|
Post by Zäta on Jan 26, 2017 7:34:46 GMT 1
Jag syftade på Andersson. Dom andra är väldigt lätta att ersätta på denna nivån är min känsla.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 26, 2017 9:12:34 GMT 1
Jag syftade på Andersson. Dom andra är väldigt lätta att ersätta på denna nivån är min känsla. Går det ersätta Söders slit och hjärta? I mina ögon en av klubbens viktigaste spelare.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 26, 2017 9:19:29 GMT 1
Söder är väl knappast bättre än någon av de andra...både jimmy o rohdin är bättre, tycker jag. joseph har jag ingen aning om vad det kan bli av. Knappast shl-klass ännu. 12 bättre fw behövs Du blandar äppel och päron lite. De har ju sina styrkor på väldigt olika sätt. Söders defensiva arbete vågar jag påstå är topp 5 i SHL. Är Jimmy och Rohdin på samma nivå? Knappast va? Söder är spets, det är inte de andra. Söder har även utvecklat sin stora svaghet, skridskoåkningen, denna säsongen. Man borde däremot se över om man kan skeppa Madsen..inte spetsig i någon del av spelet.
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 26, 2017 10:01:44 GMT 1
Söder är väl knappast bättre än någon av de andra...både jimmy o rohdin är bättre, tycker jag. joseph har jag ingen aning om vad det kan bli av. Knappast shl-klass ännu. 12 bättre fw behövs Du blandar äppel och päron lite. De har ju sina styrkor på väldigt olika sätt. Söders defensiva arbete vågar jag påstå är topp 5 i SHL. Är Jimmy och Rohdin på samma nivå? Knappast va? Söder är spets, det är inte de andra. Söder har även utvecklat sin stora svaghet, skridskoåkningen, denna säsongen. Man borde däremot se över om man kan skeppa Madsen..inte spetsig i någon del av spelet. Håller med. Söder vill jag absolut inte bli av med. Gör ett grymt jobb i BP!
|
|
|
Post by Zäta on Jan 26, 2017 10:26:02 GMT 1
Söders hjärta går naturligtvis inte att ersätta. Hans +/- stats är sämre än #72 #79 #84 tex. Så hans skills skulle jag säga inte är några större problem att ersätta alls faktiskt. Sen är hans känslor för klubben och att han sätter ära i det defensiva arbetet härligt att se.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 26, 2017 12:40:26 GMT 1
Söders hjärta går naturligtvis inte att ersätta. Hans +/- stats är sämre än #72 #79 #84 tex. Så hans skills skulle jag säga inte är några större problem att ersätta alls faktiskt. Sen är hans känslor för klubben och att han sätter ära i det defensiva arbetet härligt att se. Vad beror hans minusstatistik på då tror du? Själv misstänker jag att hans kedja coachas mot motståndarnas 1-2 kedja rätt så frekvent och de gör inte så många framåt. Går det att få fram hur många baklängesmål spelarna varit inne på? Där är ju +/- ganska odugligt
|
|
|
Post by Sardaukar on Jan 26, 2017 12:56:18 GMT 1
+/- gäller ju också bara med lika antal spelare på banan, så det säger inget om hans instatser i BP.
|
|
|
Post by Zäta on Jan 26, 2017 13:11:59 GMT 1
Visst är Söder duktig i BP. Inget snack om saken´. Men han överglänser knappast så många andra?
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 26, 2017 16:17:57 GMT 1
Visst är Söder duktig i BP. Inget snack om saken´. Men han överglänser knappast så många andra? Eh? Vilken forward sätter du före honom i den spelformen?
|
|
|
Post by Zäta on Jan 26, 2017 17:17:41 GMT 1
Tycker du att exempelvis Larsson, Andersson, Madsen är så mycket sämre? Märker du stor skillnad om #19 el 18 är inne?
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 26, 2017 17:38:02 GMT 1
Tycker du att exempelvis Larsson, Andersson, Madsen är så mycket sämre? Märker du stor skillnad om #19 el 18 är inne? Defensivt gör jag det även om Larsson också är väldigt duktig
|
|
|
Post by Zäta on Jan 26, 2017 21:33:40 GMT 1
Min åsikt är iaf att Söders skills utbytbara tämligen enkelt. Hans orange hjärta blir svårare.
|
|
|
Post by khkkrille on Jan 26, 2017 22:09:39 GMT 1
Min åsikt är iaf att Söders skills utbytbara tämligen enkelt. Hans orange hjärta blir svårare. Brödpengarna han spelar för får man inget bättre för
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jan 27, 2017 11:00:38 GMT 1
angående silly..någon som tycker vi behöver någon som kan sikta?
|
|
|
Post by Zäta on Jan 27, 2017 12:36:02 GMT 1
angående silly..någon som tycker vi behöver någon som kan sikta? Nä, då blir det för stora skillnader i truppen. En jämnsvag offensiv är det bästa för sammanhållningen och stämningen i truppen. Jo, det hade inte alls varit dumt. I början av säsongen trodde jag fan att pucken va inoljad för då satt ju dom få skotten vi fick iväg. Nu är det förtvivlat svårt att knöla in den.
|
|