|
Post by khkkrille on Feb 12, 2015 21:00:55 GMT 1
Ja resultaten går vår väg ikväll än så länge :-) 4p ner till tredjeplatsen är ju för jävla bra :-) Som formen ser ut nu för lagen så ser de ju ut att bli en final mellan oss och Rögle. Och än så länge ger de ingen vidare utdelning för MIF med deras desperata värvningar i slutet av januari.. Man ska inte pilla för mycket med lagbygget!
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 12, 2015 22:31:38 GMT 1
Håller nog Jordan som väldigt mycket bättre än Jensen just nu..ryggar inte tillbaka när de börjar gälla!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 12, 2015 23:52:37 GMT 1
blir så jävla ledsen att vi inte fick hit honom...tror vi varit riktigt nära SHL med honom i laget. För att återgå till det uttjatade ämnet, så har vi INGEN klassmålskytt, bara en massa som gör mål då och då... Man blir ju sjuk av att se en sån som Smotherman. T ex, jämför hans straff med den Jimmy A slog senast. Se hans volleymål och den löjliga förmågan att stå rätt och göra enkla mål, som ett av dom Tänk att kryddat vårt superkollektiv med denna spets!
|
|
|
Post by time on Feb 13, 2015 0:22:31 GMT 1
blir så jävla ledsen att vi inte fick hit honom...tror vi varit riktigt nära SHL med honom i laget. För att återgå till det uttjatade ämnet, så har vi INGEN klassmålskytt, bara en massa som gör mål då och då... Man blir ju sjuk av att se en sån som Smotherman. T ex, jämför hans straff med den Jimmy A slog senast. Se hans volleymål och den löjliga förmågan att stå rätt och göra enkla mål, som ett av dom Tänk att kryddat vårt superkollektiv med denna spets! Är det inte bättre att ha 15 hyfsade målskyttar än 1 sniper?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 13, 2015 1:17:54 GMT 1
har inte rögle mer än en sniper? Inga hyfsade målskyttar OCKSÅ? Poängen var att vi med en enda sån förstärkning kunde bli "oslagbara". Vi behöver inte många superspelare, men en enda hade varit fantastiskt. Vi går fantastiskt utan...hur kunde vi då gå MED? Jordan sabbar knappast laget..eller?
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Feb 13, 2015 7:23:52 GMT 1
har inte rögle mer än en sniper? Inga hyfsade målskyttar OCKSÅ? Poängen var att vi med en enda sån förstärkning kunde bli "oslagbara". Vi behöver inte många superspelare, men en enda hade varit fantastiskt. Vi går fantastiskt utan...hur kunde vi då gå MED? Jordan sabbar knappast laget..eller? Jag kanske minns fel men sa inte Janne att det hade varit lite jobbigt med stjärnorna i laget? Fast jag kan tänka mig att Janne kan ha lìte gissel runt honom. Sedan gillar jag verkligen Jordan, honom kan vi gott plocka av bollklubben när vi går upp Däremot, förutsatt att truppen är så fantastiskt tight och harmonisk som de själva säger så ska det nog mycket till innan man riskerar det med att ta in en stjörnspelare och ny roll i gruppen. Det är egentligen inte konstigt alls att MIF fått det lite jobbigare nu. Det lär kanske gå bra för dem i slutänden men det är ett högt spel...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 13, 2015 9:24:01 GMT 1
Tror du verkligen att bara Jordan hade ställt till det?
|
|
|
Post by time on Feb 13, 2015 9:59:14 GMT 1
Tror du verkligen att bara Jordan hade ställt till det? Problemet var att han inte ville hit. När MIF inte har råd att värva honom så är det nog lite tufft även för KHK.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 13, 2015 10:33:15 GMT 1
Mif kanske inte hade prio på honom just då? Hade man gått ut till företagarna,den sk karlskronagruppen samt supportrar så tror jag alla ggr man kunnat vara med i racet..fanns ju fö pengar kvar i klubben också. Hade kanske gått på 6-700 000
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 13, 2015 11:31:39 GMT 1
Känns ju som man inte försökt alls med någonting, i alla fall inte angående honom. En tröst var Trucken, som jag trodde skulle vara ofta i poängprotokollet...men det är ju uppenbart att han inte ens är bättre än i stort sett någon annan. Jag satt verkligen och led igår, när jag såg Jordan i den gröna tröjan...PLUS Jensen...
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 13, 2015 11:38:30 GMT 1
Fast o andra sidan, vi leder serien. Att Trucken inte levererar gör då inte så mycket. Tycker han gör de riktigt bra, man ska väl komma ihåg att han inte spelat så mycket innan han kom hit. En kvalitéspelare
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 13, 2015 12:01:30 GMT 1
Tycker han är tämligen osynlig. Kändes inte som en värvning som skulle göra jobbet i det tysta. En match tycker jag han var riktigt bra, sedan sjönk han tillbaka igen. Var är farten? Skulle han inte vara bättre än Lihagen? Tessier producerar inte heller i närheten av vad jag hoppades. Missar precis som andra, massor med lägen (jmfr Jordan), men har i alla fall lite fart. Ibland ser man dock fin kvalité
|
|
|
Post by Sverker on Feb 13, 2015 14:25:38 GMT 1
Jag satt verkligen och led igår, när jag såg Jordan i den gröna tröjan...PLUS Jensen... Såg bara 2 perioder igår och tycker Jensen var riktigt bra. Kul också att höra lagkamraterna säga "hur lätt" det är att spela med Jeppe. Såg Jordans mål på volley, det var ju elegant.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 13, 2015 14:43:22 GMT 1
han svävade som vanligt fram över isen...hal som en ål...
|
|
|
Post by Sverker on Feb 13, 2015 14:49:06 GMT 1
En av de bästa spelarna och bästa skridskoåkaren i HA enl Lückner.
|
|