|
Post by khkkrille on Mar 23, 2015 12:28:11 GMT 1
Den assisterande tränaren som ska presenteras,kan de va Moras assisterande, Pär Johansson? Säger i en intervju att han inte vill förlänga med MIK utan fått ett jobb på hög nivå närmre hemmet..han är från Osby. Någon koppling alls hit? Inte alls omöjligt. Någon som har någon info om honom?
|
|
|
Post by Zäta on Mar 23, 2015 13:37:28 GMT 1
Ska bli väldigt intressant att se vilken hockey klubben vill spela i SHL. I HA har det ju varit "full patte" som gällt.
Självklart blir ju klubben intressant för många spelare nu när vi är i SHL. Men frågan är hur heta vi är hos etablerade spelare? Att fylla på med spelare underifrån och revangelustna spelare änog ingen konst. Men räcker det? Finns det ekonomi till en slagkraftig trupp?
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 23, 2015 14:00:06 GMT 1
Ska bli väldigt intressant att se vilken hockey klubben vill spela i SHL. I HA har det ju varit "full patte" som gällt. Självklart blir ju klubben intressant för många spelare nu när vi är i SHL. Men frågan är hur heta vi är hos etablerade spelare? Att fylla på med spelare underifrån och revangelustna spelare änog ingen konst. Men räcker det? Finns det ekonomi till en slagkraftig trupp? Tror inte vi kan köra allsvensk hockey i SHL..det var väl lite det som Rögle hade problem med säsongen de var uppe? Ska jag spå något så blir vårt lag uppbyggt på samma sätt som Lakers med ungefär hälften utlänningar.. Finns för få etablerade svenskar som vill lira i SHL..när tom schweiziska ligan lockar mer är de inte mycket att göra. Kanske detta man har lite i åtanke när man kontaktat Sundlöv? Han är ju NHLscout så har väl bra koll och bra kontakter där borta.
|
|
|
Post by kaffe on Mar 23, 2015 16:48:49 GMT 1
Någon som har någon info om honom? Info och info. I pressmeddelandet stod det ju att han fått erbjudande om att "komma närmare hemmet och jobba på en hög nivå". Jämför man med Mora så ligger ju ganska mycket av Sverige närmare Osby än det. Hela södra Sverige faktiskt. En hög nivå är ju också rätt ospecifikt. Hockeyettan kan mycket väl innefattas av det. Tittar vi på SHL så ligger ju trots allt Växjö närmare än Karlskrona. Jönköping är väl på liknande avstånd. Frölunda är något längre bort och kanske får räknas bort som för lång bort även om det tveklöst är mycket närmare än Mora. Ser man till HA så är det ju fortfarande inte klart om Malmö, Rögle, Pantern, och Tingsryd spelar där nästa år, men där ligger väl alla lika nära eller närmre än oss. Oskarshamn antar jag är lilte för långt. Div. 1 öppnar upp fler alternativ. Södra serien anses ju hålla hög klass. Troja, Kristianstad och Mörrum ligger ju rätt nära t.ex. Han utbyter en del på twitter med Alexander Bergström. Kanske är en kontakt där.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 23, 2015 22:00:04 GMT 1
...osbypågar emellan.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 25, 2015 18:16:29 GMT 1
3-4 lag i SHL utöver Khk är ute efter Kellmans signatur..blir tufft att behålla Det man kan hoppas på är att han väljer oss pga möjligheten att utvecklas här med större roll och Zalar på fysen..
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 25, 2015 18:30:51 GMT 1
3-4 lag i SHL utöver Khk är ute efter Kellmans signatur..blir tufft att behålla Det man kan hoppas på är att han väljer oss pga möjligheten att utvecklas här med större roll och Zalar på fysen.. Ja, samtidigt dröjde hans "ja" under firandet på torget vid frågan om vi fick se honom i KHK nästa säsong, och jag tyckte redan då att det lät som att han helst hade velat slippa den frågan just då, så det "beskedet" då kan vi bortse ifrån. Han hade inte mycket annat han kunde svarat i det läget med 5-6 tusen KHK-firare framför sig. Dragkamp var ordet. Tror nog han vill, frågan är vilka råd/order hans manager ger.
