|
Post by Joewson on Apr 1, 2014 16:37:00 GMT 1
Ja de vet man ju inte heller..hoppas vi får en bra slant för honom om han sticker! Klausulerna brukar löpa ut i mitten av april, men det är individuellt. Svårt att tacka nej till SHL-chans också när den väl kommer men jag ser inte Lindholm som en stabil SHL-spelare. Väldigt beroende av Bergström under säsongen vilket också märktes när Bergström blev skadad där Lindholm försvann i många matcher. Finns potential hos Lindholm men skulle må bra av ett år med mycket speltid innan han tar nästa kliv. Han är fortfarande ung och kommer aldrig bli en NHL-spelare så han behöver inte ha så bråttom.
|
|
|
Post by pettsson on Apr 1, 2014 17:09:37 GMT 1
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 1, 2014 17:09:47 GMT 1
Snor Luleå honom är väl chansen stor att han blir en Asplövenspelare nästa säsong..
|
|
|
Post by Zäta on Apr 1, 2014 17:19:27 GMT 1
Snor Luleå honom är väl chansen stor att han blir en Asplövenspelare nästa säsong.. Så lär det säkert bli. Men Luleå står nog inför en ganska stor omsättning till nästa säsong. Men i mina ögon skulle han inte platsa i dagens Luleå.
|
|
|
Post by 31an on Apr 1, 2014 20:50:22 GMT 1
– Han har klättrat i lönehierarkin. Nu betalade vi honom som en första- eller andrakedjespelare. Han är ersättningsbar. Säger sportchef Jönsson i IKO om Löfstet.
I mina ögon inte värd det priset men blir gärna överbevisad.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 1, 2014 20:57:33 GMT 1
– Han har klättrat i lönehierarkin. Nu betalade vi honom som en första- eller andrakedjespelare. Han är ersättningsbar. Säger sportchef Jönsson i IKO om Löfstet. I mina ögon inte värd det priset men blir gärna överbevisad. Nu vet inte jag alls vad IKO har för spelarbudget. Men jag hoppas/tror inte att SB lockat med ngn jättelön direkt.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 1, 2014 21:04:30 GMT 1
Björn Svensson i Malmö verkar hamnat i frysboxen rejält. En spelare jag gärna hade sett i vår dress.
|
|
|
Post by 31an on Apr 1, 2014 21:27:17 GMT 1
– Han har klättrat i lönehierarkin. Nu betalade vi honom som en första- eller andrakedjespelare. Han är ersättningsbar. Säger sportchef Jönsson i IKO om Löfstet. I mina ögon inte värd det priset men blir gärna överbevisad. Nu vet inte jag alls vad IKO har för spelarbudget. Men jag hoppas/tror inte att SB lockat med ngn jättelön direkt. Ändå lite roligt uttalande då Jönsson brukar lägga nästan halva spelarbudgeten på 1a femman...
|
|
|
Post by 31an on Apr 1, 2014 21:30:23 GMT 1
Björn Svensson i Malmö verkar hamnat i frysboxen rejält. En spelare jag gärna hade sett i vår dress. Hade varit mumma. En av de allra bästa i hela HA om du frågar mig.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 1, 2014 21:35:37 GMT 1
Björn Svensson i Malmö verkar hamnat i frysboxen rejält. En spelare jag gärna hade sett i vår dress. Hade varit mumma. En av de allra bästa i hela HA om du frågar mig. Instämmer. Även Hetta är en favorit.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 1, 2014 23:00:30 GMT 1
#16 lämnar enligt honom själv på twitter!!!!!
|
|
|
Post by raquex on Apr 2, 2014 4:32:10 GMT 1
Vad sägs om att skriva vad han skrev också för oss som inte har twitter? Ingen lust att ge mig in i det träsket heller.. Så trött på att hänvisas till fb eller twitter så fort det är nått.
|
|
|
Post by 31an on Apr 2, 2014 7:20:16 GMT 1
Så här skrev han igår:
SmoothHerman @jsmoothie16 9 tim Hard to leave a great group of guys and such great fans but looking forward to something new! Tack KHK(teammates,club,fans) Lycka till boys!
Som nån skrev igår, känslomässigt lika tungt som när #3 och #22 lämnade. Och det efter en säsong. Och trots att det var väntat. Förhandlar med finska klubbar tydligen.
I dagens blaska står även att Angell definitivt är förlorad. De blev för dyra.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 2, 2014 9:03:37 GMT 1
Så här skrev han igår: SmoothHerman @jsmoothie16 9 tim Hard to leave a great group of guys and such great fans but looking forward to something new! Tack KHK(teammates,club,fans) Lycka till boys! Som nån skrev igår, känslomässigt lika tungt som när #3 och #22 lämnade. Och det efter en säsong. Och trots att det var väntat. Förhandlar med finska klubbar tydligen. I dagens blaska står även att Angell definitivt är förlorad. De blev för dyra. Med 4 miljoner i skulder lär väl dom flesta bli för dyra. Min spontana fundering är hur det blir med #22. Han lär ju med kosta en del. Har vi råd med både #31 och #44?
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 2, 2014 10:09:25 GMT 1
Det sportsliga ska ju inte drabbas... Angell är ju en självklar förlust..kostade KHK en runt 2 mille..det kan man få fyra bra lirare för istället! Smotherman var inte gratis heller..så man gör av med våra två dyraste lirare vilket är helt rätt. Timos vara eller inte vara beror ju på prislappen..är han lika dyr som när han kom så är det horribelt..då borde man ju hitta en ung billig lösning i ettan som kan stå 5-10 matcher istället.
|
|