|
Post by qALLAHAN on Nov 5, 2015 16:49:27 GMT 1
jo, men jag har inte hört något konkret...vill han inte? Har han tillfrågats? Har Backlund tillfrågats?? HAR NÅGOT TILLFRÅGATS? Det känns som alla bara sitter och hoppas på att saker ska lösa sig automatiskt. Typ att alla spelare kan bli bra, bara det jobbar och vill. Ungefär lika logiskt som möjligheten att göra guld av järn...
Hur går det för marknadsgrupp mm? Är de grymma på att fixa pengar? Var är insamlingarna? Var är supporterinsamlingarna?? Det är för fan precis stentyst, trots att behoven av åtgärder är enorma!
|
|
|
Post by chriande on Nov 5, 2015 20:15:04 GMT 1
jo, men jag har inte hört något konkret...vill han inte? Har han tillfrågats? Har Backlund tillfrågats?? HAR NÅGOT TILLFRÅGATS? Det känns som alla bara sitter och hoppas på att saker ska lösa sig automatiskt. Typ att alla spelare kan bli bra, bara det jobbar och vill. Ungefär lika logiskt som möjligheten att göra guld av järn... Hur går det för marknadsgrupp mm? Är de grymma på att fixa pengar? Var är insamlingarna? Var är supporterinsamlingarna?? Det är för fan precis stentyst, trots att behoven av åtgärder är enorma! Micke Sundlöv måste ha SHLs lättaste jobb, det kvittar om vi vinner matcher eller inte, bara vi klarar kvalet i mars/april. ??
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 5, 2015 20:34:48 GMT 1
jo, men jag har inte hört något konkret...vill han inte? Har han tillfrågats? Har Backlund tillfrågats?? HAR NÅGOT TILLFRÅGATS? Det känns som alla bara sitter och hoppas på att saker ska lösa sig automatiskt. Typ att alla spelare kan bli bra, bara det jobbar och vill. Ungefär lika logiskt som möjligheten att göra guld av järn... Hur går det för marknadsgrupp mm? Är de grymma på att fixa pengar? Var är insamlingarna? Var är supporterinsamlingarna?? Det är för fan precis stentyst, trots att behoven av åtgärder är enorma! Herregud..ska man handla för pengar man inte har? Vart du förbannad på din mamma för att hon kom hem med korv istället för oxfilé för att pengarna inte fanns? Det finns en anledning till att det inte händer något. Eller tror du att Sundlöv sitter och gnider händerna och önskar klubben ner i allsvenskan eller tror du han är blind och inte ser de alla andra Gör? Lite logik och realism kan man ju få kräva ibland..det är inte svårt att tänka ett varv till...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Nov 5, 2015 21:14:45 GMT 1
läste du bara utvalda delar av mitt inlägg?
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 5, 2015 21:30:22 GMT 1
Du menar att jag missade delen med marknad och supporterinsamlingar? Då är min fråga, är det realistiskt att tro att supportrarna kan samla ihop en bråkdel av vad en spelare som vi behöver,kostar? Min gissning blir att vi KANSKE kunnat få ihop till en månadslön till en sådan spelare. Marknad har jag ingen koll på men har svårt att tro att de såhär mitt i en säsong skulle kunna skramla ihop pengar som gör skillnaden som behövs. Det som skulle kunna göra skillnad är om flera sponsorer går ihop likt karlskronagruppen men nu krävs det andra pengar så jag skulle realistiskt tro att så inte blir fallet heller men hoppas kan man.
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 5, 2015 21:34:31 GMT 1
Hur går det för marknadsgrupp mm? Är de grymma på att fixa pengar? Var är insamlingarna? Var är supporterinsamlingarna?? Det är för fan precis stentyst, trots att behoven av åtgärder är enorma! Det där har jag också funderat på! Var är supporterinsamlingarna som gjordes i de lägre serierna?? Visst är spelarna dyrare nu än i div.1, men något kan vi väl bidra med?
|
|
|
Post by Zäta on Nov 5, 2015 21:56:44 GMT 1
Jag tror det rör sig om för stora pengar.
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 6, 2015 9:17:49 GMT 1
Jag tror det rör sig om för stora pengar. Precis..vi kan väl på sin höjd och med optimistiska glasögon få ihop 200 000 och vad räcker det till? Ingenting.
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 6, 2015 9:22:24 GMT 1
Och för den delen, vem är intresserad av en sådan insamling? Publiken sviker ju, 1800 har redan hystat in för dyra säsongskort, tveksamt om de skulle blivit succé. Däremot kanske man skulle kunna lägga någon eller några enkronanmatcher till? Man kanske skulle kunna få en 50-60 företag att ge 100:- per mål man gör på hemmaplan?
|
|
|
Post by Zäta on Nov 6, 2015 9:33:51 GMT 1
Hade man påbörjat en satsning direkt efter förra säsongen med både publik och företag hade det kanske kunnat ge något. Nu känns det lite som att tåget har gått. Bra spelare på denna nivån kostar väldigt väldigt mycket pengar.
|
|
|
Post by khkmarcus on Nov 6, 2015 10:19:57 GMT 1
Jag skulle kunna tänka mig att lägga en 5-hundring om en insamling drar igång
|
|
|
Post by time on Nov 6, 2015 11:00:23 GMT 1
Verkar vara stiltje på Sillyfronten rent generellt
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Nov 6, 2015 11:12:20 GMT 1
Finns verkligen inte ett enda företag i denna staden som vill gå in med x antal guldtackor för att iallafall försöka göra så att KHK spelar i SHL nästa år? Helst utan att behöva kvala, men då lär det nog behövas en helt ny femma.
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 6, 2015 12:07:49 GMT 1
Finns verkligen inte ett enda företag i denna staden som vill gå in med x antal guldtackor för att iallafall försöka göra så att KHK spelar i SHL nästa år? Helst utan att behöva kvala, men då lär det nog behövas en helt ny femma. Om ens det räcker..Man får leva på hoppet att vi överlever
|
|
|
Post by Zäta on Nov 6, 2015 14:04:57 GMT 1
Finns verkligen inte ett enda företag i denna staden som vill gå in med x antal guldtackor för att iallafall försöka göra så att KHK spelar i SHL nästa år? Helst utan att behöva kvala, men då lär det nog behövas en helt ny femma. Det är förmodligen inget företag som sponsrar med dom summorna det skulle kosta. Det skulle förmodligen bli vår enskilt största sponsor i så fall.
|
|