|
Post by khkkrille on Mar 26, 2015 14:51:40 GMT 1
På tok för långsamt, zzzzzzzzzz, det här kommer att kosta oss mycket, jag förstår om han ( Joel ) går till en annan klubb för här händer ingenting just nu, märkligt, Örebro fyllde sin trupp två dagar efter sista matchen, många andra har redan gjort det trots att de lirar ännu. Här visar vi att vi har en väldigt tunn organisation, att vi har varit utan sportchef hela säsongen, det betalar sig nu, negativt. Hur vet du att ingenting händer? Örebro och KHK är ju klubbar som befinner sig i två helt olika skeden i livet så att säga. Där finns en klar organisation,sportchef och en grundtrupp som man vet håller i SHL. Vi har för klen organisation,oklar sponsring på denna nivån,ingen sportchef,en stor arenafråga,förmodligen stora frågetecken kring befintliga spelare och nya......... Otroligt att det finns folk som inte förstår de du beskriver!
|
|
|
Post by time on Mar 26, 2015 17:47:49 GMT 1
Sverker VET att en spelare redan skrivit på för en annan klubb. Undrar vem det är?? Vad tror ni? Nyfiken/nyfikna? conny: såklart spelare försvinner, allt annat vore ju märkligt. Vad är fjantigt med att veta att en spelare i dagens lag har skrivit på för ett annat lag? Borde inte detta stå på khk.se nu? Vi har ju spelat färdigt.
|
|
|
Post by noll1 on Mar 26, 2015 17:55:00 GMT 1
Nyfiken/nyfikna? conny: såklart spelare försvinner, allt annat vore ju märkligt. Vad är fjantigt med att veta att en spelare i dagens lag har skrivit på för ett annat lag? Borde inte detta stå på khk.se nu? Vi har ju spelat färdigt. Förra året var Lindholm klar länge utan att presenteras. Så det är inte alltid som det kommer ut direkt och inte heller alltid man får reda på varför.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 26, 2015 20:42:41 GMT 1
Hur vet du att ingenting händer? Örebro och KHK är ju klubbar som befinner sig i två helt olika skeden i livet så att säga. Där finns en klar organisation,sportchef och en grundtrupp som man vet håller i SHL. Vi har för klen organisation,oklar sponsring på denna nivån,ingen sportchef,en stor arenafråga,förmodligen stora frågetecken kring befintliga spelare och nya......... Otroligt att det finns folk som inte förstår de du beskriver! Inte bara oklart med sponsring. Det står dessutom miljoner på spel upp eller ner för KHK beroende på om Leksand klarar SHL-kontrakt eller inte. Inte lätt i det läget att veta vad man kan erbjuda spelarna...
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Mar 26, 2015 21:24:31 GMT 1
Då kan ett annat lag redan tagit honom. Hört talas om agenter? Var och varannan spelare har en sådan. Många som säger att man ska ge honom precis vad han vill ha.. och visst kan jag hålla med lite i det just för att han är härifrån, men det får inte vara på bekostnad utav andra viktiga lagdelar. Men agenten behöver väl fortfarande prata med Joel om hur han tänker innan beslut kan tas? Hört talas om kommunikation? Från viasatsport.se för någon dag sen: [...]Stjärnskottet Kellmans, 20, framtid i klubben är dock långt från säker. Forwarden har en klausul i sitt kontrakt som säger att han kan gå till en annan SHL-klubb – och intresse finns från annat håll. – Det är inte säkert att han spelar här. – Vi för en diskussion med honom, och den har vi inte lyckats landa ännu, säger Lindberg. Är det en positiv dialog? – Vi har väl en bit kvar innan vi landar frågan. Vi behöver pratas vid igen, och vi har mer eller mindre dagliga kontakter med hans agent just nu. När hoppas ni nå en lösning? – Joel är själv i Thailand just nu, så jag vet inte hur snabbt vi kan lösa det. Joel Kellmans agent Peter Nilsson kommenterar situationen: – Vi för dialog med KHK och även andra intressenter som har hört av sig under resans gång och imponerats av Joels framfart. – Intresset är stort för Joel. Det är väl i alla fall tre, fyra klubbar i SHL, förutom Karlskrona, som har hört av sig. Det är det jag kan säga. Självklart att agenten är Joels, inte tvärt om! Jämför mäklare, ägare och hus. Inte f*n säljer du (eller köper) om du inte tycker det är en just affär. Oavsett hur många bud som finns?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Mar 26, 2015 21:43:20 GMT 1
Då kan ett annat lag redan tagit honom. Hört talas om agenter? Var och varannan spelare har en sådan. Många som säger att man ska ge honom precis vad han vill ha.. och visst kan jag hålla med lite i det just för att han är härifrån, men det får inte vara på bekostnad utav andra viktiga lagdelar. Men agenten behöver väl fortfarande prata med Joel om hur han tänker innan beslut kan tas? Hört talas om kommunikation? Från viasatsport.se för någon dag sen: [...]Stjärnskottet Kellmans, 20, framtid i klubben är dock långt från säker. Forwarden har en klausul i sitt kontrakt som säger att han kan gå till en annan SHL-klubb – och intresse finns från annat håll. – Det är inte säkert att han spelar här. – Vi för en diskussion med honom, och den har vi inte lyckats landa ännu, säger Lindberg. Är det en positiv dialog? – Vi har väl en bit kvar innan vi landar frågan. Vi behöver pratas vid igen, och vi har mer eller mindre dagliga kontakter med hans agent just nu. När hoppas ni nå en lösning? – Joel är själv i Thailand just nu, så jag vet inte hur snabbt vi kan lösa det. Joel Kellmans agent Peter Nilsson kommenterar situationen: – Vi för dialog med KHK och även andra intressenter som har hört av sig under resans gång och imponerats av Joels framfart. – Intresset är stort för Joel. Det är väl i alla fall tre, fyra klubbar i SHL, förutom Karlskrona, som har hört av sig. Det är det jag kan säga. Hört talas om telefon?
