|
Post by veteran on Mar 28, 2016 16:02:51 GMT 1
Det är därför jag inte tycker Emil ska ha nytt kontrakt. Absolut inte som center iaf. Möjligen kan han få gnugga box och i 4e-linen med Söder.
|
|
|
Post by Bart on Mar 28, 2016 17:16:03 GMT 1
Hugg AIK MV Lindwall samt Honken kvar.
|
|
|
Post by pettsson on Mar 28, 2016 17:42:44 GMT 1
Larsson: Dax att KHK och Larsson går skilda vägar nu. Vi behöver bygga nytt från grunden och sluta med dessa sympatikontrak. Han gör alldeles för få poäng för att spela i en 2-3line i ett SHL-lag. Visst han har varit här länge och kan ha visst hjärta för klubben och staden. Men tidpunkten är bra att gå skilda vägar.
Kellman? Är det bara jag som tycker att han inte håller måttet på denna nivå?
|
|
|
Post by Bart on Mar 28, 2016 18:03:50 GMT 1
#18 ,#19 är för bra defensivt samt jobbar för bra och har för mycket hjärta att släppa enligt mig. Finns många innan dom som kan släppas. Poängen är inte allt behövs bölder som plågar motståndare också.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 28, 2016 18:11:49 GMT 1
Ja söder och Larsson håller SHLklass i det defensiva helt klart. Avsaknaden av en bra center gjorde ju att Larsson fick lite fel roll. Han och Söder borde kampera ihop i en 4e line.
Time// tänker man sej att enbart ta in 3-4 forwards så kommer man inte bli märkbart bättre än säsongen som var. Man måste va aktiv och försöka bli av med dököttet utan att vi får betala hela notan..sorgligt men sant.
|
|
|
Post by pettsson on Mar 28, 2016 19:10:17 GMT 1
|
|
|
Post by Bart on Mar 28, 2016 19:48:54 GMT 1
Galbraith kvar i Tyskland. Bryter med khk. En utgift borta.
|
|
|
Post by Zäta on Mar 28, 2016 20:04:37 GMT 1
Galbraith kvar i Tyskland. Bryter med khk. En utgift borta. Vart står det?
|
|
|
Post by Zäta on Mar 28, 2016 20:11:30 GMT 1
Larsson: Dax att KHK och Larsson går skilda vägar nu. Vi behöver bygga nytt från grunden och sluta med dessa sympatikontrak. Han gör alldeles för få poäng för att spela i en 2-3line i ett SHL-lag. Visst han har varit här länge och kan ha visst hjärta för klubben och staden. Men tidpunkten är bra att gå skilda vägar. Kellman? Är det bara jag som tycker att han inte håller måttet på denna nivå? Kellman tror jag kommer att ha växt in i SHL kostymen till nästa säsong. Vad det gäller Larsson så tycker jag absolut att han ska vara kvar. Dock tycker jag att #9 #85 #21 #16 och en utav #61 el #29 bör söka nya arbetsgivare på anfallssidan. På baksidan tycker jag att #4 #55#42 #52 bör göra detsamma.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 28, 2016 20:25:55 GMT 1
Larsson: Dax att KHK och Larsson går skilda vägar nu. Vi behöver bygga nytt från grunden och sluta med dessa sympatikontrak. Han gör alldeles för få poäng för att spela i en 2-3line i ett SHL-lag. Visst han har varit här länge och kan ha visst hjärta för klubben och staden. Men tidpunkten är bra att gå skilda vägar. Kellman? Är det bara jag som tycker att han inte håller måttet på denna nivå? Kellman tror jag kommer att ha växt in i SHL kostymen till nästa säsong. Vad det gäller Larsson så tycker jag absolut att han ska vara kvar. Dock tycker jag att #9 #85 #21 #16 och en utav #61 el #29 bör söka nya arbetsgivare på anfallssidan. På baksidan tycker jag att #4 #55#42 #52 bör göra detsamma. #32 menar du va? Tycker Gartner också varit lite kass.. Håller med i övrigt..tycker iofs inte Rohdin heller är nåt att ha.
|
|
|
Post by time on Mar 28, 2016 21:55:08 GMT 1
De med utgående kontrakt är ju inga problem. Men det kostar att bryta med dem som är under kontrakt. Ingår man ett kontrakt har men ett ömsesidigt åtagande. Sundlöv har ju en budget att ta hänsyn till vilket en del inte verkar bry sig om? Sen påverkas ju en sportchefs beslut av vad varje enskild spelare har för lönekrav huruvida man ska förlänga eller inte. Hockey per krona.
|
|
|
Post by khkkrille on Mar 28, 2016 22:33:15 GMT 1
Jodå budgeten är viktig men nog fan kan man bli av med spelare under kontrakt på ett vettigt sätt.. Se bara hur man blev av med Galbraith och Maksim..det skulle garanterat gå att bli av med fler på det viset. Gartner, Trukhno och Viklund är alla väldigt dugliga på allsvensk nivå och jag tror inte någon av dem är så dyr att inte ett allsvenskt lag eller liknande kan lösa det. En skicklig sportchef löser sådant där.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Mar 29, 2016 9:17:15 GMT 1
Ett antal kontraktsspelare måste bort...det antydde även Sundlöv... Vilken spelare vill vara kvar, om hav inte får spela? Bara att riva sitt eget kontrakt
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 29, 2016 9:26:52 GMT 1
Ett antal kontraktsspelare måste bort...det antydde även Sundlöv... Vilken spelare vill vara kvar, om hav inte får spela? Bara att riva sitt eget kontrakt Japp, han gav det intrycket. Det kostar för mycket att ha dem kvar i förhållande till vad de presterar. En sådan dold kostnad blir större än den verkliga kostnaden att lösa kontrakten. Detta sker i alla klubbar.
|
|
|
Post by gloriel64 on Mar 29, 2016 10:33:54 GMT 1
Två säsonger har KHK varit naiva och byggt en trupp utan riktig sportchef, hoppas nu att vi har lärt oss läxan.
|
|