|
Post by khkkrille on Mar 30, 2015 9:10:02 GMT 1
Så du upplever inte att det blivit sämre kvalitét på SHL/Elitserien de senaste 10 åren? Du upplever inte att spelare som förut kom hit numera hellre väljer KHL, DEL eller Schweiziska ligan? De svenska spelarna som gör bra ifrån sej fast som NHL lagen av olika anledningar ratar ( Omark,Arlbrandt, Mårtensson bara för att ta några få) spelar hellre i Schweiz eller Ryssland numera. För 10 år sedan upplevde jag att de i större utsträckning stannade kvar här samt så var det väl brukligt för inte allt för länge sedan att de som varit proffs utomlands,främst i NHL, kom hem och gjorde ett eller fler år hemma (Samling,Loob,Djoos,Näslund listan kan göras ganska lång) idag händer det väldigt sällan. På senare tid är de väl bara Samuelsson i DIF som kommit hem efter en lyckad karriär i Nordamerika
|
|
|
Post by time on Mar 30, 2015 9:53:49 GMT 1
Så du upplever inte att det blivit sämre kvalitét på SHL/Elitserien de senaste 10 åren? Du upplever inte att spelare som förut kom hit numera hellre väljer KHL, DEL eller Schweiziska ligan? De svenska spelarna som gör bra ifrån sej fast som NHL lagen av olika anledningar ratar ( Omark,Arlbrandt, Mårtensson bara för att ta några få) spelar hellre i Schweiz eller Ryssland numera. För 10 år sedan upplevde jag att de i större utsträckning stannade kvar här samt så var det väl brukligt för inte allt för länge sedan att de som varit proffs utomlands,främst i NHL, kom hem och gjorde ett eller fler år hemma (Samling,Loob,Djoos,Näslund listan kan göras ganska lång) idag händer det väldigt sällan. På senare tid är de väl bara Samuelsson i DIF som kommit hem efter en lyckad karriär i Nordamerika Det var detta jag kommenterade. Inget annat. "Jag menar mer generellt över lag. Nuförtiden värvas de spelare som har lite AHL meriter och gjort nån säsong i nån anonym europeisk liga. För 10 år sedan värvade lagen spelare som var på vippen att spela i NHL eller som tom tillhörde NHL" Jag tänkte inte då på hemvändande svenska spelare utan på utländska spelare som värvats till SHL.
|
|
|
Post by time on Apr 3, 2015 22:31:01 GMT 1
|
|
|
Post by Zäta on Apr 14, 2015 18:31:49 GMT 1
Lusth blir inte huvudtränare i Mif nästa säsong.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Apr 14, 2015 23:00:02 GMT 1
|
|
|
Post by Zäta on Apr 16, 2015 11:54:50 GMT 1
Malmö ska alltså avlöna Yanick Lehoux (förmodligen inte billig) och Lusth (50-60000/mån enl madhawk) utan att nyttja deras tjänster nästa säsong.
|
|
|
Post by time on Apr 16, 2015 12:38:48 GMT 1
Malmö ska alltså avlöna Yanick Lehoux (förmodligen inte billig) och Lusth (50-60000/mån enl madhawk) utan att nyttja deras tjänster nästa säsong. Lusth blir kvar i MIF
|
|
|
Post by aloviak on Apr 16, 2015 13:15:31 GMT 1
Malmö ska alltså avlöna Yanick Lehoux (förmodligen inte billig) och Lusth (50-60000/mån enl madhawk) utan att nyttja deras tjänster nästa säsong. Lusth blir kvar i MIF Kan Mats Lusth ta vilka uppdrag han vill nästa säsong? - Han är fri att gå var han vill. Vi kommer stå för vår del i avtalet. Han kommer få de pengarna han har rätt till enligt avtalet, slår Tommy Qvarfort väldigt tydligt fast.
|
|
|
Post by Zäta on Apr 16, 2015 14:33:48 GMT 1
Malmö ska alltså avlöna Yanick Lehoux (förmodligen inte billig) och Lusth (50-60000/mån enl madhawk) utan att nyttja deras tjänster nästa säsong. Lusth blir kvar i MIF Så har jag inte förstått det. I vilken roll skulle det vara?
|
|
|
Post by time on Apr 24, 2015 9:02:51 GMT 1
SHL slutspelat. Nu lär det hända mycket på sillyfronten. Håll i hatten.
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 28, 2015 9:32:01 GMT 1
Åslin till Rögle vad de verkar..hade gärna sett honom här
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 28, 2015 10:31:14 GMT 1
Åslin till Rögle vad de verkar..hade gärna sett honom här Mitt tips är tre transatlanter på de sista forwards platserna
|
|
|
Post by khkkrille on Apr 28, 2015 10:41:18 GMT 1
Säkert,men Åslin hade gått före väldigt många som nu finns i truppen. Bra storlek,bra teknik bra fart
|
|
|
Post by gloriel64 on Apr 28, 2015 12:31:00 GMT 1
Håller med
|
|
|
Post by time on Apr 28, 2015 14:44:40 GMT 1
Säkert,men Åslin hade gått före väldigt många som nu finns i truppen. Bra storlek,bra teknik bra fart .. och bra lön
|
|