|
Post by Les Paul on Oct 13, 2005 23:00:48 GMT 1
Ponera att vi nu tar steget upp från denna dyngdivision till den "riktiga" ishockeyns lågstadie. Vad krävs då? För att hänga kvar eller "etablera sig" som det så fint heter krävs nog ingenting mer än att vi får behålla de spelare som vi i nuläget har. Men om vi vill vidare då? Elitsatsa som Vodafone uttrycker sig? Vad krävs då? Målvakt av rang? 3-4 fina backar, kanske 5? 6-7 högkvalitativa forwards eller ännu fler? Högre träningsdos? Välvilliga företag som ger sina anställda spelare ännu mer frihet att satsa på sin idrott? Bättre organsiation i stort? Vad tror ni? OBSERVERA att detta bara är en tankelek. Vi är inte i 2:an än, steget dit är långt, mycket långt.... Jag vill inte klättra i divisionerna på bekostnad av att juniorer försvinner. Vill se ett lag med mest egna spelare och sen lite krydda utifrån. Jag hatar Mif sedan dom köpte upp halva Elitserien.
|
|
|
Post by tanstari on Oct 13, 2005 23:42:04 GMT 1
håller med.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Oct 14, 2005 0:42:16 GMT 1
Okej, vi harvar vidare i lågserierna och låter klubben bli en gulli-pulli, mys-pys angelägenhet där hela familjen kan vara med och spela...
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 14, 2005 2:55:56 GMT 1
Ponera att vi nu tar steget upp från denna dyngdivision till den "riktiga" ishockeyns lågstadie. Vad krävs då? För att hänga kvar eller "etablera sig" som det så fint heter krävs nog ingenting mer än att vi får behålla de spelare som vi i nuläget har. Men om vi vill vidare då? Elitsatsa som Vodafone uttrycker sig? Vad krävs då? Målvakt av rang? 3-4 fina backar, kanske 5? 6-7 högkvalitativa forwards eller ännu fler? Högre träningsdos? Välvilliga företag som ger sina anställda spelare ännu mer frihet att satsa på sin idrott? Bättre organsiation i stort? Vad tror ni? OBSERVERA att detta bara är en tankelek. Vi är inte i 2:an än, steget dit är långt, mycket långt.... Jag vill inte klättra i divisionerna på bekostnad av att juniorer försvinner. Vill se ett lag med mest egna spelare och sen lite krydda utifrån. Jag hatar Mif sedan dom köpte upp halva Elitserien. Funkar inte utan hockeygymnasium i närheten. De som vill gå på vanligt gymnasium är nog inte beredda på att satsa helhjärtat på hockeyn.
|
|
|
Post by tanstari on Oct 14, 2005 5:10:33 GMT 1
efter som karlskrona komun nu mera ska satsa på elit idrott får vi hoppas på ett hockeygymnasium då ;D
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 14, 2005 8:21:37 GMT 1
Läste nått om nytt namn. Hmm intressant. Man kan inte leva på nostalgi WORD
|
|
|
Post by malte on Oct 14, 2005 8:59:30 GMT 1
Man kan inte leva på nostalgi WORD Har inte sagt att det ska bytas till ex kik, men karlskrona handbolls klubb förlåt hockey klubb låter inte bra. SLUT
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 14, 2005 12:36:24 GMT 1
Ponera att vi nu tar steget upp från denna dyngdivision till den "riktiga" ishockeyns lågstadie. Vad krävs då? För att hänga kvar eller "etablera sig" som det så fint heter krävs nog ingenting mer än att vi får behålla de spelare som vi i nuläget har. Men om vi vill vidare då? Elitsatsa som Vodafone uttrycker sig? Vad krävs då? Målvakt av rang? 3-4 fina backar, kanske 5? 6-7 högkvalitativa forwards eller ännu fler? Högre träningsdos? Välvilliga företag som ger sina anställda spelare ännu mer frihet att satsa på sin idrott? Bättre organsiation i stort? Vad tror ni? OBSERVERA att detta bara är en tankelek. Vi är inte i 2:an än, steget dit är långt, mycket långt.... Jag vill inte klättra i divisionerna på bekostnad av att juniorer försvinner. Vill se ett lag med mest egna spelare och sen lite krydda utifrån. Jag hatar Mif sedan dom köpte upp halva Elitserien. OK. Visst. Är du nöjd med att spela i tvåan ( i bästa fall) ?
|
|
|
Post by Les Paul on Oct 14, 2005 21:10:19 GMT 1
Jag vill inte klättra i divisionerna på bekostnad av att juniorer försvinner. Vill se ett lag med mest egna spelare och sen lite krydda utifrån. Jag hatar Mif sedan dom köpte upp halva Elitserien. OK. Visst. Är du nöjd med att spela i tvåan ( i bästa fall) ? Ja, jag skulle vara ganska nöjd.Det jag menar är att man ska ge talangfulla juniorer chansen, hur ska dom annars kunna växa.Dom kanske försvinner till andra klubbar.Det blir kanske några backar nu som får visa vad dom går för. Andersèn har väl gjort det bra? Med egna spelare menar jag trotjänare också, en sån som Macke J. t.ex. han känns som Karlskronaspelare.Hoppas Olof och com. kan bli det.
