|
Post by vsn on Jul 22, 2015 18:08:12 GMT 1
Han var jävligt bra första säsongen med LHC, men jag tycker inte att han övertygade förra säsongen. Återstår väl att se om han får en nytändning med Malmö eller inte. I vilket fall känns han på förhand som en säkrare värvning än cruset, söder, lövet, larsson,trucken, nilsson, maksim och granlund tex. så jag tycker det är lite märkligt att man från khk håll tycker det är en konstig värvning. se bara vad ex tjärna gjorde i malmö förra säsongen. Kents roll bör väl till en början bli den samma. Ja, visst gör han det, men han ska ha rätt roll och kedjekamrater också. Jag tror t.ex. inte att vi hade haft någon speciellt stor nytta av honom, tror att han hade fått spela med folk som inte är kapabla till att dra ut hans potential. Typ som sist han var här.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 22, 2015 23:25:11 GMT 1
Han var jävligt bra första säsongen med LHC, men jag tycker inte att han övertygade förra säsongen. Återstår väl att se om han får en nytändning med Malmö eller inte. I vilket fall känns han på förhand som en säkrare värvning än cruset, söder, lövet, larsson,trucken, nilsson, maksim och granlund tex. så jag tycker det är lite märkligt att man från khk håll tycker det är en konstig värvning. se bara vad ex tjärna gjorde i malmö förra säsongen. Kents roll bör väl till en början bli den samma. Kanske för att man förväntar sig mer från Malmö? Om du läser mrmadhawk så läs han inlägg om förtroendekris som han skrev i samband med värvningen. Där står en del bra grejer.
|
|
|
Post by Zäta on Jul 23, 2015 15:40:02 GMT 1
Jag läser Mrmadhawk dagligen. I mina ögon har Malmö en helt ok lag påpappret,dessutom ska det ju in en tydlig spets. Han är väl egentligen värvad som en breddspelare .Den rollen tror jag att han kommer klara galant iaf. Kan ju vara så att man förväntar sig olika utav olika lag naturligtvis. Malmö är även dom nykomlingar. Dom som så många andra lag har haft det kämpigt med ekonomin. Enligt vad jag har läst mig till så fick dom honom för en billig peng dessutom.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 23, 2015 18:21:48 GMT 1
Jag läser Mrmadhawk dagligen. I mina ögon har Malmö en helt ok lag påpappret,dessutom ska det ju in en tydlig spets. Han är väl egentligen värvad som en breddspelare .Den rollen tror jag att han kommer klara galant iaf. Kan ju vara så att man förväntar sig olika utav olika lag naturligtvis. Malmö är även dom nykomlingar. Dom som så många andra lag har haft det kämpigt med ekonomin. Enligt vad jag har läst mig till så fick dom honom för en billig peng dessutom. Ja den stora frågan och som även mrmadhawk tar upp är ju vems istid han tar? De har ju vad jag förstår två ganska hyggliga ungdomar som är med i A-laget och som iom denna värvningen får mindre istid. Rätt eller fel får ju Malmöfolket avgöra, hade de gällt KHK hade jag faktiskt blivit förbannad.
|
|
|
Post by Zäta on Jul 23, 2015 19:06:05 GMT 1
Mitt sätt att se på det är glasklart. Istid förtjänar man. Bästa spelarna spelar. Oavsett ålder. Är han bättre än gossarna ska han spela. Är han inte det får han vila.
Självklart måste man utveckla sina unga spelare. Men det kan man ju göra på flera sätt. Träna bra med laget och bli utlånad är ju ett beprövat begrepp. Det handlar om elitidrott, ingen social verksamhet.
|
|
|
Post by vsn on Aug 14, 2015 6:34:50 GMT 1
Efter RBK och MIFs sista värvningar så har min förhoppning om att undvika kval sjunkit drastiskt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 14, 2015 8:34:10 GMT 1
Ja, mkt jobbiga värvningar...och vår spets är "överblivna" SHL-are. Tänkte också att det sög när nu även Rögle får in någon sån klasspelare...det var ju bara de, som möjligen kändes sämre
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 14, 2015 8:50:14 GMT 1
Efter RBK och MIFs sista värvningar så har min förhoppning om att undvika kval sjunkit drastiskt. Varken Baranka eller Mueller tror jag kommer att lyckas särskilt väl faktiskt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Aug 14, 2015 9:26:16 GMT 1
varför? Är det det klassiska...att de som kommer till egen klubb kommer flippa, men andras värvningar floppar? För du tror väl inte att våra floppar!?