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 26, 2015 21:46:32 GMT 1
Otroligt att det finns folk som inte förstår de du beskriver! Inte bara oklart med sponsring. Det står dessutom miljoner på spel upp eller ner för KHK beroende på om Leksand klarar SHL-kontrakt eller inte. Inte lätt i det läget att veta vad man kan erbjuda spelarna... Precis! Låt det sätta sig lite..nån tog ett exempel om Örebro och att de satt sin trupp redan. Den tror jag har varit klar ett bra tag, längre tillbaka än när vi visste vilken serie vi skulle tillhöra.
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 27, 2015 8:56:02 GMT 1
Inte bara oklart med sponsring. Det står dessutom miljoner på spel upp eller ner för KHK beroende på om Leksand klarar SHL-kontrakt eller inte. Inte lätt i det läget att veta vad man kan erbjuda spelarna... Precis! Låt det sätta sig lite..nån tog ett exempel om Örebro och att de satt sin trupp redan. Den tror jag har varit klar ett bra tag, längre tillbaka än när vi visste vilken serie vi skulle tillhöra. Det är väldigt många bra spelare som har släppts och släpps just nu, man bör vara med på dem, dock omöjligt utan en sportchef, vi har inte personal med den kunskapen som krävs för att värva SHL spelare, med det menar jag att de har ingen aning vad som är marknadspris, under eller överpris, hur skall ett SHL kontrakt se ut? Just nu simmar vi i djupt vatten, i mörker. Tips på två billiga spelare Fredrik Hetta Pantern, Palmberg Södertälje, kanske skall snegla på den typen verkar det som.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 27, 2015 9:03:05 GMT 1
I min värld är det omöjligt att värva spelare egentligen innan man vet vilka man ska ha kvar från förra säsongen!!!
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 27, 2015 9:23:46 GMT 1
I min värld är det omöjligt att värva spelare egentligen innan man vet vilka man ska ha kvar från förra säsongen!!! Okey, andra kan det men inte vi? Skall vi avvakta en månad då för att se hur vår trupp ser ut och sen försöka leta spelare. Förra året klagade alla sportchefer på att det var tunt med spelare till HA, hur tror du det är/blir i SHL, med två extra lag?
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 27, 2015 9:30:11 GMT 1
|
|
|
Post by Zäta on Mar 27, 2015 9:45:56 GMT 1
I min värld är det omöjligt att värva spelare egentligen innan man vet vilka man ska ha kvar från förra säsongen!!! Okey, andra kan det men inte vi? Skall vi avvakta en månad då för att se hur vår trupp ser ut och sen försöka leta spelare. Förra året klagade alla sportchefer på att det var tunt med spelare till HA, hur tror du det är/blir i SHL, med två extra lag? Det är bara KHK som är nya i SHL än så länge. Hur Kan du veta vilka spelare/spelartyper du ska värva när du inte vet vilka spelare som finns kvar? Du nämnde Hetta och ngn spelare till. Tycker du att dom ska ersätta någon ev spelare som ska stanna? Eller tycker du att dóm ska tillföra något som inte finns?
|
|
|
Post by noll1 on Mar 27, 2015 9:49:23 GMT 1
Vi är nykomlingar i SHL och måste bygga smart och kostnadseffektivt, några dyra felvärvningar har vi helt enkelt inte råd med. Jag tycker det är rimligt att vi får "plocka smulorna" från större lagen första säsongen.
Nu är det i mitt tycke ännu viktigare att det blir rätt än att det går fort, även om det innebär att vi måste släppa någon spelare som inte kan vänta.
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 27, 2015 10:45:53 GMT 1
Okey, andra kan det men inte vi? Skall vi avvakta en månad då för att se hur vår trupp ser ut och sen försöka leta spelare. Förra året klagade alla sportchefer på att det var tunt med spelare till HA, hur tror du det är/blir i SHL, med två extra lag? Det är bara KHK som är nya i SHL än så länge. Hur Kan du veta vilka spelare/spelartyper du ska värva när du inte vet vilka spelare som finns kvar? Du nämnde Hetta och ngn spelare till. Tycker du att dom ska ersätta någon ev spelare som ska stanna? Eller tycker du att dóm ska tillföra något som inte finns? Absolut, Hetta och Palmberg tror jag på och vi kan få dem jävligt billigt, bra fysik och bra poänggörare, med dessa två kan vi sänka våra kostnader ytterliggare.
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 27, 2015 10:48:07 GMT 1
Vi är nykomlingar i SHL och måste bygga smart och kostnadseffektivt, några dyra felvärvningar har vi helt enkelt inte råd med. Jag tycker det är rimligt att vi får "plocka smulorna" från större lagen första säsongen. Nu är det i mitt tycke ännu viktigare att det blir rätt än att det går fort, även om det innebär att vi måste släppa någon spelare som inte kan vänta. Jag håller helt med, men dessa kommer att ryka snart. Jag tror också att vi måste släppa några som har fått förslag, som Bergström, Kellman, Viklund och Pudas, det är bara att önska dem all lycka, jag kommer alltid att uppskatta dem, var de än må spela.
|
|