|
Post by wodmatte on Oct 22, 2015 22:20:43 GMT 1
När vi är 10 p efter de potentiella konkurrenterna o dessa tar in NHL-spelare och vi ingenting...ja, vad säger man. Känns framtiden bättre? Om vi leker med tanken att vi har råd till _en_ stjärnspelare; Vilken position anser du att man bör täcka? helt klart med en ny finne www.eliteprospects.com/player.php?player=4280
|
|
|
Post by vsn on Oct 22, 2015 22:39:37 GMT 1
Lite kul att hans EP-rapport säger precis det jag inte gillar med Fernström.
"Could improve his lateral movement and rebound control."
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 23, 2015 22:53:16 GMT 1
Mm nu tror jag dock inte det är nån bra värvning På grund av? Tror du mig nu??
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 25, 2015 16:04:00 GMT 1
Malmös supportrar tror jag har det värre än oss faktiskt. De hade lite förväntningar på sitt lag och värvade ju spets, eller vad de trodde var spets,i alla lagdelar. Nu är Galliardi på bänken,Mueller presterar inte och Thuresson är inte heller det där klippet man förväntat sej. På backen gör Meech en ganska slät figur. Verkar som de har lite av samma problem som oss,det är de "allsvenska" spelarna som producerar men inte i tillräcklig utsträckning. Deras bp och pp är ungefär lika uselt som vårt och deras målvakter är i det närmsta lika hopplösa som våra. Detta är ändå ett lag med mycket större förutsättningar på det ekonomiska planet än KHK. Med handen på hjärtat tror jag Malmö löper lika stor om inte större risk än oss att åka ur!
|
|
|
Post by Sverker on Oct 25, 2015 19:48:43 GMT 1
Malmös supportrar tror jag har det värre än oss faktiskt. De hade lite förväntningar på sitt lag och värvade ju spets, eller vad de trodde var spets,i alla lagdelar. Nu är Galliardi på bänken,Mueller presterar inte och Thuresson är inte heller det där klippet man förväntat sej. På backen gör Meech en ganska slät figur. Verkar som de har lite av samma problem som oss,det är de "allsvenska" spelarna som producerar men inte i tillräcklig utsträckning. Deras bp och pp är ungefär lika uselt som vårt och deras målvakter är i det närmsta lika hopplösa som våra. Detta är ändå ett lag med mycket större förutsättningar på det ekonomiska planet än KHK. Med handen på hjärtat tror jag Malmö löper lika stor om inte större risk än oss att åka ur! Vad vill du förmedla? Förstärka din egen tro? Du har ju tippat dom sist sen starten!?!? Jag tror de fixar detta enklare än oss.
|
|
|
Post by khkkrille on Oct 25, 2015 19:50:35 GMT 1
Vill inte förmedla så mycket mer än att diskutera ett lag i samma liga.
|
|
|
Post by time on Nov 10, 2015 20:59:09 GMT 1
60 spelare är alltså utlånade från SHL till HA ....
|
|
|
Post by khkkrille on Nov 10, 2015 21:04:38 GMT 1
60 spelare är alltså utlånade från SHL till HA .... 3 hela lag..det är lite småsjukt..
|
|
|
Post by chriande on Nov 10, 2015 21:18:30 GMT 1
60 spelare är alltså utlånade från SHL till HA .... Eller 60 från HockeyAllsvenska som inte platsar i SHL.
|
|
|
Post by Sverker on Nov 12, 2015 15:11:51 GMT 1
Mm nu tror jag dock inte det är nån bra värvning Han är snart "ett minne blott" i Malmö.
|
|
tank
Björnligan
|
Post by tank on Nov 14, 2015 21:08:36 GMT 1
Sägs att Rögle har plockat hem Kovacs och att han ska göra debut mot Djurgården på onsdag.
|
|
tank
Björnligan
|
Post by tank on Nov 19, 2015 18:45:57 GMT 1
Rögle på jakt efter en toppcenter: Så ni har inlett en intensivare jakt på en ny center? – Ja, vi ser oss om på centersidan och känslan är att vi vill hitta en lösning ganska snabbt. En center som tidigare varit på väg bort från sin klubb är Växjös Joakim Hillding. 27-åringen är från Ängelholm och har Rögle som moderklubb, men lämnade tidigt för att spela juniorhockey i HV71. Han värvades till Växjö från Färjestad inför säsongen, men har hamnat i svenska mästarnas frysbox. Hillding var dock tillbaka i laguppställningen i senaste matchen. – Det är en spelare som vi har diskuterat, men för tillfället är han inte på marknaden, säger Carlsson. www.hd.se/sport/rogle/2015/11/19/rogle-jagar-ny-center/
|
|
|
Post by Sverker on Nov 24, 2015 9:24:06 GMT 1
|
|
|
Post by Sverker on Nov 24, 2015 10:25:42 GMT 1
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 24, 2015 14:37:59 GMT 1
Att låna ut spelare till lägre serier är illa nog. Att låna ut till lag i samma serie borde vara förbjudet!
|
|