|
Post by aloviak on Oct 18, 2014 9:29:43 GMT 1
saxat från MrMadhawk "Hurtubise låg ute ganska länge på marknaden. Vet att flera allsvenska klubbar backat på grund av ett för högt pris, i förhållande till prestation." Han har ju en SHL/Liga lön varför skulle han gå ner i lön?
|
|
|
Post by Zäta on Oct 18, 2014 11:14:42 GMT 1
saxat från MrMadhawk "Hurtubise låg ute ganska länge på marknaden. Vet att flera allsvenska klubbar backat på grund av ett för högt pris, i förhållande till prestation." Han har ju en SHL/Liga lön varför skulle han gå ner i lön? Kanske för att han ska spela i allsvenskan?
|
|
|
Post by noll1 on Oct 20, 2014 15:58:01 GMT 1
|
|
|
Post by Sverker on Oct 20, 2014 16:36:20 GMT 1
Zäta// en aggresiv målsättning och nån/några "stjärnlirare" kunnat locka mer eller mycket mer publik och därmed betalat sig själv..inga konstigheter egentligen. Aggressiv målsättning? Menar du att KHK skulle satsat på SHL denna säsongen efter det som varit? ??
|
|
|
Post by Zäta on Oct 20, 2014 17:24:23 GMT 1
Kanske han kan få en nytändning i IKO, men tycker det känns lite Damien Fleury över honom hans sista säsong i SSK...... Arell till Malmö tycker jag känns mer intressant.
|
|
|
Post by Zäta on Oct 20, 2014 17:29:24 GMT 1
Zäta// en aggresiv målsättning och nån/några "stjärnlirare" kunnat locka mer eller mycket mer publik och därmed betalat sig själv..inga konstigheter egentligen. Målsättningen är ju att spelare vidare efter grundserien. Är det ett uttalat sikte på SHL du menar? Det va väl inte helt säkert att vi skulle få se allsvensk hockey i arenan denna säsongen, vem skulle betalat denna/dessa "stjärnlirare"?
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 20, 2014 19:13:23 GMT 1
Zäta// en aggresiv målsättning och nån/några "stjärnlirare" kunnat locka mer eller mycket mer publik och därmed betalat sig själv..inga konstigheter egentligen. Aggressiv målsättning? Menar du att KHK skulle satsat på SHL denna säsongen efter det som varit? ?? Jag tror det kommit mer publik och varit mer drag runt hockeyn då ja. Tänk om Rolf imorgon gått ut och sagt "Vi ska ge detta en chans då det sedan mer eller mindre kommer vara stängt"..vilket drag de hade blivit överallt.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 20, 2014 19:14:00 GMT 1
Zäta// en aggresiv målsättning och nån/några "stjärnlirare" kunnat locka mer eller mycket mer publik och därmed betalat sig själv..inga konstigheter egentligen. Målsättningen är ju att spelare vidare efter grundserien. Är det ett uttalat sikte på SHL du menar? Det va väl inte helt säkert att vi skulle få se allsvensk hockey i arenan denna säsongen, vem skulle betalat denna/dessa "stjärnlirare"? De själva sa jag ju?
|
|
|
Post by Sverker on Oct 20, 2014 19:20:05 GMT 1
Aggressiv målsättning? Menar du att KHK skulle satsat på SHL denna säsongen efter det som varit? ?? Jag tror det kommit mer publik och varit mer drag runt hockeyn då ja. Tänk om Rolf imorgon gått ut och sagt "Vi ska ge detta en chans då det sedan mer eller mindre kommer vara stängt"..vilket drag de hade blivit överallt. Nu får du snart medhåll av MrC, men inte av mig. Vi har inte i SHL att göra. Vi har inte publiken, vi har inte arenan, vi har inte organisationen och saknar mycket annat också.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 20, 2014 19:53:03 GMT 1
Javisst saknar vi allt de där men när ska vi då gå upp? När kommer denna chansen att komma tillbaka? Publik, arena och organisation hade antagligen löst sej efter hand. Nu när de ska "stänga" SHL så lär man ju få gott om tid att växa in i kostymen. Hur ska HA på sikt överleva efter regeländringarna? Framtiden finns inte i HA därför borde allt göras för att vi ska gå upp
|
|
|
Post by Zäta on Oct 20, 2014 20:28:08 GMT 1
Hur skulle det kunna vara möjligt? läste att det diffade ca 6 miljoner i spelarbudget mellan KHK och SSK. (Obekräftade siffror iof) Förutsättningarna till satsning denna säsong har ju saknats. Klubben valde överlevnad. Sunt tycker jag.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 20, 2014 20:33:30 GMT 1
Hur skulle det kunna vara möjligt? läste att det diffade ca 6 miljoner i spelarbudget mellan KHK och SSK. (Obekräftade siffror iof) Förutsättningarna till satsning denna säsong har ju saknats. Klubben valde överlevnad. Sunt tycker jag. Håller med! Hur man kan tänka/tycka ngt annat är en gåta för mej.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 20, 2014 20:49:22 GMT 1
handlar inte om spelarbudgeten...vi behöver knappast lägga 6 millar till för att hålla SSK bakom oss...EN spelare skulle däremot lätt kunna vara skillnaden. Serien ser allt sjukare ut och det är ju bevisat att även de billigaste trupperna kan slå de dyraste. Vi ÄR ett topplag, utan toppspelare...det är inte mycket som behövs för att utmana på allvar, hur sjukt det än låter. Undrar de andra i toppen säger att "Vi har inte i SHL att göra"...garanterar att inte ens Kenttä resonerar så... Att SÄGA så, innebär bara att hela publiken kan skita i det..."vi vill ju ändå förlora ett antal matcher, så vi inte gåt för långt"
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 21, 2014 6:24:20 GMT 1
Hur skulle det kunna vara möjligt? läste att det diffade ca 6 miljoner i spelarbudget mellan KHK och SSK. (Obekräftade siffror iof) Förutsättningarna till satsning denna säsong har ju saknats. Klubben valde överlevnad. Sunt tycker jag. Håller med! Hur man kan tänka/tycka ngt annat är en gåta för mej. Javisst, som läget var då vsr de ju helt rätt, men nu står vi med ett lag som mot förmodan hävdar sej ganska bra..känns inte som att det ska så mycket till för att vi på allvar ska kunna utmana så varför inte göra det? Det hade garnterat väckt de 500 som numera inte kommer..se mitt räkneexempel från sidan innan..det borde knappast va omöjligt! En lite mer allvarlig satsning hade genererat mer inkomster så jag tror de betalat sig självt. Mer publik, sponsorerna hade hängt på tåget, medial uppmärksamhet..vad finns det att förlora? Efter denna säsongen kan vi bara bli Sveriges 16e bästa lag..
|
|
|
Post by Sverker on Oct 21, 2014 12:37:23 GMT 1
|
|