|
Post by Zäta on Apr 2, 2014 10:24:38 GMT 1
Det sportsliga ska ju inte drabbas... Angell är ju en självklar förlust..kostade KHK en runt 2 mille..det kan man få fyra bra lirare för istället! Smotherman var inte gratis heller..så man gör av med våra två dyraste lirare vilket är helt rätt. Timos vara eller inte vara beror ju på prislappen..är han lika dyr som när han kom så är det horribelt..då borde man ju hitta en ung billig lösning i ettan som kan stå 5-10 matcher istället. Problemet är ju att man precis skrev med Timo!! Men är det rätt att ge SB samma budget när man har så mycket skulder? Det stället jag mig väldigt frågande till...?!!
|
|
|
Post by Back to Front on Apr 2, 2014 10:28:02 GMT 1
Får väl skära någon annanstans...
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 2, 2014 10:38:01 GMT 1
Var lite ironisk..givetvis måste det skäras! Vi har ändå inte ekonomi att vara med där uppe kommande säsong..skär ner och rädda klubben!
|
|
|
Post by Zäta on Apr 2, 2014 10:38:50 GMT 1
Får väl skära någon annanstans... På fyra miljoner om det nu stämmer? Truppen borde väl vara den största utgiftsposten, är det inte lämpligt att ta sitt ansvar och börja där?
|
|
|
Post by 31an on Apr 2, 2014 13:18:02 GMT 1
Nja, "börja" vet jag inte men är det nu 4 millar finns ju inte en chans att truppen inte blir berörd. Stod det inte i blaskan att vi skulle ha budget för ett mittenlag? Eller var fick jag det ifrån...?
Hur som helst vill jag inte veta av någon ekodoping. Vi ska fan göra rätt för oss om vi så ska ner i ettan igen!
|
|
|
Post by vsn on Apr 3, 2014 0:07:47 GMT 1
Fick man reda på total omsättning för säsong 13/14 på PK? Lite OT kanske, men halvt relevant för diskussionen.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 3, 2014 15:46:31 GMT 1
Fick man reda på total omsättning för säsong 13/14 på PK? Lite OT kanske, men halvt relevant för diskussionen. Tidigare läste jag c:a 30 MSEK någonstans som lät officiellt, så den siffran har jag tagit till mig. Då är det 20 "ickesportsliga" millar som ska bli 16. Det låter ju inte otroligt att lyckas med, speciellt inte om man har gödslat lite för friskt utanför truppen i sin fartblindhet. Jag hoppas det löser sig utan nedskärningar i truppens budget. Å andra sidan kanske man nu måste reservera utrymme för ev playoff-bonusar.
|
|
|
Post by aloviak on Apr 4, 2014 6:34:09 GMT 1
Kan ju va att vi måste spara 6 milj, 4 miljoner som vi backar i år och 2 miljoner för att återställa eget kapital till plus
|
|
|
Post by aloviak on Apr 4, 2014 6:36:46 GMT 1
Fick man reda på total omsättning för säsong 13/14 på PK? Lite OT kanske, men halvt relevant för diskussionen. Tidigare läste jag c:a 30 MSEK någonstans som lät officiellt, så den siffran har jag tagit till mig. Då är det 20 "ickesportsliga" millar som ska bli 16. Det låter ju inte otroligt att lyckas med, speciellt inte om man har gödslat lite för friskt utanför truppen i sin fartblindhet. Jag hoppas det löser sig utan nedskärningar i truppens budget. Å andra sidan kanske man nu måste reservera utrymme för ev playoff-bonusar. inte behöver man reservera för bonusar, eftersom även intäkterna ökar
|
|
|
Post by oneandonly on Apr 4, 2014 9:15:30 GMT 1
|
|
|
Post by 31an on Apr 4, 2014 14:13:28 GMT 1
Härligt Sune, ser fram emot nästa del!
"Sån där värvning ska du int hålls me Bengtzén". Härlig han är SB!
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 4, 2014 14:48:00 GMT 1
Han säger att han vill se spelarna live eller på något sätt innan köp..kunde han verkligen inte hitta något klipp eller hela matcher med Cepis? Somma borde vara ännu enklare att få fram videor på. Tycker han har helt rätt i sin bedömning efteråt av dem två..Somma skulle jag aldrig trott hade gjort 18 mål i DEL efter att jag sett honom här! Bra att han erkänner och troligen tar lärdom av de.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 4, 2014 15:52:08 GMT 1
|
|
|
Post by Rocket on Apr 5, 2014 10:10:50 GMT 1
Bengtzén vill ha kvar Kurki Backen Mikael Kurki har spelat två raka säsonger i Karlskrona HK. Sportchefen Stefan Bengtzén vill se en tredje säsong. – Han har fått ett kontraktsförslag av oss, säger Bengtzén.Alexander Deilert (BIK Karlskoga ) och Stefan Andersson är två intressanta spelare för Bengtzén tydligen I övrigt jobbar Stefan Bengtzén med lagbygget. Jakten på Nick Angells efterträdare är i full gång. Blekingesport kan avslöja att BIK Karlskogas Alexander Deilert (37 poäng på 45 matcher) är ett av namnen som KHK:s sportchef har som önskemål. Även Björklövens Stefan Andersson (29 poäng på 35 matcher) ska vara ett namn som ska vara aktuellt. – När det gäller Alexander Deilert så finns det många lag som är intresserade. Även SHL–klubbar. Men det handlar om en bra spelare. Vi får se vad som händer.Alexander Deilert www.eliteprospects.com/player.php?player=5507Stefan Andersson www.eliteprospects.com/player.php?player=2579
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 5, 2014 12:00:47 GMT 1
Jag hoppas inte på stefan Andersson iaf men vi får se
|
|