|
Post by Medgångssupportern on Dec 16, 2015 11:43:32 GMT 1
Honkens mål är att tillsammans med Linus utvecklas!?!?! Är han inte 37 år och utvecklad? Så enligt dig kan man alltså inte utvecklas bara för att man är "gammal"?
|
|
|
Post by Sverker on Dec 16, 2015 13:01:51 GMT 1
Honkens mål är att tillsammans med Linus utvecklas!?!?! Är han inte 37 år och utvecklad? Så enligt dig kan man alltså inte utvecklas bara för att man är "gammal"? Det har jag väl inte skrivit? Jag ställde frågan och har fått svar att han kan utvecklas ff.
|
|
|
Post by Bart on Dec 20, 2015 9:51:53 GMT 1
Honken? Är det någon som sett honom på någon träning. Sticker han ut målvakts mässigt eller är han som vem som. Nyfiken.
|
|
|
Post by matse on Dec 20, 2015 18:25:37 GMT 1
Har sett han på träningen. Han ser rutinerad och stabil ut. Syns att han varit med, om man säger så. Tycker också att Fernström ser het ut. Jag är inte rätt man att bedöma vem som är bäst. Det får andra sköta.
|
|
tank
Björnligan
|
Post by tank on Dec 26, 2015 23:54:34 GMT 1
RBK-supporter här för er som inte vet. Ville bara säga att jag tycker att ni har gjort ett antal felbeslut på sistonde. Att släppa Matushkin var ett av dem, inte minst till en möjlig kvalmotståndare även om det ser osannolikt ut just nu. Matushkin var väl kanske ingen höjdare under de 18 matcherna i SHL men jag tror att han hade växt med tiden. Han har åtminstone verktygen för att bli en stabil back. Har gått och blivit Västerås bäste back och har gjort 8 poäng på 10 matcher +7. Tycker det finns andra som borde ha skeppats!
Tycker inte heller att ni är i behov av Honken. Visst är han bra men enligt mig hade det varit bättre att förstärka bland utespelarna! Tycker också att ni skickar fel målvakt. Galbraith är i mina ögon bättre än Fernström.
|
|
|
Post by Zäta on Dec 27, 2015 0:29:46 GMT 1
RBK-supporter här för er som inte vet. Ville bara säga att jag tycker att ni har gjort ett antal felbeslut på sistonde. Att släppa Matushkin var ett av dem, inte minst till en möjlig kvalmotståndare även om det ser osannolikt ut just nu. Matushkin var väl kanske ingen höjdare under de 18 matcherna i SHL men jag tror att han hade växt med tiden. Han har åtminstone verktygen för att bli en stabil back. Har gått och blivit Västerås bäste back och har gjort 8 poäng på 10 matcher +7. Tycker det finns andra som borde ha skeppats! Tycker inte heller att ni är i behov av Honken. Visst är han bra men enligt mig hade det varit bättre att förstärka bland utespelarna! Tycker också att ni skickar fel målvakt. Galbraith är i mina ögon bättre än Fernström. Vad det gäller Maksim är jag kluven. Va ganska oduglig i defensiven i SHL. Har dock potential. En riktigt bra allsvensk back. Tycker dock att vår junior är bättre. Men att släppa honom till VIK känns konstigt. Men dom va förmodligen det lag som ville stå för hela lönen. Honken vet jag inte vad jag ska tycka om. Båda Patrik och Linus har ju läckt som såll och visat att dom inte håller, iaf inte med vårt försvar. Honken har varit bra en gång i tiden helt klart. Men han är 37. Det är hans ljumskar med.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Dec 27, 2015 0:32:44 GMT 1
idag var det återigen målvakten som var största anledningen till förlusten...så målvakten är definitivt viktigast att skaffa. Visst var det taffligt försvar några ggr, men det får ju inte bli mål VARJE gång motståndarna får ett bra läge. Jag vill hävda att Frölunda gjorde mål på precis varenda chans de hade! Och Matushkin var totalt värdelös...men om han eller någon annan skulle skeppas vet jag inte. Helst han OCH ett par, tre till... Likadant med målvakten. Fernström gjorde någon bra match på slutet, så jag trodde vi gjorde rätt, men fan vet...på en halv säsong kanske man kan -säga att målisarna räddat poäng en gång...spelat noll roll vem man kastat in. Det har ändå slutat med 80% räddningar..
|
|
tank
Björnligan
|
Post by tank on Dec 27, 2015 18:48:15 GMT 1
3 poäng av Matushkin idag. Totalt 11 poäng på 11 matcher och +8.
|
|
|
Post by Bart on Dec 27, 2015 19:24:10 GMT 1
Och
|
|
|
Post by Bart on Dec 27, 2015 19:25:05 GMT 1
Har inget med silly att göra. Eller ?
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 27, 2015 19:38:32 GMT 1
Vad tjänar det till att dregla över någon som tydligt visade att han inte behärskade spelet i SHL??
|
|
|
Post by Bart on Dec 27, 2015 19:58:10 GMT 1
Efter det jag såg igår behövs klart bättre backar in än Maxim.
|
|
|
Post by Bart on Dec 27, 2015 22:26:06 GMT 1
Undras om vi går in i kval utan några förstärkningar, finns pengar eller externa finansiärer som ställer upp. Vill kommun och företagare ha ett SHL lag i staun ? Upp till bevis . Tycker supportrarna sköter sig bra, kom match efter match trots ett hopplöst tabell läge. Vad ska kommunen ha en stor hall till om man låter laget trilla ur tror inte man har råd till det.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 27, 2015 22:32:01 GMT 1
Undras om vi går in i kval utan några förstärkningar, finns pengar eller externa finansiärer som ställer upp. Vill kommun och företagare ha ett SHL lag i staun ? Upp till bevis . Tycker supportrarna sköter sig bra, kom match efter match trots ett hopplöst tabell läge. Vad ska kommunen ha en stor hall till om man låter laget trilla ur tror inte man har råd till det. Misstänker att det uppskjutna bygget som flyttats fram till efter säsongen egentligen har en annan anledning än vad som sagts officiellt.
|
|
|
Post by Bart on Dec 27, 2015 22:33:05 GMT 1
Dom flesta företagare och kommuner är rädda om sina elit lag, titta bara på Ängelholm dom stöttar Rögle fullt ut. Men i denna kommun gnälls det direkt om idrotten gynnas. Sen gynnas alltid den idrott mest som lyckas o syns utåt i media och drar publik. Man kan aldrig jämföra o ge alla föreningar samma bidrag o hjälp. Ett elit lag är en bra reklampelare för en kommun.
|
|