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 25, 2015 20:21:39 GMT 1
3-4 lag i SHL utöver Khk är ute efter Kellmans signatur..blir tufft att behålla Det man kan hoppas på är att han väljer oss pga möjligheten att utvecklas här med större roll och Zalar på fysen.. Tror inte han har fått ett kontrakt förslag ännu, jag tror KHK tar han för givet, det kan straffa sig, jag tycker allt går enormt långsamt.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 25, 2015 20:34:27 GMT 1
3-4 lag i SHL utöver Khk är ute efter Kellmans signatur..blir tufft att behålla Det man kan hoppas på är att han väljer oss pga möjligheten att utvecklas här med större roll och Zalar på fysen.. Tror inte han har fått ett kontrakt förslag ännu, jag tror KHK tar han för givet, det kan straffa sig, jag tycker allt går enormt långsamt. Nu har ju inte jag någon superkoll längre vad som händer i kulisserna men skulle förvåna om det inte är febrilt arbete. En jäkla massa att ta tag i! Tar man Joel för givet gör man ju klubbens största misstag någonsin. Mitt tips är att han sitter och funderar på många kontraktsförslag inkl KHKs. Kanske rädd att vi blir ett bottenlag och vill gå till ett lag med större ambitioner? Vi får se helt enkelt..
|
|
|
Post by vsn on Mar 25, 2015 21:17:09 GMT 1
Men just nu är han väl på semester? De kan ju i alla fall vänta tills han är tillbaka.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 25, 2015 23:09:12 GMT 1
Men just nu är han väl på semester? De kan ju i alla fall vänta tills han är tillbaka. Då kan ett annat lag redan tagit honom. Hört talas om agenter? Var och varannan spelare har en sådan. Många som säger att man ska ge honom precis vad han vill ha.. och visst kan jag hålla med lite i det just för att han är härifrån, men det får inte vara på bekostnad utav andra viktiga lagdelar.
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 26, 2015 9:53:44 GMT 1
På tok för långsamt, zzzzzzzzzz, det här kommer att kosta oss mycket, jag förstår om han ( Joel ) går till en annan klubb för här händer ingenting just nu, märkligt, Örebro fyllde sin trupp två dagar efter sista matchen, många andra har redan gjort det trots att de lirar ännu. Här visar vi att vi har en väldigt tunn organisation, att vi har varit utan sportchef hela säsongen, det betalar sig nu, negativt.
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 26, 2015 9:54:57 GMT 1
Det viktiga var väll tröjauktionen, att få alla vansinniga, suck.
|
|
|
Post by vsn on Mar 26, 2015 10:11:23 GMT 1
Men just nu är han väl på semester? De kan ju i alla fall vänta tills han är tillbaka. Då kan ett annat lag redan tagit honom. Hört talas om agenter? Var och varannan spelare har en sådan. Många som säger att man ska ge honom precis vad han vill ha.. och visst kan jag hålla med lite i det just för att han är härifrån, men det får inte vara på bekostnad utav andra viktiga lagdelar. Men agenten behöver väl fortfarande prata med Joel om hur han tänker innan beslut kan tas? Hört talas om kommunikation? Från viasatsport.se för någon dag sen: [...]Stjärnskottet Kellmans, 20, framtid i klubben är dock långt från säker. Forwarden har en klausul i sitt kontrakt som säger att han kan gå till en annan SHL-klubb – och intresse finns från annat håll. – Det är inte säkert att han spelar här. – Vi för en diskussion med honom, och den har vi inte lyckats landa ännu, säger Lindberg. Är det en positiv dialog? – Vi har väl en bit kvar innan vi landar frågan. Vi behöver pratas vid igen, och vi har mer eller mindre dagliga kontakter med hans agent just nu. När hoppas ni nå en lösning? – Joel är själv i Thailand just nu, så jag vet inte hur snabbt vi kan lösa det. Joel Kellmans agent Peter Nilsson kommenterar situationen: – Vi för dialog med KHK och även andra intressenter som har hört av sig under resans gång och imponerats av Joels framfart. – Intresset är stort för Joel. Det är väl i alla fall tre, fyra klubbar i SHL, förutom Karlskrona, som har hört av sig. Det är det jag kan säga.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 26, 2015 14:38:08 GMT 1
På tok för långsamt, zzzzzzzzzz, det här kommer att kosta oss mycket, jag förstår om han ( Joel ) går till en annan klubb för här händer ingenting just nu, märkligt, Örebro fyllde sin trupp två dagar efter sista matchen, många andra har redan gjort det trots att de lirar ännu. Här visar vi att vi har en väldigt tunn organisation, att vi har varit utan sportchef hela säsongen, det betalar sig nu, negativt. Hur vet du att ingenting händer? Örebro och KHK är ju klubbar som befinner sig i två helt olika skeden i livet så att säga. Där finns en klar organisation,sportchef och en grundtrupp som man vet håller i SHL. Vi har för klen organisation,oklar sponsring på denna nivån,ingen sportchef,en stor arenafråga,förmodligen stora frågetecken kring befintliga spelare och nya.........
|
|