|
Post by darthvader on May 4, 2016 17:41:22 GMT 1
Tid har vi, pengar borde vi väl ha, men vi har ju i princip inga platser kvar att fylla. Hur ska det hinna ändra sig? Vilka lag i SHL har vi mer pengar än Leksand? Deras ekonomi är ju åt helvete.
|
|
|
Post by Zäta on May 4, 2016 20:12:17 GMT 1
Vilka lag i SHL har vi mer pengar än Leksand? Deras ekonomi är ju åt helvete. Enligt kvp gjorde Leksand en vinst på drygt 6 miljoner på kvalspel och matchserie.
|
|
|
Post by vsn on May 5, 2016 10:34:05 GMT 1
Tid har vi, pengar borde vi väl ha, men vi har ju i princip inga platser kvar att fylla. Hur ska det hinna ändra sig? Vilka lag i SHL har vi mer pengar än Vi och Leksand har väl minst pengar i SHL. Men jag menade mest att spelarbudgeten troligtvis inte är helt uppäten, Sundlöv kommer väl spara en del pengar till förstärkningar under säsongen också?
|
|
|
Post by khkkrille on May 5, 2016 12:42:18 GMT 1
Det som är dumt med att spara pengar är ju att om vi får en liknande säsongsinledning som förra säsongen så kommer vi tappa publik i en raskare takt vilket kan innebära att det ändå inte kommer finnas pengar till förstärkningar när de behövs. Vi kan säkert klara ett kval nästa säsong också men har klubben inga ambitioner utöver det??? Det är mest de som gör mej så jäkla besviken. Ett hundår räknade jag med men trodde nog vi skulle vara lite offensivare och sticka ut hakan lite mer år två..
|
|
|
Post by Zäta on Jun 7, 2016 9:44:00 GMT 1
Aaro tillbaka som ass.
|
|
|
Post by Zäta on Jul 20, 2016 10:44:46 GMT 1
Jag har skummat igenom samtliga trupper i SHL. Visst har vi ett bättre lag kommande säsong än förra. Men jag ser nog ändå KHK som den svagaste truppen och inga självklara lag bakom oss. Har ganska dålig koll på Leksand dock. Men deras lag skrämmer kanske inte någon hittills. Som tur är vinner man inga matcher på pappret..........
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 20, 2016 13:50:02 GMT 1
Leksand påstår jag har ett liknande eller tom sämre lag på pappret än vad vi hade ifjol förutom på målvaktsposten. På pappret avgörs inga matcher men vi borde ha LIF bakom oss.
|
|
|
Post by qALLAHAN on Jul 20, 2016 14:50:54 GMT 1
Jo, man hade ju hoppats på att inte känna sig nästan lika säker på kval, denna säsong också. Innan tänkte man ju att det bara handlade om att överleva....för att få likamycket pengar som andra. Nu fick vi det, men ser fortfarande hopplöst dåliga ut..
|
|
|
Post by veteran on Jul 20, 2016 22:50:45 GMT 1
Tyvärr saknar vi ju fortfarande en pålitlig förstecenter. Det borde man ju gjort klart från början, lättare att förstärka defensiven efter hand.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 20, 2016 22:59:06 GMT 1
Tyvärr saknar vi ju fortfarande en pålitlig förstecenter. Det borde man ju gjort klart från början, lättare att förstärka defensiven efter hand. Här tycker jag du har fel, ett bra lag byggs bakifrån och det tycker jag man åtminstone försökt göra. Att det sen är många kilon som ska förflyttas och risken finns att de blir frånåkta må vara hänt. Men man har faktiskt försökt göra något med den lagdelen som fungerade allra sämst ifjol och det ska man ha heder för. Vad gäller förstecenter så är den naturligtvis också viktig men vi får nog köpa att den rollen kommer innehas av antingen Madsen eller Kellman förutsatt att han tar nåt kliv i år. Lite skrattretande med Sanny som förutspår att Bergström ska göra landslagsdebut..han är duktig men inte så duktig..i fel ålder för att få chansen med
|
|
|
Post by Zäta on Jul 20, 2016 22:59:48 GMT 1
Tyvärr saknar vi ju fortfarande en pålitlig förstecenter. Det borde man ju gjort klart från början, lättare att förstärka defensiven efter hand. Madsen kanske överraskar, vad vill vi ha ur av en förstacenter? Guter är en målskytt.och Paulsson är en vinge samtliga lag i SHL hade velat ha påstår jag. Hade du velat ha ytterligare en poängkung i den linan? Håller inte med dig att det är lättare att förstärka defensiven efter hand. Alla bra lag bygger man bakifrån i mitt tycke. Med en stabil defensiv vågar man anfalla.
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 20, 2016 23:54:02 GMT 1
Tyvärr saknar vi ju fortfarande en pålitlig förstecenter. Det borde man ju gjort klart från början, lättare att förstärka defensiven efter hand. Madsen kanske överraskar, vad vill vi ha ur av en förstacenter? Guter är en målskytt.och Paulsson är en vinge samtliga lag i SHL hade velat ha påstår jag. Hade du velat ha ytterligare en poängkung i den linan? Håller inte med dig att det är lättare att förstärka defensiven efter hand. Alla bra lag bygger man bakifrån i mitt tycke. Med en stabil defensiv vågar man anfalla. Här håller jag med dig..däremot saknar man väl egentligen en tydlig försteback vad gäller det offensiva. Deilert platsar inte riktigt där.
|
|
|
Post by veteran on Jul 22, 2016 16:20:13 GMT 1
Håller såklart med om att man bygger ett lag bakifrån. Men där är vi klart starkare än förra säsongsstarten. Behövs det är det lättare och billigare att hitta en stabil back som är missnöjd med sin nuvarande roll, än en 40+ poängscenter som smälter in och levererar direkt. Tycker det ser hyfsat ut på alla positioner utom centerrollen. Vi förlorade fler matcher pga av dålig spets än dåligt försvarsspel förra säsongen. Förutom första 15-20 matcherna då allt var katastrof..
|
|
|
Post by khkkrille on Jul 22, 2016 19:03:32 GMT 1
Tycker tvärt om..mål gjorde vi men defensiven blev aldrig bra även om den blev bättre efter Perssons och Gunnarssons inträde
|
|
|
Post by matse on Jul 22, 2016 22:45:51 GMT 1
Nja vi var väl sämre i allt. Men den bilden jag bär med mig var ett ganska frejdigt anfallsspel, men att vi var odugliga på att skapa chanser. Och att utdelningen på de vi skapade var aldeles för dålig. Sedan straffades vi hårt när det klantades i defensiven. Men det är ju naturligt när vi saknade rutin. Tror vi står oss bättre iår. Jag utesluter inte slutspel!
|
|