kau90
Nybörjare
|
Post by kau90 on Apr 3, 2015 6:18:52 GMT 1
asså... jävla SHL!teknik, hård- och mjukvara, exakt vad syftar dom på där? är det WIFI, bättre biljettförsäljning m.m? kostar allt sådant verkligen miljontals kronor att fixa?
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 3, 2015 6:45:34 GMT 1
Vore det inte mer lämpligt att de lag som redan ligger i SHL bidrar med 1 miljon vardera just för sådant här, till det lag som åker ur och de lag som går upp?? Vore mest ärligt?
|
|
|
Post by aloviak on Apr 3, 2015 9:15:43 GMT 1
Mm 8 mille blir de väl i runda slängar? Och sen måste vi ha 4mille eget kapital så totalt 12 ?
|
|
|
Post by aloviak on Apr 3, 2015 9:17:41 GMT 1
Vore det inte mer lämpligt att de lag som redan ligger i SHL bidrar med 1 miljon vardera just för sådant här, till det lag som åker ur och de lag som går upp?? Vore mest ärligt? Dom andra lagen vill inte att det skall va ärligt, dom vill göra allt för att inte trilla ut själva
|
|
|
Post by aloviak on Apr 3, 2015 9:21:20 GMT 1
Troligen blir målvakterna kvar enligt vad Hånberg sa på Aftonbladet prod Vi ska väl inte köra med Patrick och Timo i SHL??? Då blir jag väldigt orolig! Ryktet säger att Timo har kontrakt som gäller? I programmet uppfattade jag som att Hånberg var nöjd med dom och att det inte var aktuellt med annat (obs min uppfattning av vad som sades)
|
|
|
Post by aloviak on Apr 3, 2015 9:46:55 GMT 1
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 3, 2015 10:10:27 GMT 1
Vore det inte mer lämpligt att de lag som redan ligger i SHL bidrar med 1 miljon vardera just för sådant här, till det lag som åker ur och de lag som går upp?? Vore mest ärligt? "Varför ska vi behöva lida för något annat lags misslyckande? Höhöhö" Vi ska väl inte köra med Patrick och Timo i SHL??? Då blir jag väldigt orolig! Ryktet säger att Timo har kontrakt som gäller? I programmet uppfattade jag som att Hånberg var nöjd med dom och att det inte var aktuellt med annat (obs min uppfattning av vad som sades) När man förlängde med Timo inför förra säsongen så skrev man ett 1+1 kontrakt. Tråkigt nog tror jag att Timos resa med KHK tar slut här, ska vi ge SHL ett försök så måste vi ha en riktigt vass back-up målvakt utav SHL-klass och där tycker jag inte Timo platsar.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 3, 2015 10:16:24 GMT 1
Mm 8 mille blir de väl i runda slängar? Och sen måste vi ha 4mille eget kapital så totalt 12 ? Mja fast de är väl inte kommande säsong eget kapital måste va fixat utan till säsong 16/17
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 3, 2015 10:19:09 GMT 1
Vore det inte mer lämpligt att de lag som redan ligger i SHL bidrar med 1 miljon vardera just för sådant här, till det lag som åker ur och de lag som går upp?? Vore mest ärligt? "Varför ska vi behöva lida för något annat lags misslyckande? Höhöhö" Ryktet säger att Timo har kontrakt som gäller? I programmet uppfattade jag som att Hånberg var nöjd med dom och att det inte var aktuellt med annat (obs min uppfattning av vad som sades) När man förlängde med Timo inför förra säsongen så skrev man ett 1+1 kontrakt. Tråkigt nog tror jag att Timos resa med KHK tar slut här, ska vi ge SHL ett försök så måste vi ha en riktigt vass back-up målvakt utav SHL-klass och där tycker jag inte Timo platsar. Vi måste ha något vassare än Patrick! Vi har inte den blekaste aning om han klarar av SHL och vi har knappast råd att gambla med målvakterna! Ta in nån erkänt skicklig..Backlund kanske?
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 3, 2015 10:29:44 GMT 1
"Varför ska vi behöva lida för något annat lags misslyckande? Höhöhö" När man förlängde med Timo inför förra säsongen så skrev man ett 1+1 kontrakt. Tråkigt nog tror jag att Timos resa med KHK tar slut här, ska vi ge SHL ett försök så måste vi ha en riktigt vass back-up målvakt utav SHL-klass och där tycker jag inte Timo platsar. Vi måste ha något vassare än Patrick! Vi har inte den blekaste aning om han klarar av SHL och vi har knappast råd att gambla med målvakterna! Ta in nån erkänt skicklig..Backlund kanske? Jag tror faktiskt på Patrick i SHL, han har fått utvecklas i HA med oss nu i två säsonger och har tagit stora steg i rätt riktning. Men om det inte blir Patrick så tackar jag ju inte nej till Backlund.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 3, 2015 11:02:38 GMT 1
Vill jättegärna ha kvar Patrick kvar men tror inte han är mogen för att vara uttalad förstamålis i shl. En målvakt vars statistik är bra och som nog inte lär va jättedyrt heller är Andy Chiodo. Har inte lärt mej länka på telefonen än så ni får kolla upp han själva
|
|
|
Post by aloviak on Apr 3, 2015 15:24:36 GMT 1
Och sen måste vi ha 4mille eget kapital så totalt 12 ? Mja fast de är väl inte kommande säsong eget kapital måste va fixat utan till säsong 16/17 Båda arena kravet och eget kapital gäller från 2015 dispens kan ges för arenan i april men har inte hört något om egna kapitalet?
|
|
|
Post by time on Apr 3, 2015 16:52:24 GMT 1
Håller Galbraith som 1e mv ? Stannar Galbraith om vi värvar en tänkt 1e mv?
Dilemma
|
|
|
Post by veteran on Apr 3, 2015 18:19:40 GMT 1
Svårt detta med målisar. Galbraiht höll ju div1-klass innan jul och shl-klass efter. Tror och hoppas han är sugen på att konkurrera om vi inte värvar typ Henke L.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 3, 2015 19:11:51 GMT 1
Mja fast de är väl inte kommande säsong eget kapital måste va fixat utan till säsong 16/17 Båda arena kravet och eget kapital gäller från 2015 dispens kan ges för arenan i april men har inte hört något om egna kapitalet? Tror nog det är ett kontrollår
|
|