|
Post by matse on Mar 16, 2015 19:08:11 GMT 1
Var själv med under hela byggtiden. Bortsett från isytan så är konstruktionen ganska enkel. Betong och isoleringsblock, som kom siffermärkta och lyftes på plats. Att förlänga den borde inte vara så svårt. Men den måste breddas också. Och det drar med sig en hel del. Men allt är givetvis möjligt. Man hade kunnat bygga om B-hallen för tex servering och allt som krävs. Och bygga en ny träningshall.
|
|
|
Post by aloviak on Apr 11, 2015 10:51:01 GMT 1
Tycker att ritningarna för utbyggnaden ser riktigt bra ? ut ? Och kommer samtidigt att skapa,utrymmen för omkläd o förråd Pris ca35 mille helt ok tycker jag
|
|
|
Post by Zäta on Apr 11, 2015 11:28:31 GMT 1
vart kan man se ritningarna?
|
|
|
Post by aloviak on Apr 11, 2015 11:33:15 GMT 1
vart kan man se ritningarna? Dagen tidning, blt.se fast är låst
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 11, 2015 12:01:23 GMT 1
Finns på SVT.se/sydnytt med tror ja
|
|
|
Post by aloviak on Apr 11, 2015 13:11:30 GMT 1
|
|
|
Post by aloviak on Apr 11, 2015 13:14:25 GMT 1
Kortfattat Arenan byggs ut/förlängs mot söder med sittplatser Breddas mot väster med loger D och E blir ståplats Och ev restaurang vid nuvarande entré
|
|
|
Post by noll1 on Apr 11, 2015 14:18:51 GMT 1
|
|
|
Post by hockeyalskaren on Apr 14, 2015 7:52:09 GMT 1
Synd med "bara" en utbyggnad tycker jag. Här fanns chansen att verkligen sätta Karlskrona på kartan med en ny och stor arena där det även finns chansen att få andra stora event utöver hockeyn.
|
|
|
Post by Sardaukar on Apr 15, 2015 14:28:47 GMT 1
Tror nog att de tänker rätt här. Risken finns ju faktist att vistelsen i SHL blir kortvarig. Då är det inte bra att ha en dyr pampig arena.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 27, 2015 8:27:17 GMT 1
Hörde igår från säker källa att KHK och Bodin inte skrev ngt i avtalet att priserna skulle ändras beroende på serie angående hans loge. Så herr Bodin lär ha SHL:s billigaste loge.
Orutin.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 27, 2015 9:07:00 GMT 1
Hörde igår från säker källa att KHK och Bodin inte skrev ngt i avtalet att priserna skulle ändras beroende på serie angående hans loge. Så herr Bodin lär ha SHL:s billigaste loge. Orutin. Ja jo, KHK kraschar nog inte för det. Samt så var Bodens pengar väldigt välkomna när de kom pga slarv..han räddade klubben mer eller mindre så att han får detta tillbaka tycker jag är i sin ordning.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 27, 2015 9:29:00 GMT 1
Hörde igår från säker källa att KHK och Bodin inte skrev ngt i avtalet att priserna skulle ändras beroende på serie angående hans loge. Så herr Bodin lär ha SHL:s billigaste loge. Orutin. Ja jo, KHK kraschar nog inte för det. Samt så var Bodens pengar väldigt välkomna när de kom pga slarv..han räddade klubben mer eller mindre så att han får detta tillbaka tycker jag är i sin ordning. Har aldrig påstått eller trott att klubben kommer krascha på grund av det. Men då borde väl rimligen övriga sponsorer också premieras? Han va knappast ensam om att hjälpa klubben. Många som pyttsade in pengar eller gjorde avdrag på fakturor. Jag har absolut ingenting emot Bodin. Man får inte heller glömma att han skapar intäkter till klubben i och med att dom hyr ut den andra delen med. Men faktum kvarstår. Det tyder på orutin i mina ögon. Nu är det SHL som gäller. Då borde det genomsyra hela organisationen.
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Apr 27, 2015 9:49:27 GMT 1
Mänskligt att fela, gudomligt att förlåta. (...och kanske förstå att ett och annat kan bli fel när det är "mycket", de får väl lära sig)
|
|
|
Post by Zäta on Apr 27, 2015 10:00:11 GMT 1
Mänskligt att fela, gudomligt att förlåta. (...och kanske förstå att ett och annat kan bli fel när det är "mycket", de får väl lära sig) Absolut är det mänskligt att fela. Det gör vi ju alla. Att förlåta är en självklarhet. Jag menar bara att på denna nivån kan det kosta att missa/slarva även om det är mycket att göra. Det är säkert mycket att göra i alla klubbar. Men det kanske slarvas även där. Men som sagt. Jag är inte ute efter att hänga ut eller klaga på klubben egentligen. Bara att hoppas att det inte påverka andra sponsorer och att det blir en bra läropeng. Ps.Hörde att säsongskorten förhoppningsvis börjas sälja på lördag om det går som planerat.
|
|