|
Post by time on Mar 12, 2015 18:08:08 GMT 1
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 12, 2015 21:42:22 GMT 1
Jensen kan ju med va intressant för oss..
|
|
|
Post by time on Mar 12, 2015 21:52:57 GMT 1
Jensen kan ju med va intressant för oss.. Trodde inte Jesper Jensen var din favorit
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 12, 2015 21:56:06 GMT 1
Jensen kan ju med va intressant för oss.. Trodde inte Jesper Jensen var din favorit Rätt Jeppe är alltid intressant
|
|
|
Post by time on Mar 16, 2015 15:47:08 GMT 1
|
|
|
Post by noll1 on Mar 17, 2015 13:10:45 GMT 1
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 17, 2015 17:41:29 GMT 1
Hedman lämnar också FBK.. Börjar bli ganska många nu..
|
|
|
Post by time on Mar 19, 2015 16:34:42 GMT 1
|
|
|
Post by time on Mar 29, 2015 9:23:31 GMT 1
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 29, 2015 10:01:26 GMT 1
Tråkigt att se att klassen på SHL försämrats markant senaste 10 åren..
|
|
|
Post by hockeyfarsan on Mar 29, 2015 10:39:49 GMT 1
Tråkigt att se att klassen på SHL försämrats markant senaste 10 åren.. Tja, där ser väl Sylvegård att vi fortsätter den utvecklingen som tar platsen för MIF eller LIF
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 29, 2015 11:25:26 GMT 1
Tråkigt att se att klassen på SHL försämrats markant senaste 10 åren.. Tja, där ser väl Sylvegård att vi fortsätter den utvecklingen som tar platsen för MIF eller LIF Haha ja jäkla tomte :-) Jag menar mer generellt över lag. Nuförtiden värvas de spelare som har lite AHL meriter och gjort nån säsong i nån anonym europeisk liga. För 10 år sedan värvade lagen spelare som var på vippen att spela i NHL eller som tom tillhörde NHL samt så stannade ju de bättre svenska spelarna i SHL hellre än att sticka till Nordamerika och riskera farmalagshockey. Idag sticker ju alla så fort de får chansen, tom till universiteten fast att vi här har en erkänt duktigt talangutveckling. Fortsätter det såhär kommer svensk hockey försämras likt fotbollen. Allsvenskan i fotboll rankas väl numera som en av de sämsta i hela Europa och det har gått ganska snabbt!
|
|
|
Post by time on Mar 30, 2015 7:42:01 GMT 1
Tja, där ser väl Sylvegård att vi fortsätter den utvecklingen som tar platsen för MIF eller LIF Haha ja jäkla tomte :-) Jag menar mer generellt över lag. Nuförtiden värvas de spelare som har lite AHL meriter och gjort nån säsong i nån anonym europeisk liga. För 10 år sedan värvade lagen spelare som var på vippen att spela i NHL eller som tom tillhörde NHL samt så stannade ju de bättre svenska spelarna i SHL hellre än att sticka till Nordamerika och riskera farmalagshockey. Idag sticker ju alla så fort de får chansen, tom till universiteten fast att vi här har en erkänt duktigt talangutveckling. Fortsätter det såhär kommer svensk hockey försämras likt fotbollen. Allsvenskan i fotboll rankas väl numera som en av de sämsta i hela Europa och det har gått ganska snabbt! Du har helt rätt snart håller SHL samma klass som denna liga www.eliteprospects.com/league_home.php?leagueid=186 Alltså samma klass som denne svensk www.eliteprospects.com/player.php?player=14368 En hyfsad svensk div3-spelare som snittade 7 p i Turkiska ligan. Att SHL var på väg utför. Men att det skulle bli så här illa..... och så snabbt
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 30, 2015 8:26:07 GMT 1
Nu var det inte sämst i Europa jag menade med liknelsen med fotbollen utan att försämringen gått ganska fort. En del pga KHL men också en del mer oförklarliga anledningar.. Finland har ju egentligen upplevt samma sak. På lite sikt tror jag detta kommer få konsekvenser på många nivåer. Fast du kanske inte håller med,Timestamp, med tanke på ditt spydiga svar?
|
|
|
Post by time on Mar 30, 2015 8:41:19 GMT 1
Nu var det inte sämst i Europa jag menade med liknelsen med fotbollen utan att försämringen gått ganska fort. En del pga KHL men också en del mer oförklarliga anledningar.. Finland har ju egentligen upplevt samma sak. På lite sikt tror jag detta kommer få konsekvenser på många nivåer. Fast du kanske inte håller med,Timestamp, med tanke på ditt spydiga svar? Jag läste bara vad du skrev. Bra att du förklarar hur du menade. Jag trodde du menade det du skrev " Jag menar mer generellt över lag. Nuförtiden värvas de spelare som har lite AHL meriter och gjort nån säsong i nån anonym europeisk liga. För 10 år sedan värvade lagen spelare som var på vippen att spela i NHL eller som tom tillhörde NHL" Jag har inte gjort nån research men min spontana minnesbild stämmer inte med din.
|
|