|
Post by holdingthestick on Oct 15, 2005 11:25:28 GMT 1
Hade det inte kunnat bli ett samarbete med FBK´junisar och KHK för att karlskrona som stad kan erbjuda utbildning av klass. FBK's juniorlag spelar i div2 för seniorer. Ungefär som om KHK var elitlag och "tog över" KRIF och placerade J20-laget där. Kanske en ide när KHK är i ettan. Anmäl J20-laget till senior-trean ? Bara en tanke
|
|
|
Post by youngblood on Oct 15, 2005 11:30:34 GMT 1
Hade det inte kunnat bli ett samarbete med FBK´junisar och KHK för att karlskrona som stad kan erbjuda utbildning av klass. FBK's juniorlag spelar i div2 för seniorer. Ungefär som om KHK var elitlag och "tog över" KRIF och placerade J20-laget där. Kanske en ide när KHK är i ettan. Anmäl J20-laget till senior-trean ? Bara en tanke Som sagt en tanke lek
|
|
|
Post by Les Paul on Oct 15, 2005 14:08:33 GMT 1
Trodde aldrig jag skulle säga det, men, nu är vi fullständigt överens och inne på samma linje, HTS och jag! Är du säker på att du verkligen menar det du skriver? Självklart. Inte så att jag inte bryr mig om hur många egna produkter vi har. TVÄRTOM ! Kunde vi spela i ettan med tre femmor med egna produkter vore det kanon !! Ingen skulle bli gladare än jag. jag bara resonerar urr sannolikhetssynpunkt. Nu som topplag i trean har vi 60% egna produkter. Skulle tänka mig att det hamnar 40-50 % nästa säsong i tvåan. Personligen tycker inte jag det är så illa (KRIF har under 30% i tvåan) Nu skrev inte jag att alla spelarna skulle vara egna produkter, det är en utopi. Jag menade inte heller att man skulle ta en hel årskull juniorer och bilda ett A-lag. Jag menade att man ska ta vara på talangerna och låta dom successivt komma in i A-laget. Det är klart att jag också vill att vi ska spela så högt upp i divisionerna som möjligt, men vi kan ju börja med tvåan, förhoppningsvis. Jag bara ponerade lite.
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 15, 2005 16:41:12 GMT 1
Självklart. Inte så att jag inte bryr mig om hur många egna produkter vi har. TVÄRTOM ! Kunde vi spela i ettan med tre femmor med egna produkter vore det kanon !! Ingen skulle bli gladare än jag. jag bara resonerar urr sannolikhetssynpunkt. Nu som topplag i trean har vi 60% egna produkter. Skulle tänka mig att det hamnar 40-50 % nästa säsong i tvåan. Personligen tycker inte jag det är så illa (KRIF har under 30% i tvåan) Nu skrev inte jag att alla spelarna skulle vara egna produkter, det är en utopi. Jag menade inte heller att man skulle ta en hel årskull juniorer och bilda ett A-lag. Jag menade att man ska ta vara på talangerna och låta dom successivt komma in i A-laget. Det är klart att jag också vill att vi ska spela så högt upp i divisionerna som möjligt, men vi kan ju börja med tvåan, förhoppningsvis. Jag bara ponerade lite. Ok Men då får du klargöra för oss andra vad skillnaden på "egna spelare" och "egna produkter" är ?
