|
Post by khkkrille on Mar 12, 2015 9:31:11 GMT 1
Jag tycker det låter lite b att kommunen planerar utbyggnad av befintlig arena! Bygg en ny för 6000 pers och låt handbollen ta över arena karlskrona. Lite som att slå två flugor i en smäll..lite dyrare kanske men garanterat mer hållbart!
|
|
|
Post by Zäta on Mar 12, 2015 9:57:15 GMT 1
Är väl uteslutet vad jag förstår. Arenan är inte speciellt gammal och man ska vara rädd om skattepengarna säger kommunalrådet i dagens BLT.
|
|
|
Post by vsn on Mar 12, 2015 10:02:14 GMT 1
Jag tycker det låter lite b att kommunen planerar utbyggnad av befintlig arena! Bygg en ny för 6000 pers och låt handbollen ta över arena karlskrona. Lite som att slå två flugor i en smäll..lite dyrare kanske men garanterat mer hållbart! Fan, nu när du säger det så känns det så logiskt. Att få HIF Karlskrona att flytta, när de behöver en hall som tar ca 3000-3500 personer och dessutom ligger väldigt nära fyshallen och badminton m.m.
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 12, 2015 10:10:42 GMT 1
Jag tycker det låter lite b att kommunen planerar utbyggnad av befintlig arena! Bygg en ny för 6000 pers och låt handbollen ta över arena karlskrona. Lite som att slå två flugor i en smäll..lite dyrare kanske men garanterat mer hållbart! Fan, nu när du säger det så känns det så logiskt. Att få HIF Karlskrona att flytta, när de behöver en hall som tar ca 3000-3500 personer och dessutom ligger väldigt nära fyshallen och badminton m.m. Väldigt bra ide, perfekt för handbollen, sedan finns det nog en hel del som vill bygga en ny ishall om kommunen står för hyran.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 12, 2015 11:17:39 GMT 1
Jag tycker det låter lite b att kommunen planerar utbyggnad av befintlig arena! Bygg en ny för 6000 pers och låt handbollen ta över arena karlskrona. Lite som att slå två flugor i en smäll..lite dyrare kanske men garanterat mer hållbart! Fan, nu när du säger det så känns det så logiskt. Att få HIF Karlskrona att flytta, när de behöver en hall som tar ca 3000-3500 personer och dessutom ligger väldigt nära fyshallen och badminton m.m. Det är väldigt logiskt, man får allt samlat på samma ställe med hur bra parkeringar som helst samt annan infrastruktur. Jag skulle gärna se en handbollsmatch men jag tänker inte gå 2km för att göra de pga obefintliga parkeringar. Går HIF upp kommer det ju öka trycket ännu mer. Nä ge dem AK och ge oss en ny.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 12, 2015 12:44:55 GMT 1
Det lär inte bli ngn ny arena.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 12, 2015 14:11:00 GMT 1
Det lär inte bli ngn ny arena. Kanske inte men man kan väl få tycka att det är korkat ändå?
|
|
|
Post by Zäta on Mar 12, 2015 14:35:13 GMT 1
Det får man absolut tycka. Jag skulle så klart med vilja ha en ny arena. Det jag menar är att man hör folk skena iväg till höger och vänster (inte här)angående arenabygget.
Jag vågar säga att jag äter upp min keps om det byggs en ny arena till hockeyn. Det kostar naturligtvis en herrans massa pengar för kommunen.Klubben har knappast några kulor att skjuta till. Lokalhyran lär bli betydligt dyrare vid ett nybygge.
Jag tror mig veta att klubba inte har obegränsat med kulor. Det måste anställas en dyrare trupp. En dyrare stab runt laget.Heltidsanställda J-tränare mm.
Men hoppas får man alltid göra.
|
|
|
Post by vsn on Mar 12, 2015 15:04:53 GMT 1
Mmm, fast nu tänker de ju bygga en ny hall åt handbollen och bygga ut AK, kommunen ska väl betala HIFs hall också hur som helst?
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 12, 2015 16:42:31 GMT 1
Frågan är ju precis som det sagts ovan..vad kostar ny handbollshall och utbyggnad av AK? Är det i närheten av vad ett nybygge kan kosta? Vad kostade Lakers hall? AK gick väl på 160 mille va?dubbla den summan och jag tror vi får en jättefin arena plus att handbollen får en fin modern hall precis lagom stor till dem.
|
|
|
Post by veteran on Mar 12, 2015 16:45:52 GMT 1
AK landade väl på knappt 100M. Budgeten var 160, sedan blev det skifte i kommunen och därav budgetvarianten.
|
|
|
Post by veteran on Mar 12, 2015 16:50:58 GMT 1
Vida Arena gick loss på 250M.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 12, 2015 17:00:57 GMT 1
Vida Arena gick loss på 250M. Ok, trodde faktiskt den var dyrare..men om vi kunde få en som går på 200 mille då..nån snikvariant på vida arena..helt perfekt!
|
|
|
Post by Zäta on Mar 12, 2015 17:02:02 GMT 1
Mmm, fast nu tänker de ju bygga en ny hall åt handbollen och bygga ut AK, kommunen ska väl betala HIFs hall också hur som helst? Idrottshallen är ett jävla ruckel, det är inte arenan. Dom är större behov utav en ny hall än KHK kan jag tro.
|
|
|
Post by veteran on Mar 12, 2015 17:34:02 GMT 1
AK är ett ruckel vad gäller faciliteter och omklädningsrum. Utrymmena för t.ex. Nybros A-lag är väl i princip lika stora som alla våra omklädningsrum tillsammans.
|
|