|
Post by Medgångssupportern on Nov 27, 2015 20:15:55 GMT 1
ok ok, ska bli skoj att åka på en bortamatch, har blivit väldigt dåligt med det senaste åren.. (märkligt nog) men Karlskrona är ju lagom avstånd, var faktiskt nere förra sässen och kollade KHK-Rögle. Förstår att det inte känns så kul att åka på bortamatch när laget går dåligt men ni var ju bra igår hörde jag och gnällrövarna rånade er på poäng, en streak på 3-4 matcher och ni kanske har häng på Modo, vi mötte ju dem igår och jag tyckte nästan dem var lika dåliga som innan tränar bytet, 28-8 i skott efter 2 perioder, VLH hade 15 skott utanför och 15 skott blockerade, = 58-12 totalt efter 2 perioder... alla hyllar dem efter tränarbytet men deras lägstanivå e riktigt usel faktiskt... Blackbugs kommer upp med 3 bussar, säkert några som kör upp också.
|
|
|
Post by time on Nov 30, 2015 8:24:10 GMT 1
Hoppas nu inte KHKs 2 senaste matcher var dödsryckningar utan att vi kan plocka poäng framöver.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 30, 2015 10:01:12 GMT 1
Hoppas nu inte KHKs 2 senaste matcher var dödsryckningar utan att vi kan plocka poäng framöver. Nu har vi lärt oss enligt Hånberg! Med facit i hand, hur viktig var segern? – Med facit i hand såg jag något redan mot Örebro. Jag tror att killarna kommit till en punkt där de anser att det räcker nu. I tre av de fyra senaste förlusterna har vi gjort mindre bra insatser. Nog fick vara nog och jag tror den här segern var jätteviktig för hela föreningen, säger Hånberg.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 1, 2015 9:18:32 GMT 1
Sure...HAN verkar i alla fall inte alls tro att det beror på motståndets motivation, när vi tar poäng
|
|
|
SHL 15/16
Dec 1, 2015 9:25:20 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Dec 1, 2015 9:25:20 GMT 1
Sure...HAN verkar i alla fall inte alls tro att det beror på motståndets motivation, när vi tar poäng Ska han säga de tycker du? "LHC hade kass inställning och därför kunde vi ta poäng" låter mycket troligt..
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 1, 2015 10:49:23 GMT 1
Man behöver inte måla ut så jävla MYCKET, bara för att man tar två pinnar...
|
|
|
Post by Sverker on Dec 1, 2015 11:16:55 GMT 1
Sure...HAN verkar i alla fall inte alls tro att det beror på motståndets motivation, när vi tar poäng Ska han säga de tycker du? "LHC hade kass inställning och därför kunde vi ta poäng" låter mycket troligt.. Kan han såklart inte.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 1, 2015 11:21:47 GMT 1
Man behöver inte måla ut så jävla MYCKET, bara för att man tar två pinnar... Håller med, när vi tagit några 3 poängare i säg 3 av 5 matcher kan man man säga det han sa nu.
|
|
|
SHL 15/16
Dec 1, 2015 11:31:22 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Dec 1, 2015 11:31:22 GMT 1
Ge förslag på hur han ska säga det på ett fint sätt utan att sänka killarnas prestation samtidigt som han ska locka folk till nästa match. Jag tror hellre folk kommer om han säger att vi gjorde en bra match än om han säger att allt berodde på LHCs uselhet. Har svårt att tro att de lockar folk om man ska gå och hoppas på att det andra laget underprestera så grovt så vi har en chans..
|
|
|
Post by Sverker on Dec 1, 2015 12:57:06 GMT 1
Ge förslag på hur han ska säga det på ett fint sätt utan att sänka killarnas prestation samtidigt som han ska locka folk till nästa match. Jag tror hellre folk kommer om han säger att vi gjorde en bra match än om han säger att allt berodde på LHCs uselhet. Har svårt att tro att de lockar folk om man ska gå och hoppas på att det andra laget underprestera så grovt så vi har en chans.. Han kunde ex sagt: Idag gjorde vi en riktigt bra match, vilket vi även gjorde mot Örebro. Hoppas nu killarna ser att det inte är några "överjordingar" vi möter. Tror inte det skulle locka mindre folk till Arenan faktiskt. Han sa: "Jag tror att killarna kommit till en punkt där de anser att det räcker nu" Det är ganska kaxigt och sätter enligt mej en press på spelarna. Vad ska han säga om det blir 4 förluster i rad igen? Nu hoppas jag verkligen inte det blir så, men det är ändå inte osannolikt att det blir så. Varför sa han inte så efter matcherna mot FBK b, Luleå h, DIF b och HV b? Borde inte spelarna ansett det efter dom matcherna? Kanske var tur han inte sa så, för de 4 efterföljande viktiga matcherna gick inte bra. Tyvärr upplever jag att Pelle uppträder i intervjuer som MrC gör här ibland, dvs ibland är det mesta skit och ibland är de mesta bra.
|
|
|
SHL 15/16
Dec 1, 2015 13:12:23 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Dec 1, 2015 13:12:23 GMT 1
Köper ditt resonemang. Dock så kanske han märkt en skillnad under dessa två matcher både i spelet och inställning som kanske inte har så mycket med motståndaren att göra? En positiv attitydförändring helt enkelt. Man kan ju hoppas att vi framöver kan plocka poäng pga vår egna insats istället för motståndarnas. Som det sett ut senaste omgångarna kanske vi ändå inte är så långt efter Rögle när de hela ska summeras.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 1, 2015 13:18:18 GMT 1
Dock så kanske han märkt en skillnad under dessa två matcher både i spelet och inställning som kanske inte har så mycket med motståndaren att göra? En positiv attitydförändring helt enkelt. Vad får dej att tro det? Vad tyckte vi om matcherna mot FBK b, (Luleå h), DIF b och HV b? kan vi spela så mycket bättre än vi gjorde mot FBK borta ex? Jag har svårt att tro det.
|
|
|
SHL 15/16
Dec 1, 2015 13:50:29 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Dec 1, 2015 13:50:29 GMT 1
Dock så kanske han märkt en skillnad under dessa två matcher både i spelet och inställning som kanske inte har så mycket med motståndaren att göra? En positiv attitydförändring helt enkelt. Vad får dej att tro det? Vad tyckte vi om matcherna mot FBK b, (Luleå h), DIF b och HV b? kan vi spela så mycket bättre än vi gjorde mot FBK borta ex? Jag har svårt att tro det. Inget mer än Hånbergs sätt att uttrycka sej och hur spelet sett ut. Han står ju laget närmast ändå. Kanske man håller på att få ihop laget lite bättre? Inte fan vet jag egentligen, jag bara hoppas utan förhoppning
|
|
|
Post by Sverker on Dec 1, 2015 13:59:24 GMT 1
Vad får dej att tro det? Vad tyckte vi om matcherna mot FBK b, (Luleå h), DIF b och HV b? kan vi spela så mycket bättre än vi gjorde mot FBK borta ex? Jag har svårt att tro det. Inget mer än Hånbergs sätt att uttrycka sej och hur spelet sett ut. Han står ju laget närmast ändå. Kanske man håller på att få ihop laget lite bättre? Inte fan vet jag egentligen, jag bara hoppas utan förhoppning Ja vi är nog på väg upp, vi tog ju poäng av Örebro som slog VF borta.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 1, 2015 15:26:46 GMT 1
sverker o jag är överens...man kan säga att man gjort en bra match, UTAN att sväva iväg och nästan låta kaxig..."nu får det vara nog"...sure...det sa han väl innan alla katastrofmatcherna mot bottenlagen också?
|
|