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 15, 2005 17:17:22 GMT 1
Ja, jag skulle vara ganska nöjd.Det jag menar är att man ska ge talangfulla juniorer chansen, hur ska dom annars kunna växa.Dom kanske försvinner till andra klubbar.Det blir kanske några backar nu som får visa vad dom går för. Andersèn har väl gjort det bra? Med egna spelare menar jag trotjänare också, en sån som Macke J. t.ex. han känns som Karlskronaspelare.Hoppas Olof och com. kan bli det. Allt under ettan på 5- års sikt ser jag som ett misslyckande. Tycker att 2 säsonger (möjligtvvis 3) i tvåan kan vara lagom Har hellre ett A-lag i allsvenkan med 4 egna produkter eller ett i ettan med 7 egna produkter än ett i tvåan med en majoritet av egna prod som du vill. Du har inte tänkt på att ett lag högt upp ökar intresset för hockey och får fler talanger att välja just hockey. Många talanger är bra i flera idrotter Instämmer också helt och hållet
|
|
|
Post by Les Paul on Oct 15, 2005 21:31:29 GMT 1
Nu skrev inte jag att alla spelarna skulle vara egna produkter, det är en utopi. Jag menade inte heller att man skulle ta en hel årskull juniorer och bilda ett A-lag. Jag menade att man ska ta vara på talangerna och låta dom successivt komma in i A-laget. Det är klart att jag också vill att vi ska spela så högt upp i divisionerna som möjligt, men vi kan ju börja med tvåan, förhoppningsvis. Jag bara ponerade lite. Ok Men då får du klargöra för oss andra vad skillnaden på "egna spelare" och "egna produkter" är ? Jag kan försöka klarlägga för dig,jag menar samma sak. Det jag menade om Macke J. är att det känns som han är en Karlskronaspelare även att hans moderklubb är Nybro (tror jag).När han kom tillbaka från sin lilla utflykt till krif kändes det som att han kom hem till sin klubb. Jag bara ponerade och nu har jag slutponerat. Eftersom jag är utnämd till sandvikare så ska jag väl återgå till sågning för det kan jag ju.
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 17, 2005 7:25:47 GMT 1
Ok Men då får du klargöra för oss andra vad skillnaden på "egna spelare" och "egna produkter" är ? Jag kan försöka klarlägga för dig,jag menar samma sak. Det jag menade om Macke J. är att det känns som han är en Karlskronaspelare även att hans moderklubb är Nybro (tror jag).När han kom tillbaka från sin lilla utflykt till krif kändes det som att han kom hem till sin klubb. Jag bara ponerade och nu har jag slutponerat. Eftersom jag är utnämd till sandvikare så ska jag väl återgå till sågning för det kan jag ju. Tycker det är trevligare när du ponerar
|
|
|
Post by HF on Mar 12, 2006 21:43:51 GMT 1
Ponera att vi nu tar steget upp från denna dyngdivision till den "riktiga" ishockeyns lågstadie. Vad krävs då? För att hänga kvar eller "etablera sig" som det så fint heter krävs nog ingenting mer än att vi får behålla de spelare som vi i nuläget har. Men om vi vill vidare då? Elitsatsa som Vodafone uttrycker sig? Vad krävs då? Målvakt av rang? 3-4 fina backar, kanske 5? 6-7 högkvalitativa forwards eller ännu fler? Högre träningsdos? Välvilliga företag som ger sina anställda spelare ännu mer frihet att satsa på sin idrott? Bättre organsiation i stort? Vad tror ni? OBSERVERA att detta bara är en tankelek. Vi är inte i 2:an än, steget dit är långt, mycket långt.... nu är steget taget...
|
|
|
Post by Lucas Lokatt on Mar 12, 2006 22:34:09 GMT 1
då slipper vi ponera...
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Mar 13, 2006 9:49:44 GMT 1
japp, nu är det färdigponerat! ;D Dags att börja spåna. (jag har hört av en mosters kusin som är gift med en kille som spelade hockey i Borås att deras tränare hade en syrra som...) ;D
|
|
|
Post by newman on Mar 13, 2006 9:51:36 GMT 1
............är en jävel på att virka halsdukar!
|
|
|
Post by OFFENSIVE on Mar 13, 2006 12:23:57 GMT 1
Det laget man har behöver en stabil målvakt och sedan öka träningsdosen till det dubbla så är man med och slåss i toppen av division 2. Skall man sedan ta steget till division 1 ja då behöver man nog en 5 spelare med erfarenhet från allsvenskan som fortfarande har suget ;D ;D ;D ;D. Ponera att vi nu tar steget upp från denna dyngdivision till den "riktiga" ishockeyns lågstadie. Vad krävs då? För att hänga kvar eller "etablera sig" som det så fint heter krävs nog ingenting mer än att vi får behålla de spelare som vi i nuläget har. Men om vi vill vidare då? Elitsatsa som Vodafone uttrycker sig? Vad krävs då? Målvakt av rang? 3-4 fina backar, kanske 5? 6-7 högkvalitativa forwards eller ännu fler? Högre träningsdos? Välvilliga företag som ger sina anställda spelare ännu mer frihet att satsa på sin idrott? Bättre organsiation i stort? Vad tror ni? OBSERVERA att detta bara är en tankelek. Vi är inte i 2:an än, steget dit är långt, mycket långt....
|
|