|
Post by noll1 on Jan 29, 2015 16:19:57 GMT 1
Tycker det är superbra att de och media fokuserar på att det är Malmö och Västerås som är de bästa lagen. Ju mindre de funderar på oss desto bättre.
Precis som Aloviak säger så flyger vi fortfarande under radarn och medan de försöker reda ut hur de skall slå VIK så kniper vi platsen istället.
Eller så kan jag iaf drömma lite om det :-)
|
|
|
Post by Sverker on Jan 30, 2015 7:57:18 GMT 1
Malmö och Västerås är ju bästa lagen, så det är väl inte konstigt.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 30, 2015 8:22:46 GMT 1
Malmö och Västerås är ju bästa lagen, så det är väl inte konstigt. På pappret ja..SSK skulle väl ligga trea då..
|
|
|
Post by Sverker on Jan 30, 2015 8:37:28 GMT 1
Malmö och Västerås är ju bästa lagen, så det är väl inte konstigt. På pappret ja..SSK skulle väl ligga trea då.. Av de lag jag sett, så är MIF och VIK klart bästa lagen i serien. Detta trots att vi slagit VIK borta 2 ggr. Det kan jag däremot inte påstå att SSK är, de är bland de sämre jag sett. Så för mig har det inget med "lag på pappert" att göra.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 30, 2015 9:18:39 GMT 1
På pappret ja..SSK skulle väl ligga trea då.. Av de lag jag sett, så är MIF och VIK klart bästa lagen i serien. Detta trots att vi slagit VIK borta 2 ggr. Det kan jag däremot inte påstå att SSK är, de är bland de sämre jag sett. Så för mig har det inget med "lag på pappert" att göra. Så du menar att tabellen ljuger?
|
|
|
Post by Sverker on Jan 30, 2015 11:14:41 GMT 1
Av de lag jag sett, så är MIF och VIK klart bästa lagen i serien. Detta trots att vi slagit VIK borta 2 ggr. Det kan jag däremot inte påstå att SSK är, de är bland de sämre jag sett. Så för mig har det inget med "lag på pappert" att göra. Så du menar att tabellen ljuger? Nä inte helt, SSK är sist nu. När det gäller MIF och VIK, ska du få ett svar när serien är färdigspelad. Nöjd?
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 30, 2015 11:21:37 GMT 1
Ja allt är ju såklart enkllare när man har facit i hand. MIF är de enda laget vi inte slagit in men tror mer de beror på att de passar oss illa än att de är överjävliga. Nu ska de in mer ännu fler spelare, börjar bli lite parodi som jag inte tror stärker Malmö ett skit. Roller ska omfördelas och nya kamrater spelas in och detta med 9 omgångar kvar. Detta sa även Lückner är väl bäst att tillägga då man hela tiden måste ha uppbackning av vänner, tränare, sportchefer eller förbundskaptener för att få tycka här.
|
|
|
Post by veteran on Jan 30, 2015 11:23:15 GMT 1
Av de lag jag sett, så är MIF och VIK klart bästa lagen i serien. Detta trots att vi slagit VIK borta 2 ggr. Det kan jag däremot inte påstå att SSK är, de är bland de sämre jag sett. Så för mig har det inget med "lag på pappert" att göra. Så du menar att tabellen ljuger? Tycker våra 2 segrar mot VIK varit klockrena och fullt rättvisa. Så jävla bra är de inte.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 30, 2015 11:26:53 GMT 1
Tolkar jag er rätt, så blir det vi och Karlskoga som tar plats 1 och 2, eller? MIF skiter bort det med värvningar (enl Lückner & khkkrille) och vi är bättre än VIK. Det är ju jättebra.
|
|
|
Post by veteran on Jan 30, 2015 11:41:05 GMT 1
Jag menar bara att vi absolut inte behöver be om ursäkt för tabelläget. Vi har förtjänat det till fullo.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 30, 2015 12:25:04 GMT 1
Så du menar att tabellen ljuger? Tycker våra 2 segrar mot VIK varit klockrena och fullt rättvisa. Så jävla bra är de inte. Nä VIK tycks passa oss bättre
|
|
|
Post by Sverker on Jan 30, 2015 12:25:17 GMT 1
Jag menar bara att vi absolut inte behöver be om ursäkt för tabelläget. Vi har förtjänat det till fullo. Absolut, vi har gjort det mycket bra och behöver inte be om ursäkt, där är vi helt överens. Det kan inte hindra mej från att tycka MIF och VIK är de bästa lag jag sett och tror de kommer 1:a och 2:a i serien. Det är ju trots allt 9 matcher kvar och mycket kan hända. Hoppas jag har fel och att vi tar en av dessa platserna, ingen skulle bli gladare än mej om så hände. PS Karlskoga har väl också varit i topp vid ngt tillfälle, men jag har aldrig tyckt de varit bästa laget för det DS
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 30, 2015 12:28:12 GMT 1
Tolkar jag er rätt, så blir det vi och Karlskoga som tar plats 1 och 2, eller? MIF skiter bort det med värvningar (enl Lückner & khkkrille) och vi är bättre än VIK. Det är ju jättebra. MIF skiter bort det ja, helt riktigt, jag tror inte de tar sej till SHL. Jag tror att det kan bli VIK som vi får möta , om man får sticka ut hakan så pass, i en allsvensk final.
|
|
|
Post by Sverker on Jan 30, 2015 12:35:56 GMT 1
Tolkar jag er rätt, så blir det vi och Karlskoga som tar plats 1 och 2, eller? MIF skiter bort det med värvningar (enl Lückner & khkkrille) och vi är bättre än VIK. Det är ju jättebra. MIF skiter bort det ja, helt riktigt, jag tror inte de tar sej till SHL. Jag tror att det kan bli VIK som vi får möta , om man får sticka ut hakan så pass, i en allsvensk final. Hoppas du får rätt! Jag är lite ambivalent när det gäller SHL för vår del, men är det ngn gång vi ska dit så är ju chansen nu. Sen är det kört om inte (vilket jag inte tror) man ändrar tillbaka reglerna som de var förra säsongen. Om vi går upp finns många frågor bl.a: Har vi en organisation för det? Hur många i dagens lag kan vara kvar? Några av dem kanske vill spela i bättre lag ex Viklund, Bergström? Finns underlag publikmässigt? Tyvärr kommer HA att bli totalt ointressant nästa säsong, det har man sett till.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 30, 2015 13:43:40 GMT 1
Helt enig med dig där Sverker
|
|