|
Post by gloriel64 on May 19, 2015 7:44:53 GMT 1
precis! Laget ser genomgrått ut...och om hela världen tippar oss i botten, så sprider det ju knappast mycket positiv energi och hype...och i stort sett alla presskonferenser har varit ungefär...jaha...jasså...på papperet pisstrista spelare, som knappt platsat i SHL Och var är näringslivet? Var är de där som säger att nu jävlar ska det pumpas in pengar och nu jävlar ska vi synas!? Visst är det sanslöst dött, om man ser till hur det borde vara. Känns som det peakade i div 1 och sedan bara sakta dalat Derbytrycket... Helt rätt, det går inte att jämföra med division ett tiden, då hade vi alla derbyn, vi hade mögel avundsjukan, vi hade allt skitsnack ifrån vissa klubbar i väst, hatet var enormt och där med var intresset högre. Sedan KHK sprungit ifrån övriga så har övriga klubbar runt oss gått riktigt illa, tyvärr, kanske tar sig möglet igen, vem vet. Jag saknar litegrann alla roliga bloggar, OIK bloggar och taifbloggen
|
|
|
Post by veteran on May 19, 2015 7:54:11 GMT 1
Hockeyintresset är stort i stan, däremot saknas ju en del kultur/insikt. Många tycker det var lika stort att Brasar gjorde 4p mot Mörrum, som att vår egen 20-åriga Kellman sköt upp oss i SHL.
|
|
|
Post by gloriel64 on May 19, 2015 8:30:17 GMT 1
Hockeyintresset är stort i stan, däremot saknas ju en del kultur/insikt. Många tycker det var lika stort att Brasar gjorde 4p mot Mörrum, som att vår egen 20-åriga Kellman sköt upp oss i SHL. Kellman kommer alltid att vara nummer ett nu, hans far var en trevlig ödmjuk man också, dock inte på isen. Brasar kommer jag alltid att minnas med välbehag, hans underbara fint emot Mjölby hemma, läckert.
|
|
|
Post by Zäta on May 19, 2015 8:47:12 GMT 1
Hockeyintresset är stort i stan, däremot saknas ju en del kultur/insikt. Många tycker det var lika stort att Brasar gjorde 4p mot Mörrum, som att vår egen 20-åriga Kellman sköt upp oss i SHL. Ska jag vara helt ärlig tycker jag att jag pratar mycket mindre spontanhockey nu för tiden än tidigare. Mitt intresse har inte ändrat sig men känslan är det inte alls är lika hett hos många. Vilket i sig är väldigt märkligt när vi nu är med och tävlar om det finaste som finns i svensk hockey.
|
|
|
Post by vsn on May 19, 2015 9:33:00 GMT 1
Jag pratar fortfarande mycket spontanhockey, men ytterst lite om KHK. Precis som gloriel64 skriver så finns det ju inte så mycket att snacka om.
|
|
|
Post by Zäta on May 19, 2015 10:01:57 GMT 1
Jag pratar fortfarande mycket spontanhockey, men ytterst lite om KHK. Precis som gloriel64 skriver så finns det ju inte så mycket att snacka om. Tycker du inte det? Historiskt kliv upp i SHL 9 nya spelare Utbyggnad av arenan Håller spelarna från förra säsongen? Stannar Timo? Säsongskort Nytt matchställ? Hur står sig Hånbergs ledarstil i SHL? Dackell Årsmötet Hur många puckar dunkar Henrion in? Patric eller Fernström? Förra säsongen skulle detta ha varit heta potatisar. Nu är det svalt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 19, 2015 10:10:45 GMT 1
Allt är twitters fel..
|
|
|
Post by gloriel64 on May 19, 2015 10:30:03 GMT 1
Jag pratar fortfarande mycket spontanhockey, men ytterst lite om KHK. Precis som gloriel64 skriver så finns det ju inte så mycket att snacka om. Tycker du inte det? Historiskt kliv upp i SHL 9 nya spelare Utbyggnad av arenan Håller spelarna från förra säsongen? Stannar Timo? Säsongskort Nytt matchställ? Hur står sig Hånbergs ledarstil i SHL? Dackell Årsmötet Hur många puckar dunkar Henrion in? Patric eller Fernström? Förra säsongen skulle detta ha varit heta potatisar. Nu är det svalt. Dackell? Vad vet du som inte jag vet , hmmm
|
|
|
Post by Zäta on May 19, 2015 10:40:21 GMT 1
Tycker du inte det? Historiskt kliv upp i SHL 9 nya spelare Utbyggnad av arenan Håller spelarna från förra säsongen? Stannar Timo? Säsongskort Nytt matchställ? Hur står sig Hånbergs ledarstil i SHL? Dackell Årsmötet Hur många puckar dunkar Henrion in? Patric eller Fernström? Förra säsongen skulle detta ha varit heta potatisar. Nu är det svalt. Dackell? Vad vet du som inte jag vet , hmmm Det gick för fort. MOLIN ska det ju såklart vara!
|
|
|
Post by gloriel64 on May 19, 2015 10:47:53 GMT 1
Dackell? Vad vet du som inte jag vet , hmmm Det gick för fort. MOLIN ska det ju såklart vara! Fan, vart lite nyfiken om Dackell skulle bli vår J20 tränare, vart lite glad till och med. kanske blir Kluft
|
|
|
Post by veteran on May 19, 2015 11:26:38 GMT 1
Folks förväntningar ökar snabbare än klubbens tillväxt. I ettan/tvåan låg vi överst i näringskedjan, i HA i mitten och nu nederst. Förr kunde vi sno spelare från lokalkonkurrenter ( Henning, Höök, Ottinger ). Värva erkända poängkungar som Brasar/Fahla och Timo som mv. Få hem Jimma och låna in en legend som Pilut. Nu kräver vi NHL-spelare för att bli nöjda.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 19, 2015 11:58:26 GMT 1
Det vet jag ju inte, men visst...andra SHL-lag har väl en och annan spelare med saftiga meriter. Våra har ju knappt meriter från SHL! Det kanske man "kräver", för att bli nöjd...eller för att inte nästan bara känna oro för vad som ska hända.
|
|
|
Post by veteran on May 19, 2015 12:23:10 GMT 1
Vi är inte som andra SHL-lag ( ännu ). Vi är fattigast och bonnigast, vilket spelare och agenter inser.
Hoppas såklart också att de fyra sista värvningarna blir de bästa. Men tror nog att ledningen är fullt medvetna om att vi inte har råd med en massa namnvärvningar, varken för lagmoralen eller ekonomin. Spelare i slutet av karriären som ska krama ut det sista utan att vilja göra skitjobbet.
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 19, 2015 12:31:57 GMT 1
Ingen har väl någonsin efterlyst en MASSA namnvärvningar. Saker är ju snarare att vi inte har gjort en enda! Åtminstone halva laget borde ju varit något så när SHL-rutinerade. I stället är det en allsvensk stomme, med några spelare som varit mest utfyllnad i andra SHL-lag... Känns som vi BARA ska kunna överleva på underskattning...eller?
|
|
|
Post by veteran on May 19, 2015 12:44:55 GMT 1
Tänkte mig mer på ett jävla hårt jobb, vi mot resten och en outstanding lagmoral. Därför ännu viktigare att de sista pusselbitarna blir rätt. Där litar jag på Sundlöf/Hånberg. Skulle det skita sig får vi hoppas att det finns utrymme för förändringar.
|
|