|
Post by qALLAHAN on Oct 27, 2014 15:47:16 GMT 1
Ja, ska vi sluta analysera spelare? Varje spelare måste väl kunna granskas efter förväntningarna? Vi kan ju slå igen här, när det går bra då... Dessa två spelare är definitivt besvikelser, sett till förväntningarna. Sedan behöver man inte vara DÅLIG, bara för det. Somma var inte alls dålig heller och det kändes inte särskilt bra när han lämnade ett fungerande kollektiv. Av denna anledning, föredrar jag nog att Walters också blir kvar. 11:an känns faktiskt mindre viktig, trots att han gjort några poäng fler
|
|
|
Post by Sverker on Oct 27, 2014 16:05:23 GMT 1
Vi kan ju slå igen här, när det går bra då... Du är ju inte så aktiv här när det går bra ändå.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 27, 2014 16:09:25 GMT 1
Så du hade lika stora förväntningar på att #11 gör poäng som att #61 eller #19 gör det? En lite konstig inställning som jag tror du är ganska ensam om.. #91 var värvad som 1e center "jensens ersättare" har han levt upp till de eller var dina förväntningar även där att han inte skulle producera alls? Laget gör de bra men finns ju ganska mycket uutrymme för förbätteingar
|
|
|
Post by Sverker on Oct 27, 2014 16:54:51 GMT 1
Så du hade lika stora förväntningar på att #11 gör poäng som att #61 eller #19 gör det? En lite konstig inställning som jag tror du är ganska ensam om.. #91 var värvad som 1e center "jensens ersättare" har han levt upp till de eller var dina förväntningar även där att han inte skulle producera alls? Laget gör de bra men finns ju ganska mycket uutrymme för förbätteingar Läste du inte mitt svar?
|
|
|
Post by aloviak on Oct 27, 2014 17:36:25 GMT 1
Skulle tro Jimma på bänken och Walters på en kant..alt Tessier in istället för Cruseman och sedan bort med Jimma iaf. #11 är ett fiasko. Fast Löfstedt Har gjort 5 mål på 1/3 säsong, med samma snitt hamnar han på ca 15 mål, aldrig gjort fler i AS hur kan man då vara ett fiasko? Sen spelar han ju ihop med den mest #odugliga# 91:an Vad är det för mening med att splitta en fungerande enhet, ska du sätta en naturlig C på kanten bara för att, och vad gör du med Cruseman?
|
|
|
Post by aloviak on Oct 27, 2014 18:00:37 GMT 1
Vem tror ni få nöta bänk när Tessier är spelklar? Jimma på bänken och Söder på en kant? För egen del tycker jag att #11 är närmast bänken. Hade önskat att vi inte värvat en C, nu e de gjort och ser en viss vinst i att ha 5 C i laget bara vi behåller Jason. Hoppas att Jason Kan spela vinge, inte alltid så lätt som många tror men klarar han det så ser jag en ny första lina födas vf Walters, Tessier C, hf Löfstedt, Bra lina med 2 kanon tekare. "Mini linan" längd på gubbarna 1,78 1,74 1,75 Jimma på bänken är bra avbytare kan spela i alla linor och gör det ok i topp och bra om han behöver hoppa in i vår fruktade 4 lina.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 27, 2014 18:38:07 GMT 1
Så du hade lika stora förväntningar på att #11 gör poäng som att #61 eller #19 gör det? En lite konstig inställning som jag tror du är ganska ensam om.. #91 var värvad som 1e center "jensens ersättare" har han levt upp till de eller var dina förväntningar även där att han inte skulle producera alls? Laget gör de bra men finns ju ganska mycket uutrymme för förbätteingar Läste du inte mitt svar? Jodå läste ditt svar men tyckte du gjordedet för lätt för dig..att inte ha fförväntningar på spelare som värvas är du som sagt ganska ensam om.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 27, 2014 18:41:57 GMT 1
Skulle tro Jimma på bänken och Walters på en kant..alt Tessier in istället för Cruseman och sedan bort med Jimma iaf. #11 är ett fiasko. Fast Löfstedt Har gjort 5 mål på 1/3 säsong, med samma snitt hamnar han på ca 15 mål, aldrig gjort fler i AS hur kan man då vara ett fiasko? Sen spelar han ju ihop med den mest #odugliga# 91:an Vad är det för mening med att splitta en fungerande enhet, ska du sätta en naturlig C på kanten bara för att, och vad gör du med Cruseman? Om #11 gjort alla dessa målen i en match och sedan varit kass då? Samma statistik. #11 var kanske den jag hade högst ställda förväntningar på men han har inte nått upp till de..jag såg ju när han spelade i IKO och OIK vad han kan och är kapabel till och det är långt ifrån de han presterat här.
