|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Oct 13, 2005 11:05:06 GMT 1
Ponera att vi nu tar steget upp från denna dyngdivision till den "riktiga" ishockeyns lågstadie. Vad krävs då?
För att hänga kvar eller "etablera sig" som det så fint heter krävs nog ingenting mer än att vi får behålla de spelare som vi i nuläget har.
Men om vi vill vidare då? Elitsatsa som Vodafone uttrycker sig? Vad krävs då? Målvakt av rang? 3-4 fina backar, kanske 5? 6-7 högkvalitativa forwards eller ännu fler? Högre träningsdos? Välvilliga företag som ger sina anställda spelare ännu mer frihet att satsa på sin idrott? Bättre organsiation i stort? Vad tror ni?
OBSERVERA att detta bara är en tankelek. Vi är inte i 2:an än, steget dit är långt, mycket långt....
|
|
ultraz
Ungdomslirare
|
Post by ultraz on Oct 13, 2005 11:20:43 GMT 1
Läs mina tidigare inlägg om klubben! Någonstans i dom ligger sammingen om hur Karlskrona skall skötas för att ta steget upp i seriesystemet!
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 13, 2005 11:49:00 GMT 1
Det behövs bredd framför allt, så man har råd med några skadade spelare.
|
|
|
Post by Brutus on Oct 13, 2005 12:43:30 GMT 1
Laget behöver en kraftig förbättring på alla plan är vi nog på det klara med helt klart. Svårt att bedömma enskilda platser & i så fall vilka som behöver förstärkas men en bättre bredd på truppen är helt klart nödvändigt. Duktig personal på rätt platser & en driftig kunnig stab omkring KHK behövs åxå. Folk som vet & framför allt ser vad som är bra för laget & klubben. Att vissa tar egna beslut pga sin position innom klubben är inte givande på lång sikt. Säger inte att detta händer nu men många m mig vet säkert att detta inträffat ett flertal ggr. Penga brist & dåliga beslut tillhör komunen men lämna klubben ifred. ;D ;D
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 13, 2005 13:02:32 GMT 1
Ponera att vi nu tar steget upp från denna dyngdivision till den "riktiga" ishockeyns lågstadie. Vad krävs då? För att hänga kvar eller "etablera sig" som det så fint heter krävs nog ingenting mer än att vi får behålla de spelare som vi i nuläget har. Men om vi vill vidare då? Elitsatsa som Vodafone uttrycker sig? Vad krävs då? Målvakt av rang? 3-4 fina backar, kanske 5? 6-7 högkvalitativa forwards eller ännu fler? Högre träningsdos? Välvilliga företag som ger sina anställda spelare ännu mer frihet att satsa på sin idrott? Bättre organsiation i stort? Vad tror ni? OBSERVERA att detta bara är en tankelek. Vi är inte i 2:an än, steget dit är långt, mycket långt.... Tror du har helt rätt. Med nuvarande lag vore KHK utan vidare ett mittenlag i tvåan. När du specar antal nya spelare så beror det på vad du menar med att KHK ska vidare. Till Ettan ? Tror det blir tufft att gå direkt genom tvåan. Inte bra att byta ut över halva laget. det måste vara nån kontinutet. Antalet nya forwards du anger är för många. Betänkat att en klar majoritet av spelkarna är på väg uppåt i kapacitetsmässigt. klart lättare att räkna upp de få som inte är det.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Oct 13, 2005 14:26:01 GMT 1
Det var inte min mening att "speca" antalet spelare. Jag skrev difust (3-4, kanske 5) o.s.v. Dessutom så skrev jag frågetecken efter varenda post.
|
|
|
Post by HF on Oct 13, 2005 18:50:41 GMT 1
om man nu går upp så måste ju övre halvan vara målet, framför allt om man vill behålla publiken. Självklart en ny bra målvakt. Kellman och bobben lägger säkert av så där är två nya forwards, plus två till. Dessa nya ska tillhöra toppen i laget. Skulle tro att 3 backar är ett måste, också dessa ska tillhöra toppen i laget. Detta bör räcka för att föra upp KHK till övre halvan på tvåan. OBS OBS min teori!
