
|
|