|
|
|
Post by aloviak on Oct 27, 2014 19:22:07 GMT 1
Fast Löfstedt Har gjort 5 mål på 1/3 säsong, med samma snitt hamnar han på ca 15 mål, aldrig gjort fler i AS hur kan man då vara ett fiasko? Sen spelar han ju ihop med den mest #odugliga# 91:an Vad är det för mening med att splitta en fungerande enhet, ska du sätta en naturlig C på kanten bara för att, och vad gör du med Cruseman? Om #11 gjort alla dessa målen i en match och sedan varit kass då? Samma statistik. #11 var kanske den jag hade högst ställda förväntningar på men han har inte nått upp till de..jag såg ju när han spelade i IKO och OIK vad han kan och är kapabel till och det är långt ifrån de han presterat här. Vad är att vara kass? Inte göra sitt jobb? eller inte producera? Är det bara hans fel? Har han samma roll här? har ju en annan omgivning nu Tessier gjorde 15 mål i Rögle, lika många som Löfstedt snittar, när blir han ett fiasko? eller vad har du för förväntningar på honom?
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 27, 2014 20:07:20 GMT 1
Han visar ju ingen finess...eller teknik! Just det som gjorde att man föll för honom, för många år sedan. Är det inte LIRAREN vi tänker på, när vi hör hans namn?
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 27, 2014 20:09:34 GMT 1
#11 fyller en funktion/roll såklart, mrn hade inte du räknat med mer "magi" från hans klubba? Han har ju visat sej vara en teknisk offensiv spelare i andra klubbar..varför skulle man vilja ge han en annan roll här?? Det kan kanske ha med omgivningen att göra men han lirar ju med vår tilltänkte 1e center...
Tessier förväntar jag mej ska tillföra spets i den offensova delen av spelet framförallt. Från RBK tiden minns jag att han hade bra fart, bra spelsinne och ett ganska bra skott så de styrkorna förväntar jag mej att han ska visa upp. PP borde bli ett strå vassare med honom i laget. Ska man fundera på poäng så vore de kanske rimligt att "kräva" 25p?
|
|
|
Post by Sverker on Oct 27, 2014 20:47:11 GMT 1
Han visar ju ingen finess...eller teknik! Just det som gjorde att man föll för honom, för många år sedan. Är det inte LIRAREN vi tänker på, när vi hör hans namn? För många år sen i OIK? Nu spelar han i HA och där finns tyvärr inte utrymme för någon lirare. Vi hade iofs en ifjol Angell, men hur ofta gnällde du inte på honom?
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 27, 2014 21:32:25 GMT 1
Han visar ju ingen finess...eller teknik! Just det som gjorde att man föll för honom, för många år sedan. Är det inte LIRAREN vi tänker på, när vi hör hans namn? För många år sen i OIK? Nu spelar han i HA och där finns tyvärr inte utrymme för någon lirare. Vi hade iofs en ifjol Angell, men hur ofta gnällde du inte på honom? Spelade väl en väldigt teknisk hockey i IKO med?
|
|
|
Post by Sverker on Oct 27, 2014 21:37:41 GMT 1
För många år sen i OIK? Nu spelar han i HA och där finns tyvärr inte utrymme för någon lirare. Vi hade iofs en ifjol Angell, men hur ofta gnällde du inte på honom? Spelade väl en väldigt teknisk hockey i IKO med? Kan tyvärr inte avgöra det då jag bara såg dom 1 gång. Du och MrC kanske såg mer av honom där?
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 27, 2014 21:52:44 GMT 1
Såg väl en fem sex matcher med dem ifjol och säkert lika mycket säsongen innan..om de gör mej till expert vet jag inte dock. Har även en vän som bor i Ohamn och har fått ta del av hans analyser
|
|