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 15, 2005 8:33:07 GMT 1
OK. Visst. Är du nöjd med att spela i tvåan ( i bästa fall) ? Ja, jag skulle vara ganska nöjd.Det jag menar är att man ska ge talangfulla juniorer chansen, hur ska dom annars kunna växa.Dom kanske försvinner till andra klubbar.Det blir kanske några backar nu som får visa vad dom går för. Andersèn har väl gjort det bra? Med egna spelare menar jag trotjänare också, en sån som Macke J. t.ex. han känns som Karlskronaspelare.Hoppas Olof och com. kan bli det. Allt under ettan på 5- års sikt ser jag som ett misslyckande. Tycker att 2 säsonger (möjligtvvis 3) i tvåan kan vara lagom Har hellre ett A-lag i allsvenkan med 4 egna produkter eller ett i ettan med 7 egna produkter än ett i tvåan med en majoritet av egna prod som du vill. Du har inte tänkt på att ett lag högt upp ökar intresset för hockey och får fler talanger att välja just hockey. Många talanger är bra i flera idrotter
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Oct 15, 2005 10:09:09 GMT 1
Ja, jag skulle vara ganska nöjd.Det jag menar är att man ska ge talangfulla juniorer chansen, hur ska dom annars kunna växa.Dom kanske försvinner till andra klubbar.Det blir kanske några backar nu som får visa vad dom går för. Andersèn har väl gjort det bra? Med egna spelare menar jag trotjänare också, en sån som Macke J. t.ex. han känns som Karlskronaspelare.Hoppas Olof och com. kan bli det. Allt under ettan på 5- års sikt ser jag som ett misslyckande. Tycker att 2 säsonger (möjligtvvis 3) i tvåan kan vara lagom Har hellre ett A-lag i allsvenkan med 4 egna produkter eller ett i ettan med 7 egna produkter än ett i tvåan med en majoritet av egna prod som du vill. Du har inte tänkt på att ett lag högt upp ökar intresset för hockey och får fler talanger att välja just hockey. Många talanger är bra i flera idrotter Trodde aldrig jag skulle säga det, men, nu är vi fullständigt överens och inne på samma linje, HTS och jag! Är du säker på att du verkligen menar det du skriver?
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 15, 2005 10:47:46 GMT 1
Allt under ettan på 5- års sikt ser jag som ett misslyckande. Tycker att 2 säsonger (möjligtvvis 3) i tvåan kan vara lagom Har hellre ett A-lag i allsvenkan med 4 egna produkter eller ett i ettan med 7 egna produkter än ett i tvåan med en majoritet av egna prod som du vill. Du har inte tänkt på att ett lag högt upp ökar intresset för hockey och får fler talanger att välja just hockey. Många talanger är bra i flera idrotter Trodde aldrig jag skulle säga det, men, nu är vi fullständigt överens och inne på samma linje, HTS och jag! Är du säker på att du verkligen menar det du skriver? Självklart. Inte så att jag inte bryr mig om hur många egna produkter vi har. TVÄRTOM ! Kunde vi spela i ettan med tre femmor med egna produkter vore det kanon !! Ingen skulle bli gladare än jag. jag bara resonerar urr sannolikhetssynpunkt. Nu som topplag i trean har vi 60% egna produkter. Skulle tänka mig att det hamnar 40-50 % nästa säsong i tvåan. Personligen tycker inte jag det är så illa (KRIF har under 30% i tvåan)
|
|
|
Post by Prästen on Oct 15, 2005 10:58:20 GMT 1
min uppfattning om dig från tidigare är att du vill hellre släppa fram junisarna än nyförvärv men jag kan ju ha fel.
|
|
|
Post by youngblood on Oct 15, 2005 11:07:16 GMT 1
Hade det inte kunnat bli ett samarbete med FBK´junisar och KHK för att karlskrona som stad kan erbjuda utbildning av klass.
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 15, 2005 11:14:41 GMT 1
min uppfattning om dig från tidigare är att du vill hellre släppa fram junisarna än nyförvärv men jag kan ju ha fel. Stämmer helt. Undr förutsättning att junisarna är tillräckligt bra. Absolut inte värva en spelare som är 5% bättre än en egen junis. Men som sagt. Vill ha så många egna prod som möjligt
|
|