|
Post by Sardaukar on Nov 25, 2015 16:25:57 GMT 1
Man har tappat 50 000/match? Då kan väl ändå inte snittet vara 3190 om man budgeterat med 3200? 10 personer x 10 matcher x 204 kr = 20 400 Det är nåt som inte stämmer enl chriandes budget han sett. Som jag tolkar det så förlorar man 50.000 kr per match om publiksnittet på 2700 håller i sig.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 25, 2015 16:46:00 GMT 1
Man har tappat 50 000/match? Då kan väl ändå inte snittet vara 3190 om man budgeterat med 3200? 10 personer x 10 matcher x 204 kr = 20 400 Det är nåt som inte stämmer enl chriandes budget han sett. Som jag tolkar det så förlorar man 50.000 kr per match om publiksnittet på 2700 håller i sig. Där har du nog tolkat fel, för det står att man tappat 50 000 kr/match, vilket betyder 500 000 hittills. Om minuset blir 2 miljoner, då är det ett snitt på 2700 på de återstående 16 matcherna. Om det är som du tror, finns inte en chans att det kan bli 2 miljoner back.
|
|
|
Post by chriande on Nov 25, 2015 17:55:06 GMT 1
Man har tappat 50 000/match? Då kan väl ändå inte snittet vara 3190 om man budgeterat med 3200? 10 personer x 10 matcher x 204 kr = 20 400 Det är nåt som inte stämmer enl chriandes budget han sett. Årsberättelsen visar 17 milj har de ändrat målsättning under loppets gång vet inte jag, kanske räknar man in mindre försäljning, mindre 50/50, mindre försäljning i Wippen allt hör ihop.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 25, 2015 18:18:50 GMT 1
Man har tappat 50 000/match? Då kan väl ändå inte snittet vara 3190 om man budgeterat med 3200? 10 personer x 10 matcher x 204 kr = 20 400 Det är nåt som inte stämmer enl chriandes budget han sett. Årsberättelsen visar 17 milj har de ändrat målsättning under loppets gång vet inte jag, kanske räknar man in mindre försäljning, mindre 50/50, mindre försäljning i Wippen allt hör ihop. Man ska väl ändå inte räkna in de saker du nämner i budget för publiksnittet, då är man illa ute. Var sak bör budgeteras för sig. Om det är som du skriver, borde det överhuvudtaget inte vara nåt minus idag. Har räknat nu 17 milj: 26: 204=3205 personer
|
|
|
Post by chriande on Nov 25, 2015 18:51:26 GMT 1
Årsberättelsen visar 17 milj har de ändrat målsättning under loppets gång vet inte jag, kanske räknar man in mindre försäljning, mindre 50/50, mindre försäljning i Wippen allt hör ihop. Man ska väl ändå inte räkna in de saker du nämner i budget för publiksnittet, då är man illa ute. Var sak bör budgeteras för sig. Om det är som du skriver, borde det överhuvudtaget inte vara nåt minus idag. Har räknat nu 17 milj: 26: 204=3205 personer Så här står det i intervjun : Fortsätter publikraset tar det på intäkterna. Hur mår klubben för dagen? – Som prognosen ser ut nu ligger vi under budgetmålet. Vi tappar runt 50 000 kronor per match, så det kan landa på två miljoner kronor i missade intäkter när säsongen är slut. SM jag uppfattar RL svar är det, de totala intäkterna per match han menar.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 25, 2015 19:00:57 GMT 1
Man ska väl ändå inte räkna in de saker du nämner i budget för publiksnittet, då är man illa ute. Var sak bör budgeteras för sig. Om det är som du skriver, borde det överhuvudtaget inte vara nåt minus idag. Har räknat nu 17 milj: 26: 204=3205 personer Så här står det i intervjun : Fortsätter publikraset tar det på intäkterna. Hur mår klubben för dagen? – Som prognosen ser ut nu ligger vi under budgetmålet. Vi tappar runt 50 000 kronor per match, så det kan landa på två miljoner kronor i missade intäkter när säsongen är slut. SM jag uppfattar RL svar är det, de totala intäkterna per match han menar. Vad vill du säga?
