|
Post by aloviak on Oct 27, 2014 21:55:38 GMT 1
#11 fyller en funktion/roll såklart, mrn hade inte du räknat med mer "magi" från hans klubba? Han har ju visat sej vara en teknisk offensiv spelare i andra klubbar..varför skulle man vilja ge han en annan roll här?? Det kan kanske ha med omgivningen att göra men han lirar ju med vår tilltänkte 1e center... Tessier förväntar jag mej ska tillföra spets i den offensova delen av spelet framförallt. Från RBK tiden minns jag att han hade bra fart, bra spelsinne och ett ganska bra skott så de styrkorna förväntar jag mej att han ska visa upp. PP borde bli ett strå vassare med honom i laget. Ska man fundera på poäng så vore de kanske rimligt att "kräva" 25p? Tycker att dina förväntningar på Tessier är rimliga, där vill jag bara tillägga lyfta Walters/Löfstedt kommer ihåg Löfstedt från OIK, men vet inte om jag sett han vara så teknisk i AS, någon borta match kommer jag ihåg att jag retade mig på honom = var bra Har inte märkt så mycket av honom på matcherna han bara smyger runt o plötsligt sitter puckarna över 23 skott% Ska följa honom nu när han ska spela med Tessier Men i mina ögon är ingen spelare fiasko om man får 15 mål/säs. förra året satte Jimmy 12 puckar o Jensen 17
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 27, 2014 22:12:39 GMT 1
Skillnaden mellan JA, JJ och VL är väl att de förstnämnda skapade lite på egen hand och kändes mer som offensiva hot. Andersson har ju många strängar på sin lyra tex. Viktor hotar inte på samma sätt, gör inte det där oväntade som jag förväntat mej. Nu har ju andra klivit fram istället som tex Kellman så för laget är det väl ingen fara på taket att han underpresterar men oj vilket sparkapital vi har där. Vad tycker ni om #12??
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 27, 2014 23:10:44 GMT 1
Han visar ju ingen finess...eller teknik! Just det som gjorde att man föll för honom, för många år sedan. Är det inte LIRAREN vi tänker på, när vi hör hans namn? För många år sen i OIK? Nu spelar han i HA och där finns tyvärr inte utrymme för någon lirare. Vi hade iofs en ifjol Angell, men hur ofta gnällde du inte på honom? UHMMM?? Finns det inga lirare och teknisk hockey i allsvenskan??
|
|
|
Post by qALLAHAN on Oct 27, 2014 23:15:50 GMT 1
Skillnaden mellan JA, JJ och VL är väl att de förstnämnda skapade lite på egen hand och kändes mer som offensiva hot. Andersson har ju många strängar på sin lyra tex. Viktor hotar inte på samma sätt, gör inte det där oväntade som jag förväntat mej. Nu har ju andra klivit fram istället som tex Kellman så för laget är det väl ingen fara på taket att han underpresterar men oj vilket sparkapital vi har där. Vad tycker ni om #12?? Så är det...det har mest varit att Viktor klappat till en puck som dykt upp framför mål. Ser inget förarbete alls. Många andra gör allt. 12:an hade jag också hoppats mer på...att det skulle lossna och komma ett genombrott, men jag antar att han är ungefär som han var i Rögle. Bra spelare, utan något extra
|
|
|
Post by time on Oct 28, 2014 10:05:38 GMT 1
Ni sågar spelare så man skulle kunna tro att vi låg sist i tabellen. Backarna är skit, 11 är skit, Jason är skit. MrC tycker iofs att Lihagen är bra, men avslutar ändå med ngt negativt om honom. Glömde också att vi saknar målskyttar. När Timo blev skadad hade vi ingen mv som försvaret litade på. Med tanke på allt detta, så får man väl säga att laget gjort det otroligt bra. Ja ett under att vi tagit några poäng överhuvudtaget ...
|
|
|
Post by Sverker on Oct 28, 2014 10:26:37 GMT 1
För många år sen i OIK? Nu spelar han i HA och där finns tyvärr inte utrymme för någon lirare. Vi hade iofs en ifjol Angell, men hur ofta gnällde du inte på honom? UHMMM?? Finns det inga lirare och teknisk hockey i allsvenskan?? Tyvärr har jag inte sett mycket av det. Kamp och skridskoåkning ser jag däremot mycket av. Den hos oss som man kan se tendenser i att vara en lirare är Henrik Nilsson, tycker jag. Kan du se några andra lirare i laget?
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 28, 2014 12:37:06 GMT 1
Moyer har det ju i sig men visar det för sällan och går lite långsamt också. Bergström har också fin teknik. Efter dem är de ganska tomt däremot..
|
|
|
Post by aloviak on Oct 28, 2014 13:40:30 GMT 1
Moyer har det ju i sig men visar det för sällan och går lite långsamt också. Bergström har också fin teknik. Efter dem är de ganska tomt däremot.. Kanske Kurki med o Joel kommer kanske
|
|
|
Post by aloviak on Oct 29, 2014 9:31:57 GMT 1
Kollade lite på hur Löfstedts o Thorells poäng står sig och vad vi kan förvänta oss av Tessier Hurtubise, Mark RW 3 2 1 3 0 Tenute, Joey CE 19 5 12 17 16 Romano, Tony CE 16 5 2 7 10 Stuart, Colin CE 19 3 2 5 6 Bergström, Nils CE 19 1 2 3 2 Caputi, Luca LW 11 4 1 5 8 Mcgrath, Evan** CE 2 0 0 0 4 Fornataro, Mat RW 2 0 0 0 4 Matson, Taylor CE 19 5 4 9 12 Le Blanc, Peter LW 17 4 4 8 4 Connolly, Jack CE 7 1 3 4 2 Bouchard, Fran LW 18 4 2 6 8 Sixsmith, James LW 17 2 3 5 10
|
|
|
Post by time on Oct 30, 2014 9:54:21 GMT 1
Det tog Björklöven 3 arbetsdagar (vardagar) att få Hurtubise spelklar. KHK borde alltså haft Tessier spelklar i måndags ....
|
|
|
Post by aloviak on Oct 30, 2014 10:09:18 GMT 1
Det tog Björklöven 3 arbetsdagar (vardagar) att få Hurtubise spelklar. KHK borde alltså haft Tessier spelklar i måndags .... Sportchefens jobb?
|
|
|
Post by Zäta on Oct 30, 2014 11:09:10 GMT 1
Det tog Björklöven 3 arbetsdagar (vardagar) att få Hurtubise spelklar. KHK borde alltså haft Tessier spelklar i måndags .... Är väl allmänt känt att tiden kan verierar? Det va knappast B-löven som bestämde att det skulle ta tre dagar. Men det faktum att dom har en sportchef kan ju ha underlättat.
|
|
|
Post by chriande on Oct 30, 2014 11:47:23 GMT 1
Det tog Björklöven 3 arbetsdagar (vardagar) att få Hurtubise spelklar. KHK borde alltså haft Tessier spelklar i måndags .... Är väl allmänt känt att tiden kan verierar? Det va knappast B-löven som bestämde att det skulle ta tre dagar. Men det faktum att dom har en sportchef kan ju ha underlättat. Klar. stats.swehockey.se/Teams/Info/TeamRoster/5057#KAR
|
|
|
Post by time on Oct 30, 2014 12:09:08 GMT 1
Bra!
Då är frågan var i laget han placeras.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 30, 2014 12:22:54 GMT 1
Bra! Då är frågan var i laget han placeras. På sidan chriande länkade till står de att Walters är LW? Kan kanske bli så att Jimmy får sitta idag?
|
|