|
Post by khkkrille on Jun 10, 2015 16:52:22 GMT 1
får de bara laget att funka, så inte en chans. När de spelade på topp förra säsongen, så imponerande de verkligen. Att de inte vann serien ser jag som enbart mental kollaps..igen. Men av tradition, så kanske de fortsätter kollapsa i SHL. Tvivlar dock på det, då de inte alltid "ska" vinna Du har rätt, stundtals imponerade de, men å andra sidan gjorde vi också det. De har tagit in två backar av bra klass visserligen men tokhyllningarna som finns bland både "experter" och fans tycker jag är överdriven. Deras defensiv tror jag blir deras akilleshäl. Alsenfeldt kommer få stå 40+ matcher och i slutet av SHL samt i matchserien mot MIF imponerade han inte nånting.
|
|
|
Post by khkkrille on Jun 11, 2015 15:56:55 GMT 1
Ingen dålig sågning av TJ Galliardi på VIK fan central
|
|
|
Post by wodmatte on Jun 12, 2015 2:17:16 GMT 1
länka ?
|
|
|
Post by khkkrille on Jun 12, 2015 7:09:53 GMT 1
Kan inte med sådant tyvärr
|
|
|
Post by vsn on Jun 12, 2015 7:40:14 GMT 1
Malmö, som blev rejält utspelade av VIK senast de var i Västerås (det svider hårt) laddade upp med en tungt NHL-meriterad forward i TJ Galiardi.
- Galiardi har i huvudsak blivit en icke-faktor på NHL-nivå. Ingen offensiv alls och han är inte en tuff tacklande ”banger” heller. Hade i huvudsak en enda bra säsong på NHL-nivå, sedan dess har han blivit nästan en passagerare, säger en NHL-scout till Centralen.
- Kan dock åka skridskor bra men det är inte så mycket mer. Men kanske en förändring kan göra honom gott…
Malmö ser honom som en bärande toppspelare i laget. Kommer han vara det?
- Svårt att säga eftersom han var en ”reservdel” i Winnipeg på sistone. Har inte gjort något större väsen av sig under en lång tid. Malmö måste veta mer om honom än vad jag gör om de har så mycket förtroende för honom.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 12, 2015 12:36:08 GMT 1
Undrar om det är samma scout som sa detta om Brouillette...?
"Västerås banemän Karlskrona har värvat backen Julien Brouillette. Så här säger en NHL-scout till Centralen om backen:
- Scoutat honom, älskar hans spel. Mycket smidig och fin skridskoåkare som kan åka upp med pucken längs isen. Skridskoåkningen bör inte vara ett problem överhuvudtaget. Bra och träffsäkert skott.
- Har för mig alltid varit en spelare som borde göra det bra i Europa. Siffrorna skulle ha varit bättre om han hade spelat mer i PP.
Är det en definitiv toppback i SHL?
- Jag vet inte om han är en absolut toppback i SHL men han borde vara bra enligt min mening. Var solid i sina få NHL-matcher och bra på AHL-nivå. Jag tror att det finns mer offensiv än siffrorna visar. Känner inte honom personligen men har aldrig hört något negativt om honom."
|
|
|
Post by time on Jun 15, 2015 8:28:13 GMT 1
Undrar om det är samma scout som sa detta om Brouillette...? "Västerås banemän Karlskrona har värvat backen Julien Brouillette. Så här säger en NHL-scout till Centralen om backen: - Scoutat honom, älskar hans spel. Mycket smidig och fin skridskoåkare som kan åka upp med pucken längs isen. Skridskoåkningen bör inte vara ett problem överhuvudtaget. Bra och träffsäkert skott. - Har för mig alltid varit en spelare som borde göra det bra i Europa. Siffrorna skulle ha varit bättre om han hade spelat mer i PP. Är det en definitiv toppback i SHL? - Jag vet inte om han är en absolut toppback i SHL men han borde vara bra enligt min mening. Var solid i sina få NHL-matcher och bra på AHL-nivå. Jag tror att det finns mer offensiv än siffrorna visar. Känner inte honom personligen men har aldrig hört något negativt om honom." Jag har fatta det som att det är enbart en scout Vik-fancentral har kontakt med
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jun 15, 2015 8:34:03 GMT 1
Nu har väl uttrycket Silly Season fått en ny mening i Jönköping..."sillyast" av dem alla...
|
|
|
Post by khkkrille on Jun 15, 2015 11:30:53 GMT 1
Nu har väl uttrycket Silly Season fått en ny mening i Jönköping..."sillyast" av dem alla... Haha ja helt jäkla galet..vad händer där? Tror de tappar mark på sånt här..missat slutspel?
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 14, 2015 1:10:09 GMT 1
Tessier till Rögle!! Hur tänkte de där? Hade svårt mot topplagen i HA att komma fram, hur ska de då inte bli i SHL? Är marknaden så kass??
|
|
|
Post by time on Jul 14, 2015 8:10:33 GMT 1
Tessier en väldigt spelbegåvad lirare som är beroende av en bra omgivning. Storleken emot sig. Kommer inte att göra bort sig i SHL. Samma nivå som Trukhno enl mig.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 14, 2015 12:09:09 GMT 1
Tessier en väldigt spelbegåvad lirare som är beroende av en bra omgivning. Storleken emot sig. Kommer inte att göra bort sig i SHL. Samma nivå som Trukhno enl mig. Mm jag tror inte Trukhno får de lätt heller..Tror inte på nån av dem.
|
|
|
Post by Zäta on Jul 14, 2015 22:02:40 GMT 1
Trucken har inte gjort bort sig alls när jag har sett honom i elitserien. Dock har han ju inte haft samma roll där som i HA.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 15, 2015 0:29:54 GMT 1
Trucken har inte gjort bort sig alls när jag har sett honom i elitserien. Dock har han ju inte haft samma roll där som i HA. Beror på vilka förväntningar du har på han. I Asplöven var han en poängspelare och hos oss mer en grovjobbare.. Han klarar säkert att gnugga i shl på en hyfsad nivå men känns inte som att det är hans favoritfilm.
|
|
|
Post by Zäta on Jul 15, 2015 17:20:55 GMT 1
Trucken har inte gjort bort sig alls när jag har sett honom i elitserien. Dock har han ju inte haft samma roll där som i HA. Beror på vilka förväntningar du har på han. I Asplöven var han en poängspelare och hos oss mer en grovjobbare.. Han klarar säkert att gnugga i shl på en hyfsad nivå men känns inte som att det är hans favoritfilm. Jag förväntar mig att han kommer bli en hårt gnuggande spelare i typ en tredjelina. Spelar nog bara 5 mot 5.
|
|