|
Saknar..
Jan 10, 2016 0:47:44 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Jan 10, 2016 0:47:44 GMT 1
Kanske är jäkligt ensam om detta men saknar fan tiden i div 1.
|
|
|
Post by Zäta on Jan 10, 2016 15:17:03 GMT 1
Nej fy. När såg du en div 1 match senast? Är knappt samma sport.
|
|
|
Saknar..
Jan 10, 2016 15:38:13 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Jan 10, 2016 15:38:13 GMT 1
Gillade det runtomkring och upplägget av serien. Sedan var de ganska charmigt med bristen på struktur, att det kunde skilja väldigt mycket i kunskap spelarna emellan och så var ju vår Div1 tid ganska familjär där alla kände gemenskap och en vi känsla..den är ju totalt borta nu. Spelet i sej är såklart inte bättre men har sin charm.
|
|
|
Post by matse on Jan 10, 2016 17:11:55 GMT 1
Visst var det en härlig tid, i 1an. Derbyn, känslor, publikfest, profiler,lokalkändisar, Bäcklin m m. För att inte tala om silly s. Väldigt intressant. Vi köpte det vi ville ha. Det jublades varje gång ngn ny presenterades. Vi hade något de andra inte kunde matcha, hur mkt de än försökte så skulle vi frammåt, uppåt. Framtiden var KHKs.
Det är lätt att sakna den tiden. Jag är kluven. Risken är väl att vi snart är där igen.
|
|
|
Saknar..
Jan 10, 2016 17:21:01 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Jan 10, 2016 17:21:01 GMT 1
Ja den risken finns men då lär det inte vara samma klang och jubelfest som sist och våra läktare kommer vara kusligt öde
|
|
|
Post by Sverker on Jan 10, 2016 17:23:09 GMT 1
Vi hamnar inte i div 1 igen utan att gått igenom en konkurs och det hoppas jag vi slipper. Skräckscenariot är om vi åker ur SHL med utbyggd hall och restaurang. Hur reder vi det? Kommer vi att ha 5000 på HA matcher, kommer vi ha 3000? Kommer restaurangen att fyllas? Hur kommer spelarbudgeten se ut? Jag hoppas verkligen vi klarar oss kvar, men är tyvärr inte lika säker som många andra här.
|
|
|
Saknar..
Jan 10, 2016 17:26:51 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Jan 10, 2016 17:26:51 GMT 1
Så otroligt är de väl inte att vi skulle falla rakt igenom då vår ekonomi kommer vara rena katastrofen. Publiken lär ju inte vallfärdar heller..snitt mellan 1500-2000 tippar jag på. Är nog ingen som är säker men man får ju försöka intala sej själv att det kommer gå bra tänk TAIF i en sjunde avgörande hemma och vi chockar med att göra 4-0 redan i första
|
|
|
Post by Sverker on Jan 10, 2016 17:30:31 GMT 1
Så otroligt är de väl inte att vi skulle falla rakt igenom då vår ekonomi kommer vara rena katastrofen. Publiken lär ju inte vallfärdar heller..snitt mellan 1500-2000 tippar jag på. Är nog ingen som är säker men man får ju försöka intala sej själv att det kommer gå bra tänk TAIF i en sjunde avgörande hemma och vi chockar med att göra 4-0 redan i första TAIF vore drömmen, för de vill nog inte gå upp ändå. Är mest glad för att VIK inte ser ut som ett topp 2 lag idag. De vill jag inte möta!
|
|
|
Saknar..
Jan 10, 2016 17:35:35 GMT 1
via mobile
Post by khkkrille on Jan 10, 2016 17:35:35 GMT 1
Nä de blir lite antiklimax för dem men man tycker ju att spelarna borde spela för sej själva i ett sådant läge. Spelar de upp TAIF så ökar väl deras marknadsvärde ännu mer. Det mest fantastiska hade ju varit om TAIF slog ut typ Modo och vi klarar oss kvar..det hade höjt tempen väldiga här nere! VIK har ju fått en loosermentalitet ända sedan deras konkurs mer eller mindre, de har varit sämst när det gällt de senaste 10 åren så vet inte om jag räds dem mer än tex AIK eller BIK
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 11, 2016 10:09:03 GMT 1
Kan också sakna tiden i div.1 ibland. Men får jag välja, så SHL såklart. Nu kan man följa alla bortamatcher på TV också. Det kommer jag sakna om vi så ramlar ner i HA igen.
Hoppas också på TAIF i ett kval. Spelar de ut oss sportsligt, så finns ändå chansen att vi får stanna kvar när de inte kan presentera en handlingsplan för utbyggnad av Dackehallen.
AIK däremot känns inte alls bra...
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 11, 2016 10:24:57 GMT 1
Efter senaste matchen sa jag att det var roligare i div 2 t o m. Kanske lite överdrivet, men det var hetare än vad det är idag. Div 1 var fantastiskt! Vilket Blekingekrig...silly season..osv. En massa knasiga ideer...nedräkningar...spelarpresentationer i hallen.... Denna säsong är helt stendöd
|
|
|
Post by time on Jan 11, 2016 10:50:33 GMT 1
Minns när KHK gick upp i HA att det enda jag skulle sakna var alla derbyn inom 10 mil man kunde åka på.
Sen saknar jag mötena med Malmö Kryptonics .
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 11, 2016 11:19:06 GMT 1
Minns när KHK gick upp i HA att det enda jag skulle sakna var alla derbyn inom 10 mil man kunde åka på. Sen saknar jag mötena med Malmö Kryptonics . Haha, med tröjor lånade från Detroit Red Wings De finns dock inte kvar i seriespel längre.
|
|
|
Post by matse on Jan 11, 2016 18:49:46 GMT 1
Jag minns yxkrigarna från Åstorp Grizzlys. Men jag tror det var i vämöhallen. Slagsmål och ett jäkla liv på läktaren. Shl är väldigt städat. Bra hockey, men inte så engagerande.
Nä nu får vi ta oss samman. Annars undrar jag om vi förtjänar att vara i Shl.
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 12, 2016 8:26:00 GMT 1
Jag minns yxkrigarna från Åstorp Grizzlys. ...och Göran Hall
|
|