|
Post by Bart on Dec 27, 2015 22:37:48 GMT 1
Du menar att det stoppas om laget faller ur. Då kan det vara, varför ska man lita på politiker. Titta bara på vår stadsminister. Bryter ena vallöftet efter det andra.
|
|
|
Post by matse on Dec 27, 2015 22:55:53 GMT 1
Nej så är det inte. Bygget är i full gång. Men skulle man färdigställa kortsidan nu så skulle man behöva ta bort några hundra befintliga åskådarplatser under byggtiden, för att bygga en tillfällig vägg. Så att vi skulle slippa sitta i en hall med 3 väggar och ett öppet blåshål. Själva stommen med omklädningsrum på nedre plan byggs nu. Efter säs öppnas övre plan upp och läktare byggs. Så har jag förstått.
|
|
|
Post by Bart on Dec 27, 2015 23:10:37 GMT 1
Får hoppas på det -) Men visst hoppas man på att laget löser ett kval men några tunga pjäser in för säkerhets skull vore skönt. Eller vad tycker ni. Vad tror ni händer.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 28, 2015 9:02:50 GMT 1
Nej så är det inte. Bygget är i full gång. Men skulle man färdigställa kortsidan nu så skulle man behöva ta bort några hundra befintliga åskådarplatser under byggtiden, för att bygga en tillfällig vägg. Så att vi skulle slippa sitta i en hall med 3 väggar och ett öppet blåshål. Själva stommen med omklädningsrum på nedre plan byggs nu. Efter säs öppnas övre plan upp och läktare byggs. Så har jag förstått. Nja var det inte snack om att det hade med marken att göra så att de inte kunde garantera säkerheten? Jag misstänker annat som sagt.
|
|
|
Post by khkkrille on Dec 28, 2015 9:10:38 GMT 1
Får hoppas på det -) Men visst hoppas man på att laget löser ett kval men några tunga pjäser in för säkerhets skull vore skönt. Eller vad tycker ni. Vad tror ni händer. Jag tror det kommer bli så att man väntar in i det sista med förstärkningar för att spara pengar. Och visst behövs det förstärkningar för att bättra på oddsen, framförallt på backplats.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Dec 28, 2015 23:17:58 GMT 1
Dom flesta företagare och kommuner är rädda om sina elit lag, titta bara på Ängelholm dom stöttar Rögle fullt ut. Men i denna kommun gnälls det direkt om idrotten gynnas. Sen gynnas alltid den idrott mest som lyckas o syns utåt i media och drar publik. Man kan aldrig jämföra o ge alla föreningar samma bidrag o hjälp. Ett elit lag är en bra reklampelare för en kommun. Det är också något att bygga en vi-anda kring för medborgarna. Kunde ju vara något nytt, att våga vara lite offensiva och satsa...
|
|
|
Post by Sverker on Dec 29, 2015 8:55:31 GMT 1
När det gäller kommunens satsning på hockey och handboll här,får vi kanske se till hur många av kommunens ca 60 000 invånare som är intresserade av det. Är det 3000 som är hockeyintresserade? 1500 som är handbollsintresserade? Då är det svårt att motivera en satsning från kommunen gentemot övriga kommuninvånare, tyvärr.
|
|
|
Post by Bart on Dec 29, 2015 9:33:34 GMT 1
Växjö är jämn stort med karlskrona men har vuxit efter satsningen. Inte bara pga att dom har universitet. Ängelholm lär vara mindre än karlskrona. Även Leksands kommun men dom har mer hockey kultur.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 29, 2015 9:45:03 GMT 1
Det finns hockeykultur både i Ängelholm och Leksand. I Karlskrona finns ett visst hockeyintresse, det är skillnad.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Dec 29, 2015 10:24:14 GMT 1
Jo, men kommunen skulle kunna underblåsa hockeyintresset genom att våga vara stolta över vad vi har. Inget finns fullt ut från början. När kommunpolitiker helt öppet motarbetar så underlättar det knappast.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 29, 2015 11:14:32 GMT 1
Växjö är jämn stort med karlskrona men har vuxit efter satsningen. Växjö kommun har ca 90 000 invånare, så jag tycker nog det är skillnad iaf. Dessutom har de ett större upptagningsområde publikt sett än Karlskrona.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 29, 2015 11:15:24 GMT 1
Jo, men kommunen skulle kunna underblåsa hockeyintresset genom att våga vara stolta över vad vi har. Inget finns fullt ut från början. När kommunpolitiker helt öppet motarbetar så underlättar det knappast. jag säger inte emot dig, men kan å andra sidan förstå politikernas problem i detta.
|
|
|
Post by Medgångssupportern on Dec 29, 2015 12:41:42 GMT 1
När det gäller kommunens satsning på hockey och handboll här,får vi kanske se till hur många av kommunens ca 60 000 invånare som är intresserade av det. Är det 3000 som är hockeyintresserade? 1500 som är handbollsintresserade? Då är det svårt att motivera en satsning från kommunen gentemot övriga kommuninvånare, tyvärr. Man får också se till hur stor arena vi har, många som väljer att stanna hemma och kolla på TV istället pga de platserna som finns kvar är näst intill bara ströplatser med en plats här, två platser där, en där och så vidare. Då blir det svårt att gå ett gäng på tre-fyra pers om man nu inte är ok med att stå. Att bara gå efter publiksiffran är fel.
|
|
|
Post by Sardaukar on Dec 31, 2015 15:28:33 GMT 1
När det gäller kommunens satsning på hockey och handboll här,får vi kanske se till hur många av kommunens ca 60 000 invånare som är intresserade av det. Är det 3000 som är hockeyintresserade? 1500 som är handbollsintresserade? Då är det svårt att motivera en satsning från kommunen gentemot övriga kommuninvånare, tyvärr. Det är fler än 3000 som är intresserade. Problemet är nog att det kostar för mycket att gå på alla matcher. Med fler platser i arenan borde man kunna sänka priserna för att locka mer folk.
|
|
|
Post by Sverker on Dec 31, 2015 15:35:30 GMT 1
Om det nu är så många fler än 3000 som är intresserade, tycker jag det borde vara runt 3300 varje match i SHL. Ska aldrig vara under 3000 iaf. Jag tror, OBS tror att vi tror intresset är större än det är. Själv upplever jag Karlskroniter som Medgångssupporters, syns även på handbollen tyvärr.
|
|