|
Post by khkkrille on Mar 13, 2015 19:56:15 GMT 1
Oavsett vilket, så är det ju enorma pengar för en i princip konkursmässig kommun. Här finns inga pengar sparade och kärnverksamheter som går på knäna. Så det är fantasisummor båda två. Det som kommer att hända är att vi får en så billig ombyggnad som möjligt, kanske genom att sätta in fler platser på södra stå plus en extra läktare över den. Statligt lån borde väl funka? Tror inte Timrå kommun har hittat någon guldålder heller? Det hade blivit en investering..
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 13, 2015 19:57:59 GMT 1
Oavsett vilket, så är det ju enorma pengar för en i princip konkursmässig kommun. Här finns inga pengar sparade och kärnverksamheter som går på knäna. Så det är fantasisummor båda två. Det som kommer att hända är att vi får en så billig ombyggnad som möjligt, kanske genom att sätta in fler platser på södra stå plus en extra läktare över den. Men 85 miljoner finns ju avsätta redan för en ny handbollsarena enl Patrik Hansson Hur ska man få in över 1000 sittplatser där plus ytterligare 600 ståplatser. Då får man nog dom längst bak ha en fri teleskopkikare i säsongskortet ... Haha börjar ångra allt groll genom åren..Du är ju störtskön
|
|
kau90
Nybörjare
|
Post by kau90 on Mar 14, 2015 16:39:29 GMT 1
|
|
|
Post by matse on Mar 14, 2015 20:34:06 GMT 1
Han bekräftar det jag länge hävdat. Dvs att ett år i shl kommer att bli förödande för khk. Vi har inga möjligheter att konkurera där. Och att etablera oss på den nivån blir nästan omöjligt. Vi har inte ekonomin, arenan eller publiken till det. Samma personer som tycker att biljetterna var för dyra i år, sitter och planerar för en bamsearena som ska fyllas. Kan inte se hur det ska sluta väl. Tror Rolf och co förstår hur svårt det blir, men det är bara till att försöka. Finns inga bra alternativ.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 14, 2015 20:55:25 GMT 1
Varför skulle inte vi kunna etablera oss?? Om det är 5000 på torget för att hylla KHK, så bör det finnas intresse nog för en större arena. Dyrt blir det,helt riktigt,det kommer inte säljas några 2000 säsongskort heller men runt 5000 per match tror jag är väldigt rimligt. Det har Växjö och de tycks kunna dra runt ett lag på de. Nån bamsearena har ingen pratat om heller utan om en hall som tar runt 6000.. Förstår inte varför du är så negativ...
|
|
|
Post by matse on Mar 14, 2015 21:33:30 GMT 1
Negativ är jag för att flera lag har varit uppe och vänt, med en raserad ekonomi som följd. Något man får brottas med i många år. Vad det gäller publiken, så har jag sett att lag som VH, Löven och Västerås haft ca 1000 fler än oss på slutet. Och då var inte vår hall full. Vi har ca 2600 trogna åskådare. Det blir tufft att fördubbla den siffran. Arenan är fin och hyfsat ny, men för liten för shl. Jag har svårt att se hur den ska byggas ut, med lyckat resultat. Enda vettiga är att höja den låga sidan. Men det drar med sig mycket. Håller pelarna för belastningen?, m.m. Sedan behöver vi större sponsorer osv. Men jag kanske har fel. Vi får se.
|
|
|
Post by veteran on Mar 14, 2015 22:26:28 GMT 1
Negativ är jag för att flera lag har varit uppe och vänt, med en raserad ekonomi som följd. Något man får brottas med i många år. Vad det gäller publiken, så har jag sett att lag som VH, Löven och Västerås haft ca 1000 fler än oss på slutet. Och då var inte vår hall full. Vi har ca 2600 trogna åskådare. Det blir tufft att fördubbla den siffran. Arenan är fin och hyfsat ny, men för liten för shl. Jag har svårt att se hur den ska byggas ut, med lyckat resultat. Enda vettiga är att höja den låga sidan. Men det drar med sig mycket. Håller pelarna för belastningen?, m.m. Sedan behöver vi större sponsorer osv. Men jag kanske har fel. Vi får se. Du har fel, arenan är inte hyfsat fin. Den är dessutom tragiskt felbyggd från början.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 14, 2015 22:29:36 GMT 1
Vilka lag har varit uppe och vänt med raserade ekonomi? Om du menar Timrå så har ju de varit uppe ett bra tag, AIKs sejour kan man väl inte heller kalla för upp o vända? Rögle talar du tyst om? De var uppe men åkte ur lika fort och mår idag bra ekonomiskt? Mm vi var 400 i Wämöhallen innan de byggde AK..tur de inte tänkte som dig då för då hade vi antagligen på sin höjd lirat i tvåan inför närmast sörjande. Att spela i SHL tycker inte jag går att jämföra med något annat vi varit med om, det är helt ny mark och en helt ny marknad. Och med de nya reglerna är det ju hyfsat vattentätt att investera för det kommer inte komma något lag underifrån som kan mäta sig med ett SHL lag i en 7 matcher lång serie. HA förlorar intresse vilket först o främst lär ta bort tvavtalet med Viasat och sponsorer kommer högst troligt inte kasta in en massa pengar då exponeringen minskar. Detta medför en sämre ekonomi som gör att de får lägga lägre spelarbudgetar vilket ger sämre spelare. I praktiken kan vi ställa upp med rena budgetlag och ändå inte riskera att åka ut..tråkigt,japp, men det går och på så vis så kommer ekonomin att bli stabil. Finns hur många möjligheter som helst framöver!