|
|
|
Post by Bart on Aug 14, 2015 9:41:20 GMT 1
Baranka Blir flopp ?
|
|
|
Post by khkkrille on Aug 14, 2015 18:59:21 GMT 1
varför? Är det det klassiska...att de som kommer till egen klubb kommer flippa, men andras värvningar floppar? För du tror väl inte att våra floppar!? Jodå men det beror ju på vilka förväntningar man har på spelarna om de flippar eller floppar. Baranka och Mueller höjs till skyarna dels här, vissa tror att de är tungan på vågen om vi ska komma före oss eller inte, och där. Mueller gjorde 17 poäng på en hel drös med matcher ifjol så han känns inte så het även om grundpotentialen finns att tokdominera hela SHL. Baranka är lite för långsam tippar jag på för att lyckas här riktigt bra, lite av en Liljakopia. Våra spelare har jag inte alls höga förväntningar på då vi inte värvat nån självklar spets. Någon kommer ju självklart att överraska men i ett grått lag är det omöjligt att säga vem. Kähkönen såg bra ut vissa stunder i Tingsryd men de va ju bara en träningsmatch.
|
|
|
Post by wodmatte on Aug 15, 2015 1:28:22 GMT 1
nu förlorade vi viserligen i tingsryd men det var nog viktigare för dom och vinna där än det var för khk jag titade på machen och jag tyckte det fast tillfälen då vi bara blixtrade till som när finnen stängte upp den efter blivit serverad i boxen tyckte ärligt talat powerplay funkade över förväntingar med tanke på vi tydligen inte ha tränat en minut med det jag sticker ut huvudet o säger vi kommer top 7 är min mag tjänsla orka inte vara pesimistisk efter bästa förutsätningen nånsin o inte ramla ur SHL + på miro med tror dom alla ha blivit litet snabare med och dom e ju ganska hårdtränade nu så tror det handlade om ork i den machen med
|
|
|
Post by vsn on Aug 15, 2015 7:47:09 GMT 1
nu förlorade vi viserligen i tingsryd men det var nog viktigare för dom och vinna där än det var för khk jag titade på machen och jag tyckte det fast tillfälen då vi bara blixtrade till som när finnen stängte upp den efter blivit serverad i boxen tyckte ärligt talat powerplay funkade över förväntingar med tanke på vi tydligen inte ha tränat en minut med det jag sticker ut huvudet o säger vi kommer top 7 är min mag tjänsla orka inte vara pesimistisk efter bästa förutsätningen nånsin o inte ramla ur SHL + på miro med tror dom alla ha blivit litet snabare med och dom e ju ganska hårdtränade nu så tror det handlade om ork i den machen med Topp 7 säger du? Tror du inte att de andra lagen också har likvärdiga, eller högre profilerade, fystränare? Kul att det inte är viktigt att vinna träningsmatcher, trots att alla pratar om hur viktigt det är för oss att få en bra start på säsongen så vi kan få lite medvind.
|
|
|
Post by vsn on Aug 15, 2015 7:49:27 GMT 1
varför? Är det det klassiska...att de som kommer till egen klubb kommer flippa, men andras värvningar floppar? För du tror väl inte att våra floppar!? Jodå men det beror ju på vilka förväntningar man har på spelarna om de flippar eller floppar. Baranka och Mueller höjs till skyarna dels här, vissa tror att de är tungan på vågen om vi ska komma före oss eller inte, och där. Mueller gjorde 17 poäng på en hel drös med matcher ifjol så han känns inte så het även om grundpotentialen finns att tokdominera hela SHL. Baranka är lite för långsam tippar jag på för att lyckas här riktigt bra, lite av en Liljakopia. Våra spelare har jag inte alls höga förväntningar på då vi inte värvat nån självklar spets. Någon kommer ju självklart att överraska men i ett grått lag är det omöjligt att säga vem. Kähkönen såg bra ut vissa stunder i Tingsryd men de va ju bara en träningsmatch. Mueller i sig själv kanske inte är så farlig, men han spelade med Thuresson och Galiardi sist...
|
|
|
Post by time on Sept 7, 2015 21:13:59 GMT 1
|
|