|
|
|
Post by chriande on Nov 25, 2015 19:39:56 GMT 1
Så här står det i intervjun : Fortsätter publikraset tar det på intäkterna. Hur mår klubben för dagen? – Som prognosen ser ut nu ligger vi under budgetmålet. Vi tappar runt 50 000 kronor per match, så det kan landa på två miljoner kronor i missade intäkter när säsongen är slut. SM jag uppfattar RL svar är det, de totala intäkterna per match han menar. Vad vill du säga? Det du tydligen inte förstår: Biljettintäkter är en del i intäktsraset, mindre kiosk/restaurangförsäljning en del i intäktsraset, mindre 50/50 lotter sålda, alla med olika bugetposter, men sammantaget förlorar man mer än bara på biljettförsäljningen.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 25, 2015 20:17:16 GMT 1
Det du tydligen inte förstår: Biljettintäkter är en del i intäktsraset, mindre kiosk/restaurangförsäljning en del i intäktsraset, mindre 50/50 lotter sålda, alla med olika bugetposter, men sammantaget förlorar man mer än bara på biljettförsäljningen. Ok, då fattar jag.
|
|
|
SHL 15/16
Nov 25, 2015 20:46:10 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Nov 25, 2015 20:46:10 GMT 1
På tal om det...hade varit intressant att se hur långt förra årets lag hade gått i SHL, men det står väl skrivet i stjärnorna... Antagligen lika illa, vårt spel förra året var som klippt och skuret för HA och det krävde självförtroende att utföra. I SHL är det ett annat sorts spel och någon förlust i början och det hade nog varit lika svart som nu..
|
|
|
Post by vlhjohan on Nov 26, 2015 15:03:36 GMT 1
Ingen som kan berätta vart man dricker öl i arenan innan match om man vill tugga lite hockey mer tex er här på forumet ? kommer ni den 5 dec till oss i VIDA ? ps, vinn gärna mot gnällebro ikväll, både för er å vår skull, ja för hela SHL skull..
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 26, 2015 15:41:15 GMT 1
Jag vet inte hur det blir framöver med byggandet. En liten pub (provisorisk?) finns bara en liten bit innanför entrén. Någon kan gärna bekräfta om den finns kvar. I o f s vet jag inte om det är några där innan match, då jag inte själv är där. Depressionen är väl ganska stor numera och hockeytugg känns mest jobbigt
|
|
|
Post by vlhjohan on Nov 26, 2015 16:30:47 GMT 1
aha, 1 enda bar för alla alltså ? märkligt isåfall då det är där tex VLH tjänar en jävla massa pengar.. Vet någon om det blir stort bortafölje på den matchen ? supporterbussar etc ? vore skoj med en fullsatt hall å en massa KHKare på plats, lördagsmatch och allt !
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 26, 2015 17:00:16 GMT 1
Vi har en allsvensk arena och inget annat...och just nu är det en byggarbetsplats. Hoppas någon som vet, kan svara dig. Själv har jag inte varit i klack och åkt med supportebussar på 20 år... Som det ser ut nu, så undrar jag vem som orkar åka på bortamatch...otroligt nog var knappt ens några MIFare i vår hall. Om inte DE åker, vem orkar då när man inte har någonting att spela för..? Spelarna ser ut att ha givit upp och själv önskar man att kvalet var imorgon
|
|
|
Post by matse on Nov 26, 2015 20:21:02 GMT 1
Finns ett öltält bakom hallen också. Den nya restaurangen blir klar runt jul. Då blir det mycket bättre faciliteter.
|
|
|
Post by vlhjohan on Nov 27, 2015 11:52:51 GMT 1
ok ok, ska bli skoj att åka på en bortamatch, har blivit väldigt dåligt med det senaste åren.. (märkligt nog) men Karlskrona är ju lagom avstånd, var faktiskt nere förra sässen och kollade KHK-Rögle. Förstår att det inte känns så kul att åka på bortamatch när laget går dåligt men ni var ju bra igår hörde jag och gnällrövarna rånade er på poäng, en streak på 3-4 matcher och ni kanske har häng på Modo, vi mötte ju dem igår och jag tyckte nästan dem var lika dåliga som innan tränar bytet, 28-8 i skott efter 2 perioder, VLH hade 15 skott utanför och 15 skott blockerade, = 58-12 totalt efter 2 perioder... alla hyllar dem efter tränarbytet men deras lägstanivå e riktigt usel faktiskt...
|
|