|
Post by Bart on Jan 14, 2017 0:13:38 GMT 1
Icing och indianare bjöds det friskt på. Laget bjuder på mål tyvärr
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 14, 2017 0:21:47 GMT 1
Om nu ekonomin är så ansträngd, vad gör man för att förbättra den? 10-öringen hade det minsta antalet någonsin. Hur gick det med Berget-tröjan? Travet? Det spretar åt alla håll med småsaker som lockar ett fåtal. Inte en aning..känns som klubben glidit ifrån sin publik på senare år och därför är döva för vad folk vill ha och se. SHL:s totala frånvaro av charm bidrar. Bara en sån sak som i arenan...en massa uppklädda kavaj-nissar som jobbar i klubben? Antagligen är det väl också policy?! Måste t o m kläderna vara märkvärdiga i SHL? Kanske en löjlig anmärkning...men bara toppen på ett isberg. Ingenting kan vara lite jordnära och "svensson"
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 14, 2017 0:23:59 GMT 1
Icing och indianare bjöds det friskt på. Laget bjuder på mål tyvärr Så är det. Det bjuds på mer nu än tidigare...betydligt mer. De orkar väl helt enkelt inte mentalt att hålla samma fokus... För få klasspelare ska bära för mycket. Och när de tvingas vila, så ser man vilka som inte hör hemma i SHL
|
|
|
Post by Bart on Jan 24, 2017 16:22:33 GMT 1
Såg att Westerholmarna troligtvis följer Bulan till Luleå. Khk ej aktuellt då man fyllt det mesta av din fw trupp. Blir det samma lag 17/18 också då dom får slita fan för att behålla SHL statusen. -)
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 24, 2017 18:11:39 GMT 1
Här kan väl inte vara fullt??? Nu behövs väl drastiska grepp...om vi inte ska lita bara på målvakt o backar igen...
|
|
|
Post by gloriel64 on Jan 24, 2017 19:49:53 GMT 1
Vi har fem forwardskontrakt som går ut nästa säsong, vore en katastrof att inte erbjuda bröderna kontrakt. En skandal i så fall. Jag tror till och med att de kan räkna ett par hundra extra/match samt att fler sponsorer strömmar till.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 24, 2017 23:07:22 GMT 1
Skulle inte förvåna om man förlänger med 4 av dem och räknar Nilsson som nr 5 och kör på med de..katastrof är bara förnamnet!
|
|
|
Post by Zäta on Jan 25, 2017 8:00:37 GMT 1
Det är inte jättekonstigt egentligen. KHK ligger förmodligen fortfarande väldigt långt ner i näringskedjan!
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 25, 2017 9:28:55 GMT 1
Eftersom Paulsson floppat, måste ju annan riktig SHL-klass in. Ser även Madsen som flopp. Trodde inte han var så makalöst oteknisk och ofarlig framåt. Det jobb han gör, kunde vi nog fått mkt billigare. Mål MÅSTE göras nästa säsong och med Henrion och Legace i åtanke, så är det alldeles för osäkert att hämta skyttarna i HA. Det kan man göra om man redan vet att man har producerande folk. Hur många år har det inte fantiserats om Westerholmarna. Nu ÄR vi i SHL och allt borde inte bara vara fantasti. Dock finns väl inga indikationer på att de bryr sig ett skit om moderklubben!?
|
|
|
Post by time on Jan 25, 2017 10:35:53 GMT 1
Eller också har Sundlöv andra nya forwards på ingång...
Dessutom tycker jag inte man kan betala vad som helst bara för att en spelare är från Karlskrona (Minecraft HC omöjliga att konkurrera med). Intresset från KHKare för tvillingarna verkar vara betydligt större än deras intresse för KHK.
Visst är det trevligt med Karlskroniter i laget. Men för mig är nummer ett att få ihop ett så bra lag som möjligt med så mycket hockey/krona som möjligt.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 25, 2017 11:07:49 GMT 1
Jag bryr mig inte heller om var spelare kommer ifrån, men många verkar göra det och det kan locka några extra besökare. Och kan vi betala mycket bättre spelare? Hur som helst behövs stor uppgradering på forwardssidan. Sundlöv har ju inte lyckats värva en enda producerande spelare. Kan ju lägga Lundberg till de tidigare "flopparna". Och även trodde jag att Kolan skulle göra mer poäng från blå. Inget PP-hot alls...
|
|
|
Post by Zäta on Jan 25, 2017 13:48:39 GMT 1
Vill inte starta ngn sillytråd inför nästa säsong än. Men man kan ju konstatera att på fw sidan har 29,19,72,84 och 71 utgående kontrakt. I min värld är det en som är viktig att behålla. Vår bästa spelare på sista tiden.....
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 26, 2017 0:09:38 GMT 1
Jag bryr mig inte heller om var spelare kommer ifrån, men många verkar göra det och det kan locka några extra besökare. Och kan vi betala mycket bättre spelare? Hur som helst behövs stor uppgradering på forwardssidan. Sundlöv har ju inte lyckats värva en enda producerande spelare. Kan ju lägga Lundberg till de tidigare "flopparna". Och även trodde jag att Kolan skulle göra mer poäng från blå. Inget PP-hot alls... Hur ska någon kunna producera med det spelsystem vi har? Alla jobbar som grisar i defensiven och orkar inte anfalla mer eller mindre.. Den enda som är värd att behålla av de forwards med utgående kontrakt är Söder..och Joseph också
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 26, 2017 0:26:50 GMT 1
Söder är väl knappast bättre än någon av de andra...både jimmy o rohdin är bättre, tycker jag. joseph har jag ingen aning om vad det kan bli av. Knappast shl-klass ännu. 12 bättre fw behövs
|
|
|
Post by Bart on Jan 26, 2017 6:33:37 GMT 1
Här behövs stäppen upp man kan inte bara vara snäll mot trotjänare. Alldeles för tamt offensivt samt att backar kan bytas ut, ca 3st.
|
|