|
Post by khkkrille on Apr 1, 2015 21:07:33 GMT 1
Troligen blir målvakterna kvar enligt vad Hånberg sa på Aftonbladet prod Vi ska väl inte köra med Patrick och Timo i SHL??? Då blir jag väldigt orolig!
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 1, 2015 21:08:59 GMT 1
Om jag skall vara ärlig så blir J20 nästan lika spännande att följa, hoppas de ruckar lite på garantin bara, som bävern påpekade. J20 håller väl ungefär Div1 klass va? Kan bli kul att spana in nån match där
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 2, 2015 7:33:14 GMT 1
Vi får nog backa lite i våra förväntningar då idioterna i SHL stryper alla tillgångar för lag som oss, hade Malmö,leksand varit klara så hade aldrig de 6 miljonerna stulits ifrån dem. Smutsigt.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 2, 2015 7:53:47 GMT 1
Vi får nog backa lite i våra förväntningar då idioterna i SHL stryper alla tillgångar för lag som oss, hade Malmö,leksand varit klara så hade aldrig de 6 miljonerna stulits ifrån dem. Smutsigt. Sjukt är de men jag tror nog att de med fått punga upp. Hur blir de om Malmö går upp? Ska vi bekosta Leksands fall med då? Mycket underligt!
|
|
|
Post by Sardaukar on Apr 2, 2015 9:42:13 GMT 1
Vi får nog backa lite i våra förväntningar då idioterna i SHL stryper alla tillgångar för lag som oss, hade Malmö,leksand varit klara så hade aldrig de 6 miljonerna stulits ifrån dem. Smutsigt. Sjukt är de men jag tror nog att de med fått punga upp. Hur blir de om Malmö går upp? Ska vi bekosta Leksands fall med då? Mycket underligt! Då får KHK, Rögle och Malmö betala 2 miljoner var till Leksand.
|
|
|
Post by wodmatte on Apr 2, 2015 9:48:22 GMT 1
så låt oss hoppas pengar dopade leksand håller sig kvar så kostar det inte oss nånting
|
|
|
Post by Zäta on Apr 2, 2015 9:53:18 GMT 1
Svenska hockeyförbundet har sannerligen skitit i det blå skåpet. Dagisverksamhet är vad det är. Det kan inte hagla högskolepoäng över dom ansvariga. Det borde vara en självklarhet att man från förbundets sida verkar för att alla föreningar får samma ingångsvärde.
Jag tycker att deras syn på fair play är skrämmande. Väldigt genant att ha ett förbund som förespråkar fusk!!!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 2, 2015 10:19:13 GMT 1
Ja, det är ju mkt värre än att klubbar håller på med ekonomisk doping...
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 2, 2015 11:02:34 GMT 1
Det kanske jävligaste är att man ändrar spelreglerna under spelets gång! Hoppas marknad kan täcka upp iaf något
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 2, 2015 11:59:08 GMT 1
Svenska hockeyförbundet har sannerligen skitit i det blå skåpet. Dagisverksamhet är vad det är. Det kan inte hagla högskolepoäng över dom ansvariga. Det borde vara en självklarhet att man från förbundets sida verkar för att alla föreningar får samma ingångsvärde. Jag tycker att deras syn på fair play är skrämmande. Väldigt genant att ha ett förbund som förespråkar fusk!!! Dagis? Skulle snarare kalla det maffiafasoner.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 2, 2015 12:14:45 GMT 1
Det kanske jävligaste är att man ändrar spelreglerna under spelets gång! Hoppas marknad kan täcka upp iaf något Man hittar nog på en regel att om ett lag tar in 10000 pers i hallen, så får man i stället MER bidrag
|
|
|
Post by Teddybear on Apr 2, 2015 20:42:51 GMT 1
Vi får nog backa lite i våra förväntningar då idioterna i SHL stryper alla tillgångar för lag som oss, hade Malmö,leksand varit klara så hade aldrig de 6 miljonerna stulits ifrån dem. Smutsigt. Då blir det 8 miljoner mindre istället med tanke på Leksands fallskärm. Kan bli jobbigt!
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 2, 2015 21:06:42 GMT 1
Vi får nog backa lite i våra förväntningar då idioterna i SHL stryper alla tillgångar för lag som oss, hade Malmö,leksand varit klara så hade aldrig de 6 miljonerna stulits ifrån dem. Smutsigt. Då blir det 8 miljoner mindre istället med tanke på Leksands fallskärm. Kan bli jobbigt! Blir sjukt jobbigt!!
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Apr 2, 2015 23:32:09 GMT 1
Det är ju inte nytt. Förra året fick ju AIK 7m från DIF. Nu är vi ju 3 som får dela på LIFs fallskärm, men visst fan suger det som fan... Jag tror du har missuppfattat det hela. Vi kommer att få betala Leksands fallskärm tillsammans med MIF och Rögle, sedan kommer vi även att få betala en viss summa till SHL för "teknik, hård- och mjukvara".
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 2, 2015 23:42:57 GMT 1
Mm 8 mille blir de väl i runda slängar?
|
|