vinner jag 122 miljoner så blir det bara en säsong i tvåan
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Oct 13, 2005 19:46:03 GMT 1
Måste bara kommentera HF's sista rad. Faktum är att om jag vunnit de där 122 miljonerna med mitt intresse för karlskrona och för ishockey så hade Karlskrona spelat väldigt högt upp i seriesystemet om några år. Enda kravet för att ta del av de 122 hade varit: Köp lite Oranga tröjor och byt namn...
|
|
|
Post by youngblood on Oct 13, 2005 19:49:22 GMT 1
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 13, 2005 19:56:36 GMT 1
om man nu går upp så måste ju övre halvan vara målet, framför allt om man vill behålla publiken. Självklart en ny bra målvakt. Kellman och bobben lägger säkert av så där är två nya forwards, plus två till. Dessa nya ska tillhöra toppen i laget. Skulle tro att 3 backar är ett måste, också dessa ska tillhöra toppen i laget. Detta bör räcka för att föra upp KHK till övre halvan på tvåan. OBS OBS min teori! vinner jag 122 miljoner så blir det bara en säsong i tvåanTror jag absolut räcker till top 3. Nytillskott: Med 1 mv, 2 backar och 3 forw så är man på övre halvan. OBS ! Min teori.
|
|
|
Post by holdingthestick on Oct 13, 2005 19:58:01 GMT 1
Måste bara kommentera HF's sista rad. Faktum är att om jag vunnit de där 122 miljonerna med mitt intresse för karlskrona och för ishockey så hade Karlskrona spelat väldigt högt upp i seriesystemet om några år. Enda kravet för att ta del av de 122 hade varit: Köp lite Oranga tröjor och byt namn... var det inte nån i Rydaholm som vann 122 milj ?
|
|
|
Post by Sardaukar on Oct 13, 2005 20:01:01 GMT 1
Måste bara kommentera HF's sista rad. Faktum är att om jag vunnit de där 122 miljonerna med mitt intresse för karlskrona och för ishockey så hade Karlskrona spelat väldigt högt upp i seriesystemet om några år. Enda kravet för att ta del av de 122 hade varit: Köp lite Oranga tröjor och byt namn... var det inte nån i Rydaholm som vann 122 milj ? Visby.
|
|
|
Post by Sir Jean-Jacques Burnel on Oct 13, 2005 20:17:59 GMT 1
Måste bara kommentera HF's sista rad. Faktum är att om jag vunnit de där 122 miljonerna med mitt intresse för karlskrona och för ishockey så hade Karlskrona spelat väldigt högt upp i seriesystemet om några år. Enda kravet för att ta del av de 122 hade varit: Köp lite Oranga tröjor och byt namn... var det inte nån i Rydaholm som vann 122 milj ? Precis, Visby var det. Annars hade vi fått hoppas att han varit minimalt intresserad av ishockey... Tänk fall grabben i Visby är intresserad av Ishockey, han skulle ju på egen hand kunna rita om sveriges ishockeykarta...
|
|
|
Post by malte on Oct 13, 2005 21:34:32 GMT 1
Måste bara kommentera HF's sista rad. Faktum är att om jag vunnit de där 122 miljonerna med mitt intresse för karlskrona och för ishockey så hade Karlskrona spelat väldigt högt upp i seriesystemet om några år. Enda kravet för att ta del av de 122 hade varit: Köp lite Oranga tröjor och byt namn... Läste nått om nytt namn. Hmm intressant.
|
|
|
Post by youngblood on Oct 13, 2005 21:36:46 GMT 1
Måste bara kommentera HF's sista rad. Faktum är att om jag vunnit de där 122 miljonerna med mitt intresse för karlskrona och för ishockey så hade Karlskrona spelat väldigt högt upp i seriesystemet om några år. Enda kravet för att ta del av de 122 hade varit: Köp lite Oranga tröjor och byt namn... Läste nått om nytt namn. Hmm intressant. Man kan inte leva på nostalgi
|
|