|
Post by aloviak on Oct 23, 2014 9:05:54 GMT 1
Tessiers stat från Finland, spelade 15,44min/match tekade 52,1 Har läst igenom Sports forum om Kelsey, sammanfattat kan ni läsa på vårt forum om Jason Sport är nykomlingar i Liigan fick ta Jokerits plats, ligger sist med -19 i målskillnad allså ganska pressat läge för teamet! Känns som Kelsey inte fått till det och blivit ganska frustrerad över att det inte fungerat, nu hoppas jag att han får 10 matcher innan vi med börjar såga
|
|
|
Post by aloviak on Oct 23, 2014 9:11:18 GMT 1
Klipp från Sports sida I Finland blev det fysiska och den hårda forecheckingen för tuff för centern. I Sverige och deras mer lugna spel kommer hans förmågor fram bättre. Märkligt uttalande om en spelare som gjort 221 AHL-matcher... Vist e de, på Sports forum skriver dom också att han är för långsam för deras liiga callahan nu fick vi Tessier, läge att skriva något positivt?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 23, 2014 9:13:00 GMT 1
Märkligt uttalande om en spelare som gjort 221 AHL-matcher... Kan bara hålla med. Varför tackade Rögle, Malmö och VIK nej till honom? För dyr för dom? Hoppas han blir en tillgång hos oss, han gjorde ju iaf 15 mål i Rögle förra säsongen. Att han hade många ass, är inget att yvas över. Ass får ju 2 av 4 utespelare nästan vid varje mål. Det är ju "bara" rena målgörare som fattas och här lär han inte få många ass, i målsumparlaget nr 1. Antagligen hade han gjort mkt mer mål här än i Rögle förra säsongen. De var ju bottenlag stora delen av säsongen, medans vi öste in mål
|
|
|
Post by aloviak on Oct 23, 2014 9:22:42 GMT 1
Kan bara hålla med. Varför tackade Rögle, Malmö och VIK nej till honom? För dyr för dom? Hoppas han blir en tillgång hos oss, han gjorde ju iaf 15 mål i Rögle förra säsongen. Att han hade många ass, är inget att yvas över. Ass får ju 2 av 4 utespelare nästan vid varje mål. Det är ju "bara" rena målgörare som fattas och här lär han inte få många ass, i målsumparlaget nr 1. Antagligen hade han gjort mkt mer mål här än i Rögle förra säsongen. De var ju bottenlag stora delen av säsongen, medans vi öste in mål På Sports forum kan man läsa att Kelsey hade öppet mål 2 gånger i samma match o sumpade båda Största nytta jag ser med Kelsey är att vi kan snäppa upp PP:et, och att han kan få igång Jason
|
|
|
Post by aloviak on Oct 23, 2014 9:34:32 GMT 1
Hånberg i stora tidningen idag Det som har funnits på marknaden har varit oerhört dyrt och vi har inte haft någon panik, berättar tränaren Pelle Hånberg.
När den 24-årige centern, som i fjol öste in poäng för Rögle, dök upp på radarn slog KHK till.
– Vi gav honom ett bud som de tackade nej till. Det var för lågt. Men när det gått en vecka återkom de, var intresserade och tog vårt bud.
Hånberg gillar nyförvärvet.
– Det är en signal från styrelsen att vi ska orka och spela hockey längre än den 28 februari. Vi breddar och får samtidigt in spetskompetens.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 23, 2014 11:22:02 GMT 1
Hoppet att få igång Jason är ute för min del, potentialen finns inte där riktigt..att åka som en furie räcker inte
|
|
|
Post by time on Oct 23, 2014 11:36:37 GMT 1
Märkligt uttalande om en spelare som gjort 221 AHL-matcher... Kan bara hålla med. Varför tackade Rögle, Malmö och VIK nej till honom? I Rögles fall så hade man ju redan gjort en kostsam investering i Rögle. VIK vill väl veta att man blir av med Fornataro först?
|
|
|
Post by Sverker on Oct 23, 2014 12:18:41 GMT 1
Kan bara hålla med. Varför tackade Rögle, Malmö och VIK nej till honom? I Rögles fall så hade man ju redan gjort en kostsam investering i Rögle. VIK vill väl veta att man blir av med Fornataro först? Kan så vara. Tror nog detta blir bra, för vi behöver större trupp.
|
|
|
Post by Zäta on Oct 27, 2014 14:14:07 GMT 1
Vem tror ni få nöta bänk när Tessier är spelklar? Jimma på bänken och Söder på en kant? För egen del tycker jag att #11 är närmast bänken.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 27, 2014 14:31:45 GMT 1
ja, han har sannerligen inte imponerat. Skulle väl vara det närmaste "sniper" vi värvade, på pappret. Omtalad trollgubbe osv...jo, sure...visar lika mkt teknik som Viklund och Söder
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 27, 2014 14:39:25 GMT 1
Skulle tro Jimma på bänken och Walters på en kant..alt Tessier in istället för Cruseman och sedan bort med Jimma iaf. #11 är ett fiasko.
|
|
|
Post by Sverker on Oct 27, 2014 14:58:58 GMT 1
Ni sågar spelare så man skulle kunna tro att vi låg sist i tabellen. Backarna är skit, 11 är skit, Jason är skit. MrC tycker iofs att Lihagen är bra, men avslutar ändå med ngt negativt om honom. Glömde också att vi saknar målskyttar. När Timo blev skadad hade vi ingen mv som försvaret litade på. Med tanke på allt detta, så får man väl säga att laget gjort det otroligt bra.
|
|
|
Post by Zäta on Oct 27, 2014 15:15:29 GMT 1
Jag är egentligen nöjd med alla spelare i truppen (utom en) Hade väntat mig mycket mer utav #11 bara. Tycker inte att han bidrar med någonting faktiskt. Det tycker jag att alla andra gör.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 27, 2014 15:29:50 GMT 1
Ni sågar spelare så man skulle kunna tro att vi låg sist i tabellen. Backarna är skit, 11 är skit, Jason är skit. MrC tycker iofs att Lihagen är bra, men avslutar ändå med ngt negativt om honom. Glömde också att vi saknar målskyttar. När Timo blev skadad hade vi ingen mv som försvaret litade på. Med tanke på allt detta, så får man väl säga att laget gjort det otroligt bra. Tycker du att #11 och #91 motsvarat förväntningarna???
|
|
|
Post by Sverker on Oct 27, 2014 15:44:11 GMT 1
Ni sågar spelare så man skulle kunna tro att vi låg sist i tabellen. Backarna är skit, 11 är skit, Jason är skit. MrC tycker iofs att Lihagen är bra, men avslutar ändå med ngt negativt om honom. Glömde också att vi saknar målskyttar. När Timo blev skadad hade vi ingen mv som försvaret litade på. Med tanke på allt detta, så får man väl säga att laget gjort det otroligt bra. Tycker du att #11 och #91 motsvarat förväntningarna??? Ska jag vara ärlig, så var mina förväntningar i stort sett 0 på alla fw vi värvade med tanke på vilka fw som försvann. Därför tycker jag laget gjort en heroisk insats såhär långt och i laget ingår både 11 och 91.
|
|