|
Post by Zäta on May 19, 2015 13:12:23 GMT 1
Tänkte mig mer på ett jävla hårt jobb, vi mot resten och en outstanding lagmoral. Därför ännu viktigare att de sista pusselbitarna blir rätt. Där litar jag på Sundlöf/Hånberg. Skulle det skita sig får vi hoppas att det finns utrymme för förändringar. Hårt arbete kommer nog vara vårt signum i höst. En trupp med galen fart under rören och respekt för klubbmärket och lagkamrater. Det har BIK lyckats med länge i HA. Jag köper gärna mitt säsongskort på dom premisserna.
|
|
|
Post by aloviak on May 19, 2015 13:13:08 GMT 1
Tänkte mig mer på ett jävla hårt jobb, vi mot resten och en outstanding lagmoral. Därför ännu viktigare att de sista pusselbitarna blir rätt. Där litar jag på Sundlöf/Hånberg. Skulle det skita sig får vi hoppas att det finns utrymme för förändringar. O så en andra chans i kvalserien ?
|
|
|
Post by gloriel64 on May 19, 2015 14:00:11 GMT 1
Tänkte mig mer på ett jävla hårt jobb, vi mot resten och en outstanding lagmoral. Därför ännu viktigare att de sista pusselbitarna blir rätt. Där litar jag på Sundlöf/Hånberg. Skulle det skita sig får vi hoppas att det finns utrymme för förändringar. O så en andra chans i kvalserien ? Ingen kvalserie, vilket är positivt, det blir en playoff match likt den mot västerås
|
|
|
Post by qALLAHAN on May 19, 2015 14:06:09 GMT 1
Tänkte mig mer på ett jävla hårt jobb, vi mot resten och en outstanding lagmoral. Därför ännu viktigare att de sista pusselbitarna blir rätt. Där litar jag på Sundlöf/Hånberg. Skulle det skita sig får vi hoppas att det finns utrymme för förändringar. Och typ plocka upp spelare på väg till match...? Förutsättningarna är definitivt mer lika första säsongen i HA, än de senare...
|
|
|
Post by Zäta on May 19, 2015 14:08:44 GMT 1
O så en andra chans i kvalserien ? Ingen kvalserie, vilket är positivt, det blir en playoff match likt den mot västerås Det blir bäst av sju va?
|
|
|
Post by veteran on May 19, 2015 15:08:56 GMT 1
Tänkte mig mer på ett jävla hårt jobb, vi mot resten och en outstanding lagmoral. Därför ännu viktigare att de sista pusselbitarna blir rätt. Där litar jag på Sundlöf/Hånberg. Skulle det skita sig får vi hoppas att det finns utrymme för förändringar. Och typ plocka upp spelare på väg till match...? Förutsättningarna är definitivt mer lika första säsongen i HA, än de senare... Tänkte nog mer på att plocka utfrysta KHL-spelare typ. Du vet väl att korttidskontrakt/inlåningar inte godkänns i SHL?
|
|
|
Post by time on May 19, 2015 15:44:53 GMT 1
Hockeyintresset är stort i stan, däremot saknas ju en del kultur/insikt. Många tycker det var lika stort att Brasar gjorde 4p mot Mörrum, som att vår egen 20-åriga Kellman sköt upp oss i SHL. Precis. Tror det var Sverker som skrev för ett par år sedan att Karlskronapubliken verkar bara vilja se lag i toppen av en serie oavsett division. Tror tyvärr det ligger en hel de i detta. Jag själv skrev för några år sedan att det inte finns underlag för ett lag i SHL i Karlskrona och detta är min uppfattning fortfarande. Men näringsliv/publik får gärna visa annat. (Mina förhoppningar då var att vi skulle bli ett stabilt HA-lag på övre halvan). Men nu är vi plötsligt i SHL (några år för tidigt) och då gäller det att försöka hänga kvar.
|
|
|
Post by gloriel64 on May 19, 2015 17:38:03 GMT 1
Ingen kvalserie, vilket är positivt, det blir en playoff match likt den mot västerås Det blir bäst av sju va? japp
|
|
|
Post by aloviak on May 19, 2015 20:32:13 GMT 1
O så en andra chans i kvalserien ? Ingen kvalserie, vilket är positivt, det blir en playoff match likt den mot västerås Skulle bara testa dig ? med hemmaplansfördel
|
|
|
Post by Zäta on May 19, 2015 21:59:58 GMT 1
Drygt 600 säsongskort sålda till dagens datum.
|
|
|
Post by Sverker on May 20, 2015 14:21:08 GMT 1
Hockeyintresset är stort i stan, däremot saknas ju en del kultur/insikt. Många tycker det var lika stort att Brasar gjorde 4p mot Mörrum, som att vår egen 20-åriga Kellman sköt upp oss i SHL. Men nu är vi plötsligt i SHL (några år för tidigt) och då gäller det att försöka hänga kvar. Ja och den chansen är större denna säsongen. Ser inget HA-lag som satsar speciellt mycket. Kval tror jag dock att det blir, men hoppas jag får fel.
|
|
|
Post by time on May 20, 2015 14:24:03 GMT 1
Men nu är vi plötsligt i SHL (några år för tidigt) och då gäller det att försöka hänga kvar. Ja och den chansen är större denna säsongen. Ser inget HA-lag som satsar speciellt mycket. Kval tror jag dock att det blir, men hoppas jag får fel. Befarar det också. Skulle ta en 12e plats direkt nu. Men MIF o AIK lär väl ladda in lite spets? Sen kommer jag inte att känna mig speciellt bekväm i en matchserie mot ett vinnande lag från HA.
|
|
|
Post by vsn on May 20, 2015 16:50:42 GMT 1
Tycker ju inte att Leksands stomme ser överdrivet mycket sämre ut än våran. Sen får vi se vilken spets de lyckas locka till sig, men vill verkligen undvika att behöva möta dem i BO7.
|
|
|
Post by Sardaukar on May 21, 2015 9:25:07 GMT 1
Ja och den chansen är större denna säsongen. Ser inget HA-lag som satsar speciellt mycket. Kval tror jag dock att det blir, men hoppas jag får fel. Befarar det också. Skulle ta en 12e plats direkt nu. Men MIF o AIK lär väl ladda in lite spets? Sen kommer jag inte att känna mig speciellt bekväm i en matchserie mot ett vinnande lag från HA. MIF?
|
|
|
Post by time on May 21, 2015 10:13:28 GMT 1
Befarar det också. Skulle ta en 12e plats direkt nu. Men MIF o AIK lär väl ladda in lite spets? Sen kommer jag inte att känna mig speciellt bekväm i en matchserie mot ett vinnande lag från HA. MIF? Haha Skulle vara VIK
|
|