|
Post by khkkrille on Sept 7, 2015 21:19:31 GMT 1
Grym förstärkning!
|
|
|
Post by time on Sept 7, 2015 21:26:03 GMT 1
Japp. Var grymt bra i fbk senaste säsongen. Otrolig gigant på isen med puck o i anfall. Dock inte nån spetsback i defensiven. Hymlade inte förra säsongen om att han 15/16 skulle spela i den klubb som betalade mest. Färjestad drog sig ur redan i våras ...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 7, 2015 22:38:36 GMT 1
suck...innan var det Rögle o nu Brynäs ännu värre. De lag man också såg som dåliga, förstärker tungt där bak. Precis såna backar vi också behöver att toppa med. Men inte... Idag var nästa tips, nu i Aftonbladet. Man gav vårt försvar en ETTA! Och en 14:e plats. Och det är knappast ologiskt...när man ser vad andra har... Jag kan gilla att slå ur underläge, men detta är nästan löjligt...
|
|
|
Post by khkkrille on Sept 8, 2015 4:55:09 GMT 1
suck...innan var det Rögle o nu Brynäs ännu värre. De lag man också såg som dåliga, förstärker tungt där bak. Precis såna backar vi också behöver att toppa med. Men inte... Idag var nästa tips, nu i Aftonbladet. Man gav vårt försvar en ETTA! Och en 14:e plats. Och det är knappast ologiskt...när man ser vad andra har... Jag kan gilla att slå ur underläge, men detta är nästan löjligt... Viljan att slå ur underläge har du dolt bra genom åren Visst vill man ha sådana förstärkningar och visst behövs dem men ekonomin tillåter det helt enkelt inte denna säsongen.
|
|
|
Post by gloriel64 on Sept 8, 2015 5:58:39 GMT 1
Jag har aldrig varit imponerad av honom, finns nog ett skäl till varför han flänger runt mellan alla SHL lag
|
|
|
Post by time on Sept 8, 2015 7:54:14 GMT 1
Jag har aldrig varit imponerad av honom, finns nog ett skäl till varför han flänger runt mellan alla SHL lag Han har inte hymlat om att han spelar där han får bäst betalt. Antar att ingen back i SHL imponerade på dig förra säsongen?
|
|
|
Post by gloriel64 on Sept 8, 2015 7:56:51 GMT 1
Jag har aldrig varit imponerad av honom, finns nog ett skäl till varför han flänger runt mellan alla SHL lag Han har inte hymlat om att han spelar där han får bäst betalt. Antar att ingen back i SHL imponerade på dig förra säsongen? Massor, Svikstrand, Lukas Bengtsson, Tim Heed,Junland ( skam att han inte fick plats i vmtruppen), Rahimi, framför allt Noah Welch.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 8, 2015 8:12:11 GMT 1
suck...innan var det Rögle o nu Brynäs ännu värre. De lag man också såg som dåliga, förstärker tungt där bak. Precis såna backar vi också behöver att toppa med. Men inte... Idag var nästa tips, nu i Aftonbladet. Man gav vårt försvar en ETTA! Och en 14:e plats. Och det är knappast ologiskt...när man ser vad andra har... Jag kan gilla att slå ur underläge, men detta är nästan löjligt... Viljan att slå ur underläge har du dolt bra genom åren Visst vill man ha sådana förstärkningar och visst behövs dem men ekonomin tillåter det helt enkelt inte denna säsongen. Om en del lag har 10 stjärnor..är det då inte rimligt att ha ekonomi till EN? En backkung kan ju vara A och O! F ö sägs det väl fortfarande finnas budget kvar...plus att vi kanske kunde sparat in lite på att ha en "normalstor" trupp
|
|
|
Post by khkkrille on Sept 8, 2015 8:27:22 GMT 1
Viljan att slå ur underläge har du dolt bra genom åren Visst vill man ha sådana förstärkningar och visst behövs dem men ekonomin tillåter det helt enkelt inte denna säsongen. Om en del lag har 10 stjärnor..är det då inte rimligt att ha ekonomi till EN? En backkung kan ju vara A och O! F ö sägs det väl fortfarande finnas budget kvar...plus att vi kanske kunde sparat in lite på att ha en "normalstor" trupp Är väl inte så många om ens något lag som har 10 stjärnor? Iaf inte vad jag kallar stjärnor. Jag har inte koll på siffrorna längre men allt och alla borde ju va dyrare på denna nivån. Jag har ju hellre Holzapfel OCH Kähkönen än en Salmela.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 8, 2015 9:28:30 GMT 1
Vet i fan...
|
|
|
Post by khkkrille on Sept 8, 2015 10:48:07 GMT 1
Att ha en bred trupp tror jag är ganska nyttigt när man ska etablera sig. Har vi sen bara råd med en eller två "stjärnor" så tycker jag det är riktigt så som de nu gjort. Möjligt att vi gör som Örebro gjorde deras första år och tar in meriterade killar lagom till kvalet. Klarar vi denna säsongen så får vi naturligtvis spetsa till de nästa säsong då vi lirar på samma villkor som de andra lagen.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Sept 8, 2015 13:15:06 GMT 1
jaha..så vi ska sikta in oss på jumboplatsen direkt? Är det det vi betalar 6400-7400 kr för? Att inte ens bjuda upp till dans? Kanske skulle satsat på kvalbiljetter istället...om man ska ge upp på förhand. Det känns ju nästan som vi gjort Och du också... F ö har jag inte sett ett skit från Holzapfel och knappt Kähkönen heller, så jo, jag had nog hellre haft EN grym back!
|
|
|
Post by khkkrille on Sept 8, 2015 13:48:01 GMT 1
jaha..så vi ska sikta in oss på jumboplatsen direkt? Är det det vi betalar 6400-7400 kr för? Att inte ens bjuda upp till dans? Kanske skulle satsat på kvalbiljetter istället...om man ska ge upp på förhand. Det känns ju nästan som vi gjort Och du också... F ö har jag inte sett ett skit från Holzapfel och knappt Kähkönen heller, så jo, jag had nog hellre haft EN grym back! Det sa jag väl inte att vi ska göra men man blir antagligen lite besviken om man tror att vi inte kommer vara med i bottenstriden. Det ska tävlas om det såklart. Jag ger inte upp, har dock inga större förväntningar. Jag sågar inte spelare efter en försäsong, det lämnar jag åt andra. Erfarenheten säger mej att spelare tar de olika hårt. Tror och hoppas att Riley och Tomi kommer vara bland de bättre när säsongen summeras.
|
|
|
Post by time on Sept 8, 2015 18:42:58 GMT 1
Om en del lag har 10 stjärnor..är det då inte rimligt att ha ekonomi till EN? En backkung kan ju vara A och O! F ö sägs det väl fortfarande finnas budget kvar...plus att vi kanske kunde sparat in lite på att ha en "normalstor" trupp Är väl inte så många om ens något lag som har 10 stjärnor? Iaf inte vad jag kallar stjärnor. Jag har inte koll på siffrorna längre men allt och alla borde ju va dyrare på denna nivån. Jag har ju hellre Holzapfel OCH Kähkönen än en Salmela. Salmela kostar betydligt mer än Holzapfel och Kähkönen tillsammans.
|
|
|
Post by khkkrille on Sept 8, 2015 21:15:16 GMT 1
Säkert, men det är våra dyraste spelare antagligen. Ser hellre dem i laget då de har rutin än en superspetsig spelare och sedan resten orutinerade.
|
|