|
Post by time on Nov 25, 2015 14:01:07 GMT 1
OM inte publiken sviker helt så kommer en ny CF och/eller back. Finns outnyttjade pengar i spelarbudgeten. alt mv
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 25, 2015 16:32:37 GMT 1
Jag skulle kunna tänka mig att man lånar ut fler spelare till HA på villkoren att de nya klubbarna betalar lönen, precis som man gjort med Matushkin. På så sätt kan man ju få loss pengar till nyförvärv. Då lär man iofs få offra två spelare för en ny. Men det kan det kanske vara värt?
|
|
|
Post by chriande on Nov 25, 2015 18:02:28 GMT 1
Jag skulle kunna tänka mig att man lånar ut fler spelare till HA på villkoren att de nya klubbarna betalar lönen, precis som man gjort med Matushkin. På så sätt kan man ju få loss pengar till nyförvärv. Då lär man iofs få offra två spelare för en ny. Men det kan det kanske vara värt? Det räcker inte med 1 eller 2 spelare för att vända detta eller rädda oss i ett kval, skulle tro att en helt ny 5;a sedan sätta ihop de 3 återstående av de bästa som blir kvar. Agenterna dreglar sig redan. ?
|
|
|
Post by time on Nov 25, 2015 18:58:49 GMT 1
Jag skulle kunna tänka mig att man lånar ut fler spelare till HA på villkoren att de nya klubbarna betalar lönen, precis som man gjort med Matushkin. På så sätt kan man ju få loss pengar till nyförvärv. Då lär man iofs få offra två spelare för en ny. Men det kan det kanske vara värt? Det räcker inte med 1 eller 2 spelare för att vända detta eller rädda oss i ett kval, skulle tro att en helt ny 5;a sedan sätta ihop de 3 återstående av de bästa som blir kvar. Agenterna dreglar sig redan. ? Om du har rätt. Kan vi redan nu fastslå att det blir HA nästa säsong. Du kan glömma att det kommer en ny femma.
|
|
|
Post by Sardaukar on Nov 25, 2015 21:50:33 GMT 1
Jag skulle kunna tänka mig att man lånar ut fler spelare till HA på villkoren att de nya klubbarna betalar lönen, precis som man gjort med Matushkin. På så sätt kan man ju få loss pengar till nyförvärv. Då lär man iofs få offra två spelare för en ny. Men det kan det kanske vara värt? Det räcker inte med 1 eller 2 spelare för att vända detta eller rädda oss i ett kval, skulle tro att en helt ny 5;a sedan sätta ihop de 3 återstående av de bästa som blir kvar. Agenterna dreglar sig redan. ? Hoppet är det sista som överger en...
|
|
tank
Björnligan
|
Post by tank on Nov 25, 2015 22:38:28 GMT 1
Tycker ni överdriver. Det blir svårt att undvika kval, visst. Men väl i ett kval så är ni utan tvekan bättre än de allsvenska lagen. Tingsryd har överpresterat extremt och är inte så bra som poängen visar. AIK utan Kovacs är ett mycket sämre AIK. Lagen man ska undvika är väl Västerås och i viss mån Karlskoga. Jag hade hellre mött Tingsryd än Björklöven då Löven är mycket farligare om de får det att stämma. Faktum är att jag hellre hade mött Tingsryd än Leksand i vår trots att Leksand gått trögt.
|
|
|
Post by vsn on Nov 25, 2015 22:44:00 GMT 1
Medgång och självförtroende.
Visst har vi ett bättre lag på pappret (kanske..), men det är oftast inte det som avgör.
|
|
|
Post by 31an on Dec 14, 2015 21:53:27 GMT 1
|
|
|
Post by time on Feb 2, 2016 9:55:40 GMT 1
#2 #11 och #59 verkar vara våra enda icke skadebenägna backar. Känns tryggt ...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 2, 2016 10:08:40 GMT 1
...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Feb 2, 2016 10:09:54 GMT 1
Kul om vi skulle ramla ner bara pga backskador och för svag bredd på dessa
|
|
|
Post by time on Feb 2, 2016 10:30:48 GMT 1
Man får känslan av att Grundel o Henke spelat halvskadade en längre tid. I synnerhet Grundel.
Är det så måste något nytt in på backsidan.
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 2, 2016 12:31:35 GMT 1
Man får känslan av att Grundel o Henke spelat halvskadade en längre tid. I synnerhet Grundel. Är det så måste något nytt in på backsidan. Det är tydligen inte lätt att erkänna när en spelare du proppsat för inte faller väl ut..
|
|
|
Post by time on Feb 5, 2016 9:40:16 GMT 1
Man får känslan av att Grundel o Henke spelat halvskadade en längre tid. I synnerhet Grundel. Är det så måste något nytt in på backsidan. Det är tydligen inte lätt att erkänna när en spelare du proppsat för inte faller väl ut.. Om det är Grundel du menar så är han klockren defensivt. Men hade hoppats på mer offensivt,
|
|
|
Post by khkkrille on Feb 5, 2016 10:30:29 GMT 1
Motsvarar han dina förväntningar verkligen? Mina motsvarar han inte..trodde han skulle va vår klara förstaback och inte 3e 4e..
|
|