|
Post by time on Jun 1, 2015 17:44:45 GMT 1
Mv1 Linus Fernström Mv2 Patrick Galbraith Mv3 J20SE ?
Backar
Def1 Maxim Matushkin Def2 David Westlund Def3 Victor Aronsson Def4 Henrik Nilsson Def5 Tom Linder Def6 Robin Gartner Def7 Anton Grundel Def8 Julien Brouillette Def9 J20SE ?
Forwards
Fw1 Alexander Wiklund Fw2 Jesper Olofsson Fw3 Mattias Guter Fw4 John Henrion Fw5 Joel Kellman Fw6 Jimmy Andersson Fw7 Alexander Bergström Fw8 Slava Truhkno Fw9 Filip Cruseman Fw10 Kristoffer Söder Fw11 Joachim Rohdin Fw12 Toni Kähkönen Fw13 Emil Larsson Fw14 Mattias Granlund Fw15 Erik Thorell Fw16 Victor Löfstedt Fw17 Riley Holtzapfel Fw18
|
|
|
Post by veteran on Jun 1, 2015 18:18:04 GMT 1
Thorell/Jimmy skadebenägna. Om de får vara fräscha bör båda gå in bland 13 fw i match Tycker Thorell är riktigt rivig och speedig i full form. Saknar bara ett rejält avslut ( självförtroende ) för att vara en toppspelare.
|
|
|
Post by Zäta on Jul 27, 2015 22:01:22 GMT 1
Vad jag har förstått så kommer inte alla i den nuvarande truppen att åka på träningstrippen framöver. Bör ju vara en ganska tydlig signal på vilka Sundlöv i förväntas lånas ut. Någon som vet vilka spelare det gäller?
|
|
|
Post by time on Jul 27, 2015 22:11:29 GMT 1
Vad jag har förstått så kommer inte alla i den nuvarande truppen att åka på träningstrippen framöver. Bör ju vara en ganska tydlig signal på vilka Sundlöv i förväntas lånas ut. Någon som vet vilka spelare det gäller? När är trippen till Schweiz? Alla skulle väl få chansen på försäsongen sas det!?
|
|
|
Post by Zäta on Jul 27, 2015 22:15:49 GMT 1
har hört att alla fw inte skulle med på resan. Kan vara så att det inte stämmer. Kan även vara så att dom som inte följer med ska få chansen på hemmaplan att visa upp sig.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 28, 2015 11:34:45 GMT 1
har hört att alla fw inte skulle med på resan. Kan vara så att det inte stämmer. Kan även vara så att dom som inte följer med ska få chansen på hemmaplan att visa upp sig. En ekonomisk fråga också kanske? Nu drogs ju svångremmen åt ytterligare när arenan blev försenad. Skulle va intressant att veta vad man räknat med för publiksiffra samt när man budgeterat att arenan skulle stå klar. Tror budgeten man lagt kommer att spricka och att man nu gör allt för att spara in på de man kan.
|
|
|
Post by Zäta on Jul 28, 2015 14:08:51 GMT 1
Bör röra sig om småpengar i sammanhanget att lämna kanske 4 spelare hemma . Mitt tips är att man är klar över vilka man vill låna ut. Men jag kan såklart ha fel.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 28, 2015 19:28:00 GMT 1
Bör röra sig om småpengar i sammanhanget att lämna kanske 4 spelare hemma . Mitt tips är att man är klar över vilka man vill låna ut. Men jag kan såklart ha fel. Mm vi får se. Småpissigt om de inte får bevisa sig på is innan de beslutet faller.
|
|
|
Post by vsn on Jul 29, 2015 8:26:51 GMT 1
och hur blir det med lagsammanhållningen om vissa inte ens får åka med på träningslägret?
|
|
|
Post by Zäta on Jul 29, 2015 9:51:24 GMT 1
Vissa kommer ju inte att ens att tillhöra truppen under säsongen i vilket fall......
|
|
|
Post by vsn on Jul 29, 2015 15:35:52 GMT 1
nej vi kommer ju troligtvis inte återkalla dem vid skador
|
|
|
Post by Zäta on Jul 29, 2015 18:36:06 GMT 1
Det är möjligt att det kan bli så. Men långt ifrån en självklarhet anser jag. Vissa spelare satt ju på vattentäta kontrakt, men är kanske inte ens påtänkta på att få speltid i SHL. Återigen, det är elitidrott det handlar om. I en utav världens bästa ligor. Det är ingen social verksamhet.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 30, 2015 0:50:32 GMT 1
Det är möjligt att det kan bli så. Men långt ifrån en självklarhet anser jag. Vissa spelare satt ju på vattentäta kontrakt, men är kanske inte ens påtänkta på att få speltid i SHL. Återigen, det är elitidrott det handlar om. I en utav världens bästa ligor. Det är ingen social verksamhet. Vilka pekar DU ut?
|
|
|
Post by vsn on Jul 30, 2015 6:27:18 GMT 1
Det är möjligt att det kan bli så. Men långt ifrån en självklarhet anser jag. Vissa spelare satt ju på vattentäta kontrakt, men är kanske inte ens påtänkta på att få speltid i SHL. Återigen, det är elitidrott det handlar om. I en utav världens bästa ligor. Det är ingen social verksamhet. Säger bara att om man ska bygga ett lag baserat på lagsammanhållning och att spela som ett LAG, så kan det ju vara bra att ta med hela laget på försäsongscampen. Men visst, det kan ju vara som du säger att de inte ens är påtänkta att få speltid, men då är det ju konstigt om man ö.h.t. räknar in dem i truppen.
|
|
|
Post by Zäta on Jul 30, 2015 9:11:14 GMT 1
Det är möjligt att det kan bli så. Men långt ifrån en självklarhet anser jag. Vissa spelare satt ju på vattentäta kontrakt, men är kanske inte ens påtänkta på att få speltid i SHL. Återigen, det är elitidrott det handlar om. I en utav världens bästa ligor. Det är ingen social verksamhet. Vilka pekar DU ut? Vem eller vilka jag pekar ut är ganska ointressant. Det är Pelle och Sundlöv som har det avgörandet i sin hand. Men visst finns det spelare i truppen som jag tror inte kommer att få spela en min i SHL. Att bygga en lagkänsla är såklart en viktig del i en fungerande trupp. Men återigen. Det rör sig om ELITIDROTT. Vi har ju haft inlånade spelare. Vi har även lånat ut spelare.Även skrivit kontrakt med spelare mitt i säsongen. Så jag förstår egentligen inte problemet? Tycker du att det är en självklarhet att alla ska få spela? I så fall med vilken motivering? Ska man få spela även om tränare/sportchef inte tycker att man håller för spel?
|
|