En till aspekt till de här med att bygga ny handbollsarena är ju att de är mycket lättare att åka ur handbollens elitserie än hockeyns dito..Och jag tror inte att handbollen kommer dra lika mycket folk om de hamnar i andraserien igen..då står de där med ny fin hall med några hundra på läktaren..
|
|
|
Post by Zäta on Mar 16, 2015 9:41:18 GMT 1
Nu är det ett faktum. Karlskrona som stad står inför ett sportsligt succe år.
KHK i SHL HIF i Elitserien Ölogsstaden i Div 1
NU gäller det att kommunen,föreningarna och näringslivet gnuggar geniknölarna....
|
|
kau90
Nybörjare
|
Post by kau90 on Mar 16, 2015 10:59:53 GMT 1
Hörde debatten på radion. Politikern lät väldigt positiv till det hela och såg möjligheterna! Kul, det kanske kan bli bra till Slut ändå.
Men det kommer nog behövas hjälp från näringslivet. Hoppas politikerna ligger på dom!
|
|
|
Post by wodmatte on Mar 16, 2015 11:31:59 GMT 1
jaså skönt att höra legat sömnlös över arena frågan i fall dom bara bygger ut kommer det ju bara bli skit
|
|
kau90
Nybörjare
|
Post by kau90 on Mar 16, 2015 11:39:50 GMT 1
jaså skönt att höra legat sömnlös över arena frågan i fall dom bara bygger ut kommer det ju bara bli skit De va väl inte direkt snack om ett nybygge. Men att de kommer vrida och vända på alla stenar verkar det som. Så inget verkar uteslutet! Allt handlar nog om hur näringslivet ställer sig till det hela. Handbollen kan lika väl hamna ute på Rosenholm verkar det som. Såg nån på twitter skriva att karlskrona har stora möjligheter att växa nu när vi har två elitlag i staden, ny arena/arenor samt pottholmsprojektet drar igång. Verkar som kommunen också har förstår det! Spännande tider
|
|
|
Post by time on Mar 16, 2015 13:44:25 GMT 1
|
|
kau90
Nybörjare
|
Post by kau90 on Mar 16, 2015 14:12:16 GMT 1
Att kommunen inte gått ut med prislappen ser jag som att det blev alldeles för dyrt. Verkar som det tystades ner.tvivlar på att det skulle bli billigare denna gången,tvärtom nu har shl satt sina krav och de fanns inte där när denna utredningen gjordes.
|
|
|
Post by Sardaukar on Mar 16, 2015 16:20:46 GMT 1
Negativ är jag för att flera lag har varit uppe och vänt, med en raserad ekonomi som följd. Något man får brottas med i många år. Vad det gäller publiken, så har jag sett att lag som VH, Löven och Västerås haft ca 1000 fler än oss på slutet. Och då var inte vår hall full. Vi har ca 2600 trogna åskådare. Det blir tufft att fördubbla den siffran. Arenan är fin och hyfsat ny, men för liten för shl. Jag har svårt att se hur den ska byggas ut, med lyckat resultat. Enda vettiga är att höja den låga sidan. Men det drar med sig mycket. Håller pelarna för belastningen?, m.m. Sedan behöver vi större sponsorer osv. Men jag kanske har fel. Vi får se. Angående ombyggnad av arenan så är den konstruerad för att "enkelt" kunna byggas ut. Hur vet jag inte, men den är utbyggnadsbar.
|
|