|
Post by khkkrille on Mar 27, 2015 12:19:22 GMT 1
Vi är nykomlingar i SHL och måste bygga smart och kostnadseffektivt, några dyra felvärvningar har vi helt enkelt inte råd med. Jag tycker det är rimligt att vi får "plocka smulorna" från större lagen första säsongen. Nu är det i mitt tycke ännu viktigare att det blir rätt än att det går fort, även om det innebär att vi måste släppa någon spelare som inte kan vänta. Jag håller helt med, men dessa kommer att ryka snart. Jag tror också att vi måste släppa några som har fått förslag, som Bergström, Kellman, Viklund och Pudas, det är bara att önska dem all lycka, jag kommer alltid att uppskatta dem, var de än må spela. Du vill släppa de som skulle bli vår själ och ryggrad i SHL till förmån för Hetta i Pantern och Palmberg??? Två div 1 spelare som knappt provat på allsvenskan?? I rest my case...
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 27, 2015 12:37:00 GMT 1
Inte frivilligt, men dock tror jag inte vi har en chans att matcha buden ifrån andra SHL lag, det säger ju även andra att vi måste kanske ta de inga vill ha. Det bästa hade varit att skriva kontrakt dagen efter vi gick upp, medans glädjeyran stod högt i tak.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 27, 2015 13:06:27 GMT 1
Det tror jag nog att agenterna hade avrått dem ifrån.
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 27, 2015 13:11:41 GMT 1
Det tror jag nog att agenterna hade avrått dem ifrån. Tror jag också, jag vill ha dem alla fyra kvar men jag tror inte någon av dem spelar för oss, mitt tips.
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 27, 2015 14:15:42 GMT 1
|
|
|
Post by Zäta on Mar 27, 2015 14:41:08 GMT 1
Vill du ställa honom i mål?
Is i magen nu......
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 27, 2015 17:29:28 GMT 1
Vill du ställa honom i mål? Is i magen nu......
|
|
|
Post by veteran on Mar 27, 2015 17:59:07 GMT 1
Hånberg tror att Joel kan växa in i en 2:a-centerroll. Var vill du placera denna 13-poängaren? Övertygad om att det jobbas som fan på en ny sc. Vi kanske ska göra som JK föreslog... kidnappa någon. Det funkade ju iofs kanon förra säsongen:) ( vad gäller spelare iaf ).
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 27, 2015 18:07:47 GMT 1
Hånberg tror att Joel kan växa in i en 2:a-centerroll. Var vill du placera denna 13-poängaren? Övertygad om att det jobbas som fan på en ny sc. Vi kanske ska göra som JK föreslog... kidnappa någon. Det funkade ju iofs kanon förra säsongen:) ( vad gäller spelare iaf ). Har du sett denna 13-poängare?? Han är en grym lirare. Jämtin kanske inte platsar heller i KHK, ledig nu? Han har ju bara 12+13 poäng de sista två åren, tycker han var klart bäst i HV under kvarten.
|
|
|
Post by veteran on Mar 27, 2015 18:41:59 GMT 1
Nej det har jag inte, borde nämnt det. Ursäkta. Önskar väl mest lite mer is i magen bara. Det är ju trots allt bara mars. Tveksamt om t.ex. RBK och MIF ligger så mycket bättre till med planeringen inför nästa säsong.
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 27, 2015 19:00:39 GMT 1
Nej det har jag inte, borde nämnt det. Ursäkta. Önskar väl mest lite mer is i magen bara. Det är ju trots allt bara mars. Tveksamt om t.ex. RBK och MIF ligger så mycket bättre till med planeringen inför nästa säsong. Det gör dem, de har sportchefer och lättare för att locka spelare.
|
|
|
Post by time on Mar 27, 2015 22:00:01 GMT 1
Jag tror inte vi får någon SC förrän det står på khk.se
Är väl 6 månader sedan första "deadlinen" var. Men OM vi skulle få Sundlöv nu så är det bra för oss att några tackade nej tidigare.
OM detta inte är en rökridå så sätter sig en blivande SC i en en tuffare o tuffare sits ju längre detta drar ut på tiden.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 27, 2015 22:50:20 GMT 1
Jag tror inte vi får någon SC förrän det står på khk.se Är väl 6 månader sedan första "deadlinen" var. Men OM vi skulle få Sundlöv nu så är det bra för oss att några tackade nej tidigare. OM detta inte är en rökridå så sätter sig en blivande SC i en en tuffare o tuffare sits ju längre detta drar ut på tiden. Självklart..nu verkar det inte bli klart innan påsk? "avvakta påskäggen"? Mm tiden ticka på
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 28, 2015 9:27:23 GMT 1
Ja, tiden tickar på och vi vägrar lära oss här inne. Allt är elände, bara sopor återstpr och allt kommer att bli katastrof. Klubben har aldrig haft förmåga att agera. Bara se vart det har fört oss. Tänk om de bara hade kunnat gjort som vi tycker så hade vi kanske varit någonstans vid det här laget. Någon annan stans...
|
|
|
Post by GermanBastard on Mar 28, 2015 9:45:16 GMT 1
Ja, tiden tickar på och vi vägrar lära oss här inne. Allt är elände, bara sopor återstpr och allt kommer att bli katastrof. Klubben har aldrig haft förmåga att agera. Bara se vart det har fört oss. Tänk om de bara hade kunnat gjort som vi tycker så hade vi kanske varit någonstans vid det här laget. Någon annan stans... Så sant så sant!!
|
|